عکاسی صنعتی با کنتراست بالا

کنتراست بالا
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عکاسی صنعتی با کنتراست بالا

شاید شنیده باشید که عکاسی صنعتی با کنتراست بالا سخت است. در برخی مواقع لازم است کنتراست بالا باشد و گاهی لازم است کاهش پیدا کند. در واقع کنتراست بالا در عکاسی صنعتی به عکس هایی گفته می شود که بین رنگ های تاریک و روشن تفاوت قابل توجهی وجود دارد. برای ساخت عکس دراماتیک با کنتراست بالا و یا عکس دینامیکی همراه ما باشید.

زمان مناسب برای عکاسی با کنتراست بالا

صحنه های با کنتراست بالا به دلیل نور سخت و سایه های سنگین ایجاد می شوند. ممکن است از تکنیک‌های مختلفی برای کاهش کنتراست در عکس نهایی استفاده کنید اما اگر منظره مورد نظرتان که می خواهید از آن عکاسی کنید به صورت طبیعی حاوی رنگ هایی با کنتراست بالا باشد نمی توانید به راحتی آن را کاهش دهید. کنتراست بالا در عکاسی صنعتی نور سخت به خودی خود به سادگی یک سوژه روشن ایجاد می کند، در حالی که سایه های سنگین فقط تاریکی را به همراه خواهند داشت. در حوالی ظهر، زمانی که خورشید در آسمان است، اغلب صحنه‌هایی با کنتراست بالا خواهید دید. خورشید درخشان است و سایه هایی با لبه های سخت و سنگین ایجاد می کند. همچنین می توانید صحنه هایی با کنتراست بالا را در اوایل صبح یا اوایل عصر دریافت کنید. نور کم نور سایه‌ های بلندی ایجاد می‌کند در حالی که بخش‌هایی از سوژه ‌ها را روشن می‌کند و در نتیجه فرصت‌های عکس متضاد ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، روزهای ابری به طور مداوم عکاسی صنعتی با کنتراست پایین ایجاد می کنند. بنابراین، اگر هدف شما تولید عکس های شدید، دراماتیک و با کنتراست بالا است، باید در ظهر یا در ساعات طلایی عکاسی کنید و اگر هدف شما کاهش کنتراست است، اولین قدم خوب این است که در روزهای ابری یا در ساعت آبی به بیرون بروید.

عکاسی صنعتی با کنتراست بالا

نکات مهم در این نوع عکاسی ها

  •         در این بخش، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید به عکاسی صنعتی با کنتراست بالا نزدیک شوید، از جمله روش‌هایی برای گنجاندن جزئیات بیشتر در صحنه‌های با کنتراست بالا، و همچنین تکنیک‌هایی برای تقویت با کنتراست بالا. اگر تصویری را در نور با کنتراست بالا گرفته ‌اید اما ترجیح می‌دهید جزئیات زیادی را نشان دهید، یک راه حل وجود دارد. می توانید فایل را در برنامه ای مانند لایت روم باز کنید، سپس کنتراست را کاهش دهید. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید نوار لغزنده کنتراست را در جهت منفی فشار دهید از طرف دیگر، می‌توانید نوار لغزنده Highlights را رها کنید و لغزنده Shadows را تقویت کنید.
  •         تبدیل سیاه و سفید راه دیگری است که می توان با کنتراست بالا کنار آمد. در تصویر سیاه و سفید مناطقی که کمتر است بالایی دارند بسیار جالب به نظر می رسند. اکنون، می‌توانید تبدیل‌ های سیاه و سفید را در دوربین انجام دهید، یا می‌توانید تنظیمات را در طول پس ‌تولید انجام دهید. هر کدام می توانند کارساز باشند، اگرچه اغلب به شما کمک می کند که از قبل بدانید که می خواهید سیاه و سفید عکس بگیرید، زیرا می توانید ترکیب بندی های خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
  •         اگر با صحنه‌ ای با کنتراست بالا روبرو هستید و به دنبال عکاسی صنعتی با کنتراست بالا از محصول با جزئیات هستید، فلاش پر می‌تواند نجات‌ بخش باشد. ایده ما این است که از فلاش روی دوربین یا فلاش خارج از دوربین نزدیک خود برای پر کردن سایه های ایجاد شده توسط نور استفاده کنید. شما نمی خواهید به طور کامل از شر سایه ها خلاص شوید، اما می خواهید شدت آنها را کاهش دهید. سخت ترین بخش عکاسی پر فلاش، تعیین نحوه تنظیم نوردهی است. اگر می‌خواهید سوژه‌ تان طبیعی به نظر برسد و در عین حال پس ‌زمینه‌ای کاملاً مشخص داشته باشید، توصیه می‌کنم نوردهی دوربین خود را طوری تنظیم کنید که پس ‌زمینه به ‌خوبی نوردهی شود، سپس از فلاش برای تقویت پیش‌زمینه استفاده کنید. البته، ممکن است برای رسیدن به نوردهی دقیقاً به مقداری آزمون و خطا نیاز باشد و بازی کردن برای دستیابی به افکت‌های مختلف اشکالی ندارد. توجه داشته باشید که می ‌توانید با استفاده از یک بازتابنده جلوه‌ای مشابه ایجاد کنید، بنابراین اگر ترجیح می‌دهید با تمام نکات فنی عکاسی با فلاش سر و کار نداشته باشید، به جای آن یک بازتابنده خوب ۵ در۱ بگیرید.
  •         از فیلتر چگالی خنثی مدرج استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید، صحنه‌هایی با پیش ‌زمینه بسیار تاریک و پس ‌زمینه روشن در عکاسی منظره بسیار رایج هستند، زیرا آسمان‌ها به‌ خصوص در هنگام طلوع و غروب خورشید بسیار روشن ‌تر از پیش ‌زمینه هستند. اما هنگام عکاسی صنعتی با کنتراست بالا از مناظر، هدف عموماً تولید تصاویری با جزئیات با کنتراست محدود است. پس برای کاهش کنتراست چه باید کرد؟ یکی از گزینه ها گرفتن یک فیلتر چگالی خنثی مدرج است که روی لنز شما می رود و نور را از بالای کادر مسدود می کند در حالی که قسمت پایین قاب دست نخورده باقی می ماند. به عبارت دیگر، یک فیلتر با چگالی خنثی درجه‌ بندی شده، آسمان را تاریک می‌کند تا دوربین شما بهتر از آن استفاده کند. فیلترهای چگالی خنثی درجه بندی شده خوب معمولاً گران هستند و انعطاف پذیری آنها محدود است. هر زمان که با صحنه‌ای با کنتراست بالا مواجه شدید که بی ‌تحرک است، مانند منظره شهری، منظره یا حتی طبیعت با کنتراست بالا می‌توانید با استفاده از ترکیب نوردهی کنتراست را کاهش دهید.
  •         ایده آخر ما در رابطه با عکاسی صنعتی با کنتراست بالا این است که هنگام تنظیم نوردهی، چندین عکس از سوژه خود بگیرید. یک تصویر باید برای بخش‌های تاریک صحنه، یک تصویر برای بخش‌های روشن صحنه و تصویر سوم باید برای تون ‌های میانی باشد. می توانید بیشتر یا کمتر از سه عکس بگیرید. اما سه عکس نقطه شروع خوبی است و تا زمانی که با یک صحنه فوق متضاد سر و کار نداشته باشید، عکس های اضافی لازم نخواهد بود. سپس می توانید این تصاویر را در لایت روم یا فتوشاپ ترکیب کنید. این فرآیند ساده و خودکار است و شما فایل‌های خود را آپلود می‌کنید، به برنامه می‌گویید که باید با هم ترکیب شوند و منتظر می مانید تا تصاویر با هم ترکیب شوند و به یک نوردهی نهایی زیبا تبدیل شوند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *