اصول طراحی لوگو

لوگو مدرن طرح

اصول طراحی لوگو حرفه‌ایی

طراحی لوگو و اصول آن یکی از موضوعات به روز و پرطرفدار جامعه امروزی در میان مالکان کسب و کارها و حتی افراد شخصی است. این موضوع که با رعایت اصول طراحی لوگو و طراحی بهترین لوگو ممکن که هم در یک نگاه کسب را را نشان دهد و هم چشم ها را مجذوب خود نماید، باعث شده است که خیلی از کسب و کارهای به سمت طراحی لوگو آمده و به دنبال لوگویی اختصاصی برای کسب و کار خود باشند. مقاله اصول طراحی لوگو برای بررسی موضوع طراحی لوگو است که صفحه ای اختصاصی به همین اسم در سایت مجموعه ی مدرن طرح موجود است.

 

در بخش پایین به چند نکته از اصول طراحی لوگو پرداخته‌ایم.

سادگی طراحی لوگو

اولین اصول طراحی لوگو سادگی آن است. طرح ها و آرم های پیچیده معمولا ارتباط موثری با مخاطب ایجاد نمی کند. از این رو طراحی ساده گونه لوگوی شما، حس ارتباط بیشتری با کثیری از مخاطبان ایجاد می نماید که در جهت معرفی برند شما و فروش محصولات یا خدمات شما تاثیر چشمگیری دارد.

متناسب بودن طراحی لوگوی

دومین اصول طراحی لوگو که بسیار حائز اهمیت است، متناسب بودن طراحی لوگوی شما با فرهنگ ها و ارزش های کشور اسلامی می باشد. به ویژه در حالتی که کارآفرینان عزیزمان برای ثبت لوگو خود از لوگو های آماده در سایت های خارجی استفاده می کنند، این مورد بسیار مشهود است که خیلی اوقات طرح مناسب نبوده و حاوی پیام خاصی بوده که در شان کشور عزیزمان نیست و از این جهت در اداره ثبت برند، دچار مشکل خواهید شد.

انعطاف پذیری در طراحی لوگو

سومین اصول طراحی لوگو که تحت شعاع کاربردهای متفاوتی قرار دارد، انعطاف پذیری در طراحی لوگو می باشد. طراحی لوگو باید به شیوه ای باشد که حتی در ابعاد یک سانتی متر نیز فرم خود را حفظ کند و وضوح مناسبی برای تشخیص داشته باشد. باید در نظر داشته باشید، طراحی لوگو  شما باید به گونه ای باشد که قابل استفاده در سر برگ، ست اداری، پوستر، بیل بورد تبلیغاتی، جایگذاری در سایت و موردی از این قبیل را داشته باشد. طراحی لوگو  شما بهتر است فرمی هندسی گونه داشته باشد. می بایست توجه داشته باشیم قالب لوگو شما به گونه ای باشد که در هر ابعادی وضوح خود را حفظ کند. علاوه بر این موارد ذکر شده، قابلیت تک رنگ شدن لوگو  شما یکی از خاصیت هایی است که به طور ویژه ای باید به آن توجه کنید.

به یادماندنی بودن طراحی لوگو

چهارمین اصول طراحی لوگو به یاد ماندنی بودن آن است. یادآوری لوگو  شما توسط مخاطب مورد نظرتان ، عامل مهمی برای شناخته شدن برند تجاری شماست. اگر لوگو  شما به شکلی طراحی شود که در خاطر قشر زیادی از افراد ماندگار شود، به یقین در هنگام مشاهده ی آرم شما بر روی محصول یا خدمات مورد انتخابی شان، ذهن فرد به دلیل آشنایی ای که نسبت به لوگو  شما دارد، بلافاصله محصول یا خدمات شما را انتخاب خواهد کرد.

تکراری نبودن طراحی لوگو

پنجمین اصول طراحی لوگو ، یکتا بودن و خلاقیت است که شما در طراحی لوگو  خود به کار می برید. لوگو  سازمانی شما نباید تکراری و نه حتی شبیه به آرم دیگری باشد، می بایست فقط مختص کمپانی شما باشد. تناسب در محصول یا خدماتی که ارائه می دهید با طراحی لوگو  شما می تواند توجه بسیاری از بینندگان را جلب کند و در یاد و خاطر شان ماندگار شود.

ماندگاری در ذهن مشتری

ششمین اصول طراحی لوگو قابل استفاده بودن آن در هر دوره ی زمانی می باشد. در طراحی لوگو  خود باید دقت لازم را داشته باشید که ماندگاری آن در طولانی مدت امر بسیار مهمی می باشد. از آنجایی که بعد از ثبت برند خود تمامی مشتریان شما و مخاطبان دیگر آن برند را با یاد کیفیت محصول شما به خاطر می آورند، عوض کردن برند یا لوگو می تواند برای تجارت شما بعضا زیان بار باشد. سه دسته ی کلی برای طراحی لوگو موجود است، یا تصویر است یا نوشتار می باشد و یا ترکیبی از نوشتار و تصویر می باشد. مجموعه مدرن طرح با کادری خلاق و مجرب با رعایت اصول طراحی لوگو با خلق ایده های نو، نقش ماندگاری را در ذهن مخاطبان تان به جای می گذارد.

[info_box title=”عکاسی صنعتی مدرن طرح” image=”” animate=””]از سایر خدمات مجموعه ی مدرن طرح می توان به عکاسی صنعتی اشاره کرد.[/info_box]

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *