تکنیک ترکیب بندی عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تکنیک ترکیب بندی عکاسی

ترکیب بندی را بیاموزید!

ما اغلب عکس‌هایی را که می‌گیریم به عنوان راهی برای نمایش و جلب توجه به عکس‌های مورد علاقه‌مان در قاب قرار می‌دهیم؛ اما نوع دیگری از کادربندی وجود دارد که می‌توانید هنگام گرفتن عکس‌های خود انجام دهید که می‌تواند به همان اندازه مؤثر باشد.

کادربندی تکنیک جلب توجه به موضوع تصویر شما با مسدود کردن سایر قسمت‌های تصویر با چیزی در صحنه است.

مزایای ترکیب بندی عکس عبارتند از:

  1. دادن زمینه عکس به عنوان مثال: کادربندی یک صحنه با یک طاق نما می تواند به شما چیزی در مورد مکانی که در آن هستید با توجه به معماری طاق نما یا گنجاندن برخی شاخ و برگ در پیش زمینه یک عکس می تواند حس بیرون بودن در طبیعت را منتقل کند.
  2. دادن حس عمق و لایه به تصاویر؛ در اصل ترکیب بندی یک عکس معمولا چیزی را در پیش زمینه قرار می دهد که بعد اضافی به عکس اضافه می کند.
  3. چشم را به سمت نقطه کانونی اصلی خود هدایت کنید؛ برخی قاب ها می توانند بیننده عکس شما را فقط با شکلشان به تصویر بکشانند. برخی همچنین بر این باورند که یک ترکیب بندی عالی در قاب نه تنها می تواند چشم را به یک عکس بکشاند، بلکه آن را برای مدت طولانی تری در آنجا نگه می دارد – مانعی بین سوژه شما و قسمت بیرونی عکس ایجاد می کند.
  4. بیننده خود را جذب کنید.گاهی اوقات این چیزی است که در یک تصویر نمی توانید ببینید که شما را به همان اندازه (اگر نه بیشتر از) آنچه در تصویر می بینید، به سمت آن می کشاند. کادربندی یا همان ترکیب بندی هوشمندانه که باعث می‌شود کسانی که تصویر شما را مشاهده می‌کنند کمی تعجب کنند یا تصور کنند که در پشت کادر شما چه چیزی وجود دارد، می‌تواند بسیار موثر باشد (اشتباه کنید و همچنین می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد!).

قاب‌های عکس‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند و می‌توانند شامل عکاسی از طریق شاخه‌های آویزان، عکاسی از طریق پنجره‌ها، استفاده از تونل‌ها، طاق‌ها یا در ورودی‌ها باشند، حتی می‌توانید از افراد (به عنوان مثال عکسبرداری از روی شانه یا بین سر) و غیره استفاده کنید.

مطالب مرتبط » مهم ترین نکات برای عکاسی تبلیغاتی را بیاموزید!

 

ترکیب بندی در عکاسی

 

لازم نیست کادر یا ترکیب بندی شما به طور کامل در اطراف لبه های تصویر شما بچرخد، ممکن است آنها فقط در یک یا دو لبه عکس شما قرار داشته باشند.

قانون کلی من هنگام در نظر گرفتن کادربندی این است که این سوال را بپرسم – “آیا این به تصویر اضافه می کند یا آن را از بین می برد؟” گاهی اوقات کادربندی فقط می‌تواند به یک عکس بی‌نظم اضافه کند و باعث شود آن را تنگ و فشرده کند – اما در مواقع دیگر می‌تواند تفاوت بین یک عکس معمولی و یک عکس خیره‌کننده باشد.

در نهایت ؛اگر از تکنیک‌های کادربندی و ترکیب بندی استفاده می‌کنید، باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید کادر شما در فوکوس باشد یا خیر. در برخی موارد، یک قاب به‌خوبی تار شده، واقعاً حسی از حالت و عمق را به عکس‌های شما اضافه می‌کند (در این مورد از دیافراگم بزرگ استفاده کنید) اما در موارد دیگر، فوکوس کردن کادر شما می‌تواند به افزودن زمینه به صحنه کمک کند (در این مورد). دیافراگم باریک را انتخاب کنید.

کلام آخر

یکی از پرتکرار ترین سوالان هنرجویان و یا افراد مبتدی درمورد کادربندی و ترکیب بندی است که ما تلاش کردیم در در این مققاله برخی از مهم ترین های آن را در قالب آموزش تکنیک ها و نکات بیان کنیم؛ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی مدرن طرح با سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی توانسته است سابقه ای درخشان از خود در میان برندهای خوش آوازه ب جای بگذارد، سپاس گذاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *