تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]8 مورد از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری

اگر می خواهید شروع به کار در حوزه عکاسی نمایید، باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که مرکز جهانتان کیف دوربین شما و محتویات درون آن است. دوربین و هر آنچه که به آن نیاز دارید، ابزار تجارت شما بوده و همیشه باید تجهیزات کاملی در حین عکاسی داشته باشید. ما در هنگام عکاسی خبری به چه چیزهایی نیاز داریم؟ عکاسی خبری یا همان فتوژورنالیست، یکی از شاخه های حرفه عکاسی است که روایتی از رویداد و اتفاق های خبری دارد. تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری همان چیزی هستند که تعیین کننده عکس‌برداری حرفه ای شما می باشند.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی

[info_box title=”” image=”” animate=””]عکاسی صنعتی یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

ما در عکاسی خبری به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری شامل دسته های گوناگونی هستند که به شرح زیر می باشند:

  1. دوربین مناسب جهت عکاسی خبری

اولین و مهم ترین پارامتری که هر عکاسی باید به آن توجه کند، تهیه دوربین متناسب با کار خود است. هر دوربینی دارای تجهیزات خاصی است که در میزان کیفیت خوب تصاویر می توانند تعیین کننده باشند. از جمله این خصوصیات می توان به سنسورهای دوربین اشاره کرد که در کیفیت و وضوح تصاویر بسیار حائز اهمیت هستند.

  1. لنزهای حرفه ای

از گزینه های مهم دیگر تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری تهیه لنزی است که بتواند با فاصله کنونی مختلف بهترین تصاویر را تهیه کند. در حقیقت شرایط عکاس خبری با دیگر عکاسان تفاوت دارد و بهترین لنزی که می شناسید را باید در طول سفر خود به همراه داشته باشید. شما با یک لنز عالی می توانید عکس های خوب را به عکس های حرفه ای تبدیل کنید.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]10 لوازم ضروری تجهیزات عکاسی از محصول برای مبتدیان[/info_box]
لنزهای پیشرفته دوربین
لنزهای پیشرفته دوربین
  1. باتری اضافه به همراه شارژر

زمانی که در لحظه می خواهید از یک اتفاق عکس تهیه کنید، اینکه باتری دوربین تمام شده و یا شارژ ندارد، می توانند برای عکاس همانند قاتل خاموش باشد. این تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری را فراموش نکنید و همیشه یک باتری اضافه در کیف خود داشته باشید.

  1. کارت های حافظه

ما به شما توصیه می کنیم که در کیف دوربین خود چند کارت حافظه داشته باشید تا در حین عکس برداری بتوانید اطلاعات را جهت پر نشدن حافظه دوربین به مموری های دیگر انتقال دهید. اتفاق خبر نمی کند و عکاسی خبری نیز به وقایع گوناگون و متفاوتی اشاره دارد که در طول عکس برداری مسلماً به تهیه تصاویر متعدد از زاویه های مختلف نیاز خواهید داشت. بنابراین کارت حافظه نیز از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری است.

  1. سه پایه

هر عکاسی به یک سه پایه نیاز دارد. در عکاسی خبری شما نمی دانید که مکان عکاسی چگونه است. به همین خاطر برخورداری از یک تثبیت کننده ایمنی دوربین که تمامی وقایع را با وضوح کامل و به طور دقیق عکس برداری کند، یکی از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری می باشد. برای آن دسته از عکاسانی که بیشتر اوقات در حال سفر کردن هستند، یک سه پایه همه منظوره خوب می تواند در میزان کیفیت تصاویر بسیار کمک کننده باشد.

سه پایه از مهم ترین تجهیزات عکاسان
سه پایه از مهم ترین تجهیزات عکاسان
  1. کیف دوربین مناسب

شاید به نظر برخی از افراد کیف دوربین جزء تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری نباشد، اما این کاملا اشتباه است. اگر شما یک عکاس خبری هستید و یا می خواهید تازه شروع به کار کنید، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دوربین و لنزتان به مراقبت نیاز دارد. علاوه بر آن کیف دوربین از تجهیزات شما در مقابل باران و گرد و غبار محافظت می کند.

  1. فلاش اکسترنال

فلاش به چه کارتان می آید؟ آیا تا به حال دیده اید در هنگام عکاسی یک نوری از دوربین ساطع می گردد؟ آن نور فلاش است که موجب می شود در زمان عکس‌برداری محیط اطراف کمی روشن دیده شود. به طور مثال اگر در باشگاهی در حال تهیه تصاویر خبری هستید، فلاشر خوب می تواند از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری در چنین مکان هایی باشد.

  1. پاک کننده لنز و حسگر

دیگر حتی یک عکاس مبتدی نیز باید از این موضوع اطلاع داشته باشد که آلوده بودن لنز دوربین در میزان کیفیت تصاویر آثار نامطلوبی بر جای خواهد داشت. در کیف دوربین خود همیشه تمیزکننده لنز و حسگر داشته باشید که مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری محسوب می گردند. پاک کردن گرد و غبار برای تصاویر با وضوح بالا اهمیت زیادی دارد.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]چه شرایطی برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای ضروری است[/info_box]
تمیز کننده لنز و عکس
تمیز کننده لنز و عکس

داشتن مهارت کافی از پارامترهای عکاسی خبری

جدا از بحث تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری، برخورداری از مهارت کافی نیز خود یکی از نیازهای اساسی عکاس محسوب می شود. یک عکاس باید از چنان مهارتی برخوردار گردد که بداند در هنگام انتخاب و خرید این تجهیزات همچون لنز، دوربین مناسب، فلاش و .. کدام بهترین و کارآمدتر است. علاوه بر تمام این ها ویرایش تصاویر، نحوه گرفتن دوربین و نوع عکاسی نیز یک مهارت است که هر عکاس مبتدی باید به آن ها واقف باشد. در هنگام عکس برداری خبری وقایع گوناگونی رخ می دهد که نوع تصویربرداری شما می تواند در انتقال خبر مورد نظر تعیین کننده باشد.

کیسه خواب یک نیاز اساس برای عکاسان در حال سفر

اگر شما در حوزه عکاسی خبری فعالیت می نمایید، بنابراین نمی توانید در شهر خود بمانید و منتظر باشید که تمامی رویدادها در آن جا اتفاق بیفتد. جمع آوری تصاویر از رویداد و وقایع گوناگون مستلزم سفر کردن شما می باشد. بنابراین اگر از عکاسانی هستید که مدام در حال سفر می باشید و تصمیمی نیز برای طول سفر خود ندارید، داشتن یک کیسه خواب برای احتیاط نیاز است. هر چند برای برخی از عکاسان نیز کیسه خواب جزء ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری است.

کیسه خواب برای عکاسان در حال سفر
کیسه خواب برای عکاسان در حال سفر

و در نهایت

ما در طول تاریخ می توانیم عکاسان خبری زبده ای را نام ببریم که هر کدام در زمان خود شهرت و آوازه هایی داشته اند. هر تصویری باید حرفی برای گفتن داشته باشد و عکس برداری های حرفه ای مستلزم برخورداری از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری می باشند. یک عکاس باید این را در نظر بگیرد که ارزش یک عکس از هزاران هزار لغت بیشتر است و با رعایت اصول و تمامی نکات گفته شده در این مقاله، عکاسان خبری باید برای خلق آثار خود ارزش قائل باشند.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید، پیشنهاد می کنیم این لینک را نیز مشاهده نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *