اصول طراحی لیبل

طراحی لیبل مواد شوینده
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی لیبل در کنار سایر فعالیت های باکیفیت مدرن طرح مثل طراحی کاتالوگ، عکاسی صنعتی، طراحی لوگو و…. ارزش و طرفداران زیادی دارد. لیبل ها بیشتر به دلیل ارتباط بیشتر با محصولات تولید شده در یک مجموعه، دارای ظرافت ها و شرایط خاص تری برای تولید است. مقاله اصول طراحی لیبل به منظور بررسی دقیق قواعد طراحی لیبل است که به منظور شفاف سازی شرایط برای ارائه خدمات صفحه طراحی لیبل در سایت مدرن طرح نوشته شده است.

مهمترین قواعد طراحی لیبل

اولین اصول طراحی لیبل و مهم ترین آن، متناسب بودن طرح روی لیبل با محتوای درونی آن است. نا همگون بودن و اغراق در طراحی روی لیبل با محتوای درون آن آثار مخربی بر روی جلب اعتماد مشتریان گرامی دارد و همچنین از اعتبار برند شما می کاهد. رعایت کردن اولین اصول طراحی لیبل برای برند تجاری شما بسیار حساس می باشد. چرا که بسیار مشاهده شده با کیفیت بالای محصول شما به دلیل نا همخوانی طرح روی لیبل و محصول شما و عدم انتقال اطلاعات کامل و صحیح از محصول، اعتماد مشتریان از آن برند سلب شده است و دیگر بازنگشته است.

دومین و حساس ترین اصول طراحی لیبل، خلاقیت است که شما بر روی جلد لیبل خود به تصویر می کشید. رعایت این اصل در طراحی لیبل اگر به گونه ای نوآورانه پدیدار شود، تاثیر چشمگیر و روزافزونی در فروش محصول شما خواهد گذاشت.

چرا که اولین موردی که در نگاه اول در نظر مشتری جلوه می کند، لیبل و بسته بندی ای می باشد که محصول را درون خود جای داده است. این امر از این جهت مورد توجه قرار می گیرد که خیلی اوقات محصولات یکسانی با تولید کننده های متفاوتی با تمایز اندکی در کیفیت، محصول خود را ارائه می دهند. از جمله این محصولات می توان به عسل، خرما، دستمال کاغذی و موارد  از این دست اشاره کرد.

این امر در اصول طراحی لیبل مواد غذایی سهم قابل توجهی دارد. زیرا که ظاهر بسته بندی و لیبل محصول غذایی مورد نظر، تمایل به خرید و میل کردن آن خوراکی را دوچندان خواهد کرد. به ویژه در قشر سنی کودکان، مدل و قالب بسته بندی و طرح لیبل شما بی اندازه در انتخاب کودکان موثر است. مخصوصا در خوراکی ها، هرچه طرح شما جالب و مورد پسند کودکان باشد، فروش شما رشد روزافزونی خواهد داشت.

[info_box title=”” image=”” animate=””]یکی از مهمترین عوامل در طراحی لیبل، ثبت عکس های زیبا با استفاده از عکاسی صنعتی است.[/info_box]

سومین اصول طراحی لوگو که می بایست رعایت گردد، طراحی خاص و بی نظیر بر روی لیبل شماست و توجه به این نکته که طرح شما تکراری و یا شبیه به لیبل های دیگر نباشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مجموعه مدرن طرح با تیمی مجرب با خلق ایده های بی همتا، برند محصول شما را در میان شرکای رقابتی تان، زبانزد خاص و عام می کند. سومین اصول طراحی لیبل جنسی است که با توجه به محصول خود، می بایست آن را انتخاب کنید.

چنانچه محصول شما بسیار حساس می باشد و شکل درونی آن برای تان مهم است، می بایست از لیبل های جعبه ای یا مقوائی استفاده کنید. ولی اگر می خواهید لیبل شما انعطاف پذیر باشد، می توانید از انواع جنس های گلاسه، نیمه گلاسه، متال، پی وی سی وغیره برای بسته بندی محصول خود بهره بگیرید. اگر خش خوردگی  و یا تر شدن برای محصول شما تاثیر مخربی می گذارد، بهتر است از لیبلی استفاده کنید که جنس مقاوم تری دارد و ضد آب می باشد.

سایزی که برای لیبل و بسته بندی خود در نظر میگیرید، عاملی است که لزوما باید مورد توجه قرار گیرد. سایز و ابعاد لیبل و بسته بندی شما باید متناسب با محصول درون خود باشد. ابعاد لیبل نسبت به محتوای درونی نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. از این رو با رعایت این سه اصول طراحی لیبل بیان شده می توانید بازخورد مناسبی را از طراحی لیبل خود داشته باشید.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *