آموزش تکنیک های عکاسی از کالا

عکاسی از کالا
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عکاسی از کالا چیست و چطور انجام می شود؟

این شکل از عکاسی جزو عکاسی تجاری  بوده و با مجموعه‌ای از چالش‌ها و فرصت‌ها همراه است. از ظاهر عکس گرفته تا ویرایش عکس، می بایست یاد بگیرید که چگونه محصولات خود را جلا دهید و عکس های عالی بگیرید. آنچه عکاسی از کالا را متمایز می کند.

عکاسی حرفه ای محصول گونه تجاری عکاسی از طبیعت بی جان است. گرفتن عکس های محصول با کیفیت بالا کار ساده ای نیست. یادگیری نحوه چیدن محصولات، تنظیم نور و ترکیب نوردهی های مختلف به زمان نیاز دارد. نحوه گرفتن عکس‌های ساده از محصول برای اهداف تجارتی و شخصی برای نشان دادن محصول در حال استفاده را امتحان کنید.

خلق تصاویر متمایز از محصول

یکی از اشکال اصلی عکاسی از کالا، تصاویری است که فقط از محصول گرفته می شود. این عکس‌ها که معمولاً برای فهرست‌بندی محصولات در فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون یا Etsy استفاده می‌شوند، معمولاً با پس‌زمینه سفید ساده گرفته می‌شوند تا حواس‌پرتی مخاطب را محدود کنند. تصاویر محصول جزئیات سوژه مانند اندازه، سایه و رنگ را ثبت می کنند. این مشخصات به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند هنگام خرید آنلاین دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

قبل از خیره شدن به عکس های محصول خود، مطمئن شوید که با مشتری خود ارتباط برقرار کرده اید و دقیقاً متوجه می شوید که آنها به دنبال چه هستند. آیا زوایای خاصی از محصولی که باید تهیه کنند وجود دارد؟ آیا لیبل باید در هر عکس قابل مشاهده باشد؟ بنابراین قبل از شروع به عکس‌برداری، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.

خلق تصاویر متمایز از محصول
خلق تصاویر متمایز از محصول

تهیه تجهیزات مناسب

سارا آگیسن، عکاس محصول و غذا، خاطرنشان می‌کند: «تقریباً همیشه از لنز 50 میلی‌متری خود با دوربین DSLR خود استفاده می‌کنم». من همچنین یک لنز 20 میلی‌متری برای عکس‌های با زاویه بازتر و یک لنز ماکرو در صورتی که جزئیات کوچکی وجود داشته باشد که باید عکس‌برداری کنم، می‌آورم.» داشتن لنزهای متنوع در دست این اطمینان را به شما می دهد که بتوانید با چالش های عکاسی بیشتر آشنا شوید.

برای گرفتن عکس از محصول، هرگز از عملکرد فوکوس خودکار در دوربین خود استفاده نکنید. اگر سوژه شما ثابت است، دلیلی برای استفاده از فوکوس خودکار وجود ندارد. دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و از فوکوس دستی استفاده کنید. همچنین، حتما از کابل شاتر استفاده کنید تا در هنگام عکس گرفتن، دوربین را ناخواسته حرکت ندهید. اگر چندین نوردهی را از یک زاویه برای ترکیب بندی می گیرید، این مرحله می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]12 نکته عکاسی صنعتی[/info_box]

چیدمان محصول

به عنوان یک عکاس محصول، این مسئولیت شماست که محصول را به بهترین شکل ممکن جلوه دهید. اگر ذره ای گرد و غبار روی محصول بنشیند و در هر عکس قابل مشاهده باشد، عکس شما به زمان قابل توجهی برای ویرایش هر تصویر نیاز دارد. اگر از لباس یا پارچه عکاسی می کنید، حتماً چروک های ناخواسته را اتو کنید.

شروع به عکاسی از کالا

بعد از اینکه محصول شما به اندازه کافی خوب به نظر رسید، بقیه عکس ها را هم با همین تنظیمات بگیرید. با عکاسی روی پس‌زمینه ثابت، مانند پارچه یا کاغذ سفید یا سیاه، تصاویری با کیفیت بالا ایجاد کنید. محصول باید در این عکس ها جلوه کند، بنابراین پس زمینه را ساده و تمیز نگه دارید تا حواس پرتی را کاهش دهید.

استفاده از سافت باکس را برای نورپردازی عکاسی از کالا در نظر داشته باشید. این اصلاح‌کننده‌های نور، نور ملایم و پراکنده‌ای ایجاد می‌کند که سایه‌های خشک و تند را کاهش می‌دهد. از آنجایی که می‌خواهید بینندگان بتوانند لیبل ها را بخوانند و جزئیات را ببینند، تنظیم نور برای عکس‌های محصول باید ساده باشد و همه چیز به خوبی روشن شود. استفاده از چادرهای سبک و نور مصنوعی را نیز در نظر بگیرید. چادرهای سبک، مکعب های قاب سیمی هستند که با پارچه نازک سفید پوشانده شده اند. این چادر ها فضایی نرم و پراکنده در داخل محیط ایجاد می کنند که برای نورپردازی یکنواخت اجسام کوچک عالی است.

شروع به عکاسی از کالا
شروع به عکاسی از کالا

معمولاً چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید، و اگر از نور پنجره برای نور دهی استفاده می‌کنید، وقتی هوا ابری می‌شود، ناگهان در نور عکس کاملاً متفاوتی  از کار در می آید.از آنجایی که نور طبیعی قابل تغییر است و تکرار آن دشوار است، نور استودیو عکاسی اغلب برای عکاسی موفق محصول بهتر است. پس از همه، ممکن است در صورت ارتقای محصول و یا تولید محصولات جدید، نیاز به گرفتن عکس های بیشتری داشته باشید.

عکس برداری از محصولات

برای برخی از سوژه ها، باید چندین نوردهی از یک عکس بگیرید تا جزئیات یا بخش های مختلف محصول را در بهترین نور ممکن ثبت کنید.  در صورت نیاز به تغییر نور، مطمئن شوید که بارق، بازتابنده یا سایر منابع نوری را  در دسترس دارید. اگر سوژه کوچکی دارید یا با عمق میدان کم عکاسی می‌کنید، ممکن است برای اطمینان از فوکوس بودن همه قسمت‌های سوژه از فوکوس استفاده کنید.

ویرایش کردن عکس های گرفته شده از محصول

وقتی صحبت از ویرایش عکس می شود، هر عکاسی شیوه مخصوص به خود را دارد.

ویرایش کردن عکس های محصول
ویرایش کردن عکس های محصول

ویرایش پس از گرفتن عکس می تواند عکس محصول شما را از حالت عادی به زیبا تبدیل کند، اما استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید برای اطمینان از درخشش عکس های محصول شما کلیدی است. این آموزش های پس از ویرایش عکس را بررسی کنید تا به عکس های خود کمک کنید تا از بقیه متمایز شوند:

اگر نوردهی در تصویر شما کاملاً مناسب نبود، ببینید چگونه می‌توانید با Adobe Photoshop، مناطق روشن و تاریک را به درستی متعادل کنید.

برای حذف هر گونه حواس پرتی ریز از تصویر محصول، به زیر و بم ترمیم نقطه ای یا Spot Healing مسلط شوید. اگر عکس شما دارای انعکاس یا هایلایت عجیب و غریب است، ابزار روتوش می تواند به شما کمک کند آن را به خوبی ویرایش کنید.

اگر نیاز به ویرایش یک لیبل یا محل خراش روی محصول خود دارید، از کلون تمبر یا Clone Stamp برای کپی کردن جزئیات دقیق و رنگ از یک قسمت از یک تصویر به قسمت دیگر استفاده کنید.

گرفتن عکس های سبک زندگی خیره کننده

عکس های سبک زندگی به مشتریان ایده بهتری در مورد نحوه استفاده از یک محصول می دهد. آنها به آنها کمک می کنند تا استفاده از محصول را در زندگی روزمره خود تجسم کنند. در حالی که عکس های سبک زندگی با تصاویر محصول متفاوت است، بسیاری از قوانین  آنها با هم مشابه هستند.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]نوررپردای در عکاسی صنعتی[/info_box]

تنظیمات عکسبرداری سبک زندگی

با عکس‌های سبک زندگی، احتمالاً با مدل‌هایی کار می‌کنید تا به نشان دادن محصول به مشتری کمک کنید. سعی کنید از محصول خود در دستان کسی نماهای نزدیک بگیرید و ژست های مختلف را امتحان کنید تا عکس شما طبیعی به نظر برسد.

تنظیمات عکسبرداری سبک زندگی
تنظیمات عکسبرداری سبک زندگی

یک لیست عکس تهیه کنید تا مطمئن شوید همه موارد مورد نیاز خود از عکسبرداری را خواهید داشت. عکس‌های متنوعی بگیرید و پس از اتمام فهرست عکس‌هایتان، به خودتان اجازه دهید کمی آزمایش کنید. گاهی اوقات عکس های از پیش برنامه ریزی نشده بهترین عکس ها هستند.

در حالی که نور طبیعی برای عکس های محصول عالی نیست، اغلب برای عکس های سبک زندگی عالی است. نور طبیعی می تواند به طور یکنواخت و طبیعی صحنه عکس را بدون تلاش زیاد شما روشن کند. اگر روز بسیار روشنی است، سعی کنید در سایه عکس بگیرید و از بازتابنده ها برای تابش نور طبیعی به عکس خود استفاده کنید.

ویرایش عکس های سبک زندگی

چه به محصول خود تابش خیره کننده غیرعمدی را اضافه کرده باشید، چه نیاز داشته باشید افراد یا اتومبیل ها را از پس زمینه عکس خود حذف کنید، آموزش های زیر را بررسی کنید تا به شما کمک کند عکس محصول را کامل کنید.

 با عکس‌های سبک زندگی، به‌ویژه آنهایی که در فضای باز گرفته می‌شوند، همیشه کنترل تنظیمات خود را ندارید. از ابزار محتوای آگاه کننده یا Content-Aware Fill برای حذف اشیاء ناخواسته در تصاویر خود استفاده کنید.

 با شارپ کردن عکس خود با فیلتر ماسک بدون شارپ یا Unsharp Mask به محصول خود کمک کنید تا بهتر ظاهر شود. شارپ کردن عکس کنتراست لبه‌های تصویر شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند به جلب توجه بیننده در اطراف شبح محصول شما کمک کند.

 رنگ آمیزی یک پاشش کلی از رنگ است که توسط نوری که عکس شما در آن گرفته شده است ایجاد می شود. اگر رنگ آمیزی غیر طبیعی به نظر می رسد، آن را از عکس خود حذف کنید.

چگونه عکاسی از کالا را به یک شغل تبدیل کنیم؟

با افزایش خرید آنلاین، زمانی بهتر از این برای عکاسی از کالاات حرفه ای وجود ندارد. وب سایت های تجارت الکترونیک مانند آمازون بر خرده فروشی ها تسلط دارند و با سایت هایی مانند Shopify، Etsy و eBay، هر کسب و کار کوچکی می تواند به سرعت حضور آنلاین خود را ایجاد کند. برای استخدام شدن برای ایجاد عکس محصول برای هر کسب و کاری، ابتدا نشان دهید که می توانید کارتان را به خوبی انجام دهید.

یک نمونه کار عکاسی از کالا بسازید

اولین قدم برای رشد کسب و کار خود به عنوان یک عکاس محصول، ایجاد یک نمونه کار است. بهترین کار خود را در یک سایت بارگذاریی کنید، سپس آن را در قالب یک لینک با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید. فقط بهترین عکس‌هایتان را در آن لینک بگنجانید تا مردم را با کار زیاد غرق نکنید. خودتان را به 20 یا 25 تصویر محدود کنید و سعی کنید عکس های متنوعی از محصولات مختلف را در سبک ها و تنظیمات مختلف نشان دهید. شما می خواهید تطبیق پذیری و همچنین هنر خود را نشان دهید.

گرفتن عکس های عالی از محصول شما می تواند مشکل باشد، اما با ابزارهای مناسبی که در اختیار دارید، می توانید تصاویر را ویرایش و تغییر دهید تا به درخشش آنها کمک کنید. و هنگامی که تجربه زیادی در زمینه عکاسی از کالا به دست آوردید، ممکن است بخواهید در عکاسی حرفه ای شوید.

قیمت عکاسی از کالا چقدر است؟

قیمت گذاری به تجربه، هزینه ها و سختی یا موقعیت پروژه بستگی دارد. برای عکس‌های تجاری، می‌توانید به ازای هر عکسی که مشتری استفاده می‌کند، مبلغ متوسطی را دریافت کنید و مبلغ را تا چندین درصد افزایش دهید. برای پروژه‌های بزرگ‌تر که شامل چندین محصول یا یک کاتالوگ کامل است، می‌توانید به ازای هر عکس از محصول مبلغ معینی را دریافت کنید.

برای اینکه بفهمید برای هر عکس چقدر پول باید دریافت کنید، نرخ عکاسان معتبرتر در منطقه خود را بررسی کنید تا درکی از فی  بازار داشته باشید. سپس رزومه خود را با مشاغل در منطقه خود به اشتراک بگذارید و قیمت رقابتی ارائه دهید. با کسب تجربه در عکاسی تجاری، می توانید شروع به دریافت یک نرخ ثابت کنید. ممکن است از گرفتن چند صد دلار برای عکاسی یک روزه به چند هزار دلار برسید. مهم نیست از کجا شروع می کنید، به یاد داشته باشید که با هر پروژه عکاسی بیشتر یاد می گیرید و به مجموعه دانش خود اضافه می کنید.

مطالب مقاله ای که مطالعه نمودید از این منبع دریافت و ترجمه شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *