طراحی کاتالوگ خلاقانه برای جذب مشتری

کاتالوگ خلاقانه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آنچه همه کسب و کار ها می خواهند در نهایت فروش است اما این فروش چگونه اتفاق بیفتد و میسر گردد بر عهده بخش تبلیغات است. راه‌های زیادی برای بهینه ‌سازی محتوای بازاریابی شما برای فروش آفلاین و آنلاین وجود دارد، اما ما بر روی طراحی کاتالوگ خلاقانه محصولات و اینکه چگونه می‌توانند به شما در فروش بیشتر کمک کنند تمرکز خواهیم کرد.

ارسال از طریق پست

در روزگاری که اینترنت هنوز وجود نداشت و تاریخچه کاتالوگ ها در ابتدای راه بود، شرکت ها فقط از کاتالوگ های چاپی برای ارائه محصولات خود به مشتریان استفاده می کردند (البته همچنان کاتالوگ چاپی وجود دارد) و کل فرآیند ارسال کاتالوگ، سفارش و ارسال از طریق پست انجام می شد. مشتریان کاتالوگ ها را در صندوق پستی خود دریافت می کردند، اقلامی را که می خواستند انتخاب می کردند و سپس سفارش پستی خود را همراه با پول برای اقلام انتخابی ارسال می کردند. محصولات در روزها یا حتی هفته های بعد از طریق پست دریافت می شدند. این کاتالوگ ها تفاوت چندانی با آنچه امروز داریم نداشتند. در واقع هنوز برندهایی وجود دارند که از سفارشات پستی با موفقیت استفاده می کنند، اما خریداران معمولاً سفارشات خود را از طریق تلفن یا وب سایت ارسال می کنند.

طراحی کاتالوگ خلاقانه برای جذب مشتری

کاتالوگ جهت ترغیب مشتری

عمدتاً، در طراحی کاتالوگ خلاقانه به صورت خرده فروشی عمل می کنند، زیرا به برندها کمک می‌کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند، بنابراین پیام‌ها و پیشنهادات بازاریابی آن‌ها تأثیر بیشتری دارند. این به برندها کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشند. این همان چیزی است که در روزهای طلایی کاتالوگ های سفارش پستی اتفاق افتاد و هنوز هم همینطور است. امروزه، اشتراک‌ گذاری کاتالوگ‌های دیجیتال خود با دنبال ‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی یا مشترکینتان ساده ‌تر و همچنین ارزان ‌تر است.

شما در خانه، محل کار، همه جا به مردم دسترسی دارید. لازم نیست منتظر بمانید تا آنها وارد فروشگاه شما شوند. فقط تمام جزئیات مربوطه را ارائه دهید و محصولات شما خود به فروش خواهند رسید. شما حتی نیازی به داشتن یک فروشگاه فیزیکی ندارید که افراد برای خرید محصول به آنجا مراجعه کنند. شما می توانید سفارشات را از طریق پست یا از طریق وب سایت خود دریافت کنید.

تجارت الکترونیک رونق دارد زیرا مردم دوست دارند از خانه خود خرید کنند و این راه سریعتر، راحت تر و اغلب ارزان تر است. اما وقتی تمام کسب و کار شما آنلاین است، باید مطمئن شوید که مردم فروشگاه آنلاین شما را پیدا می کنند. اینجاست که طراحی کاتالوگ خلاقانه محصولات خرده فروشی شما به کار می آید: این صفحه نمایش مجازی فروشگاه الکترونیکی شما است و می تواند افراد را جذب کند. فقط باید مطمئن شوید که زیبا و فریبنده به نظر می رسد.

نکات مهم برای افزایش فروش کاتالوگ محصول

پوشش حرفه ای

هنگامی که یک کاتالوگ فروش ایجاد می کنید، باید مطمئن شوید که جلد جلوی شما طراحی زیبایی دارد. این اولین چیزی است که مخاطب شما خواهد دید. بنابراین می توانید تصور کنید که طراحی کاتالوگ خلاقانه، نقش بسیار زیادی در روند فروش محصولات شما ایفا می کند. سعی کنید کمی خود را به جای خریدار قرار دهید و هویت برند خود را منعکس کنید.

اول از همه، شما باید با پیروی از کیت برندسازی که شرکت شما از قبل دارد، قاب جلویی را طراحی کنید. اگر جلد جلوی کاتالوگ شما به راحتی هویت برند شما را منعکس کند، مردم بلافاصله کاتالوگ محصول را با شرکت شما مرتبط می کنند. بنابراین سعی کنید لوگوی برند، رنگ های سفارشی، فونت ها و سبک عکاسی را که برند شما به طور کلی در کل طراحی استفاده می کند حفظ کنید. در مورد لوگوها، مطمئن شوید که لوگوی خود را در گوشه چپ یا راست قاب جلویی قرار دهید. آن را بزرگ کنید و آن را با اطلاعات دیگر پر نکنید. مردم باید از همان ابتدا بدون هیچ مشکلی متوجه آن شوند.

دوم، همیشه به سراغ تصاویر حرفه ای بروید، نه خسته کننده و عکس های استوک. مردم عاشق دیدن چیزهای واقعی هستند، به خصوص روی جلد کاتالوگ محصولات. بنابراین، هر تصویری را که می‌خواهید استفاده کنید با محصولاتی که می‌خواهید بر آن تاکید کنید، مرتبط باشد. نه تنها بیشترین توجه را به خود جلب می کند، بلکه مردم همچنین می دانند که چه دسته ای از محصولات را در صفحات بعدی کاتالوگ محصولات خرده فروشی شما پیدا خواهند کرد.

اما اینجا متوقف نشو فقط برخی از تصاویر محصول را روی جلد خود قرار ندهید و انتظار داشته باشید در چند هفته آینده به فروش برسد. به خریداران بالقوه نشان دهید که آن محصول در خانه‌هایشان چگونه به نظر می‌رسد یا چگونه به آن‌ ها کمک می‌کند تا به چهره‌ ای درخشان مانند نمونه ‌های جلد جلویی زیر دست پیدا کنند.

طراحی کاتالوگ خلاقانه

زیبایی شناسی در طراحی کاتالوگ

همانطور که قبلاً اشاره کردم، زیبایی شناسی در طراحی کاتالوگ خلاقانه واقعاً مهم است. بنابراین زمانی که می خواهید یاد بگیرید چگونه از طریق کاتالوگ محصولات،  فروش را افزایش دهید، باید به یک صفحه آرایی جذاب نیز فکر کنید. اکثر کاتالوگ های محصولات بیش از حد مملو از اطلاعات غیر ضروری محصول و گاهی اوقات محصولات نا مرتبط بسیار زیادی هستند. اینها خریداران بالقوه را به جای کمک به آنها در فرآیند تصمیم گیری گیج می کنند.

اگر مدت زیادی در این صنعت خرده‌ فروشی بوده‌اید، مطمئن هستم که از تأثیر طراحی آگاه هستید. یک صفحه‌ آرایی چشمگیر و طراحی کاتالوگ خلاقانه فوراً توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، در حالی که یک کاتالوگ محصول بارگذاری شده ساده باعث می‌شود خوانندگان شما آن را تنها در چند ثانیه ترک کنند. بسته به محصولات فروش خود، می‌توانید صفحه‌ آرایی ظریف و مینیمالیستی را فقط با متن مربوطه یا با تم رنگی پررنگ انتخاب کنید. صفحه‌ آرایی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها جهت طراحی کاتالوگ خلاقانه خود انتخاب کنید

فونت ها و رنگ ها

وقتی می خواهید با طراحی کاتالوگ خلاقانه، فروش را افزایش دهید، سرفصل ها، فونت ها و رنگ های جذاب ضروری هستند. این عناصر هویت برند را می سازند و یک شرکت را قابل تشخیص می کنند.

سرفصل ها زمینه را ارائه می دهند، دسته های مختلف، محصولات را در طراحی کاتالوگ خلاقانه از هم جدا می کنند و می توانند پیشنهادات محدودی را تبلیغ کنند. مطمئن شوید که آنها را کوتاه، دقیق و جذاب نگه دارید. اگر در حال ایجاد یک کاتالوگ محصولات آرایشی هستید، می توانید چیزی مانند نکات زیبایی برای هر خانم بنویسید.

سبک های مختلف فونت بسیار زیادی وجود دارد و می توانید هر طور که می خواهید آنها را ترکیب کنید. بسته به دسته محصولاتی که می خواهید در کاتالوگ محصولات خود به نمایش بگذارید، می توانید از فونت های مختلف استفاده کنید. برای یافتن بهترین جفت فونت نیاز به تمرین دارد، اما پس از چند بار تلاش، به آنجا خواهید رسید.

با این حال، ترکیب رنگ ها به شما کمک می کند تا یک تم ایجاد کنید و حال و هوایی را به کاتالوگ محصولات خود ارائه دهید. مهم است که رنگ ها را از همان ابتدا مشخص کنید و آن را در کل طراحی کاتالوگ حفظ کنید. توصیه من این است که همیشه 2، حداکثر 3 رنگ را انتخاب کنید و آنها را تا حد امکان طبیعی ترکیب کنید. از ایجاد کاتالوگ محصولاتی که شبیه رنگین کمان است خودداری کنید.

توضیحات مفید

نکته مهم بعدی توضیحات محصول است. هدف از طراحی کاتالوگ خلاقانه، ارائه ارزش و بهترین ویژگی های محصول است. بنابراین توضیحات محصول شما باید مزایای خرید محصولات شما را توضیح دهد.

اگر می خواهید با طراحی کاتالوگ خلاقانه، محصولات فروش را افزایش دهید، از اطلاعات محصول، هوشمندانه استفاده کنید و افراد را بیشتر برای خرید ترغیب کنید. این کار را با استفاده از توضیحات دقیق محصول اطلاعات مرتبطی را که مردم باید در مورد کالاهایی که می فروشید بدانند ارائه دهید.

اطلاعات زیادی را که ممکن است گیج کننده باشد یا برای خواننده جالب نباشد، قرار ندهید. به جای اینکه به آنها بگویید کجا از محصول استفاده کنند یا چگونه آن را ترکیب کنند، از یک عکس مناسب طراحی کاتالوگ استفاده کنید و آن را حتی جذاب تر کنید این جمله را باور کنید که: “یک تصویر بیش از هزار کلمه صحبت می کند”.

همانطور که به همان اندازه مهم است که توضیحات محصول به راحتی قابل خواندن باشد. حتی اگر ممکن است اطلاعات دقیقی در مورد محصولات خود داشته باشید، سعی کنید از آن در وب سایت خود استفاده کنید. در طراحی کاتالوگ خلاقانه محصولات معمولا متن کمی بکار می رود. توجه داشته باشید که فونت مورد استفاده برای توصیف محصولات بولد است، در حالی که متن با توضیحات محصول بولد نیست. این نکته هم برای سهولت خواندن متن است.

همچنین، قیمت معمولاً در پایین محصولات، در سمت راست یا چپ، یا حتی سمت راست در بالا قرار می‌گیرد. بنابراین مطمئن شوید که فراموش نکنید همیشه قیمت را در طراحی کاتالوگ خلاقانه خود درج کنید. مردم قبل از خرید می خواهند بدانند که قیمت یک چیز چقدر است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *