طراحی لوگو و برند سازی در اینستاگرام

لوگوی اینستاگرام
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جلوه های بصری جهت برند سازی در اینستاگرام اهمیت فراوانی دارد. از آنجایی که تقریبا هر کسب و کاری می تواند در اینستاگرام فعالیت کند پس حجم زیادی از افراد در اینستاگرام هستند که نیاز به راهنمایی دارند که چگونه از پس رقبای خود بر بیایند. همانطور که گفته شد جلوه های بصری نقش مهمی دارند و می توان با همین جلوه ها مخاطب را جذب کرد. طراحی لوگو برای اینستاگرام یکی از همین جلوه هاست که باید به خوبی و با کیفیت طراحی گردد. با ما همراه باشید تا در رابطه با طراحی لوگوی مناسب برای اینستاگرام نکاتی را بررسی کنیم.

لوگو برای اینستاگرام

از بسیاری جهات، اینستاگرام برای برندسازی ساخته شده است. به جلوه‌های بصری سبکی پاداش می‌دهد، تعامل را تشویق می‌کند و با طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها مناسب است، و تقریباً برای هر کسب ‌و کاری قابل دسترسی است و مهمتر از همه، مردم عاشق استفاده از آن هستند، با بیش از یک میلیارد کاربر منحصر به فرد، بنابراین کمپین های برندسازی اینستاگرام شما با مخاطبان اسیر شروع می شود.

اما چیزی که واقعا اینستاگرام را برای برندسازی متمایز می‌کند این است که کاربران آن تا چه حد از کسب ‌و کارها استقبال می‌کنند. تا زمانی که محتوای شما کار کند، کاربران اینستاگرام از دنبال کردن شما و حمایت از کسب و کار شما خوشحال خواهند شد.

انواع لوگو در اینستاگرام

شاید لوگو ها اولین و تنها چیزی باشند که مشتری و کابربر شما آن را مشاهده می کند پس برای طراحی آن باید وقت بگذارید و بتوانید آن را به بهترین وجه ممکن با نام تجاری خودتان طراحی کنید. گاهی طرح یک لوگو در ذهنتان می ماند و شما یک سازمان را با آن لوگو به خاطر می آورید. با تغییر لوگوی آن شرکت ممکن است آن را به یاد بیاورید پس بهتر است طراحی لوگو برای اینستاگرام شما به طوری باشد که نیاز به تغییر آن نداشته باشید و همیشه ماندگار باشد. در ادامه به معرفی انواع لوگو در اینستاگرام می پردازیم.

طراحی لوگو برای اینستاگرام

لوگوی علامت دار

لوگوی علامت دار اصولا برای مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد اما به این معنی نیست که نمی توان آن را به عنوان نام تجاری بکار برد. این نوع لوگو برای اینستاگرام مناسب نیست زیرا نقش های کوچکی دارد که به راحتی در پروفایل اینستاگرام در ابعاد کوچک قابل مشاهده نیست پس در ادامه به بررسی بهترین لوگو برای اینستاگرام خواهیم پرداخت.

لوگوی مسکات (mascot)

همیشه میگویند لوگوی مسکات مناسب جنبه ها ورزشی است اما اگر می خواهید سرگرمی و شادی را به مخاطب برسانید می توانید از لوگوی مسکات استفاده کنید. با طراحی لوگو برای اینستاگرام با مدل مسکات می توانید آن را در ذهن مخاطب خود هک کنید. این لوگو کمی مشابه لوگوی علامت دار است و ممکن است با چالش هایی مانند لوگوی علامت دار روبرو شوید و کمی کوچک تر دیده شود.

لوگوی مونوگرام

لوگو های مونوگرام از حروف به عنوان نام تجاری استفاده می کنند مثلا با دیدن  یک حرف یک برند یا یک نام تجاری مشهور را به یاد می آورید. لوگوتایپ هم به نوعی مشابه لوگوی مونوگرام است و نام تجاری با فونتی خاص به صورت کامل نوشته می شود. اصولا نام تجاری کوتاه است یا مخفف می شود. انتخاب این لوگو برای اینستاگرام بستگی به نام تجاریتان دارد و می توانید از آن هم به عنوان لوگوی اینستاگرام استفاده کنید.

لوگو برای اینستاگرام

لوگوی انتزاعی

ساخت لوگوی انتزاعی برای اینستاگرام ممکن است کمی سخت باشد اما لوگوهای انتزاعی بسیاری وجود دارند که همیشه در ذهن ما جاری هستند مانند پوما، نایک و از این قبیل که برای همگان آشناست. اما جا انداختن آن در ذهن کمی دشوار است. سادگی این نوع لوگو برای اینستاگرام بسیار جذاب است.

لوگوی تصویری

برخی یا لوگو ها با یک تصویر مرتبط نام تجاری خود را به یاد می آورند. از آنجایی که لوگو برای اینستاگرام جای خیلی کمی دارد و باید در همین جای کم نام تجاری را یادآوری کنید لوگوی تصویری می تواند بهترین گزینه باشد. لوگوی اپل بهترین نمونه است که بتوانید ساده ترین تصویر را به عنوان لوگو برای اینستاگرام طراحی کنید.

لوگوی ترکیبی

در این لوگو هم از نام تجاری و هم از تصویر استفاده شده که با دیدن این دو درکنار هم می توانید به راحتی در ذهن خود لوگوی آن را هک کنید. لوگو برای اینستاگرام از نوع ترکیبی هم می تواند جذاب باشد و قابل دیدن برای مخاطب که به راحتی آن را به یاد بیاورد.

توجه داشته باشید که ابعاد لوگو برای اینستاگرام 180 در 180 پیکسل است و هر لوگویی که طراحی می کنید کیفیت مناسبی داشته باشد. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *