رینگ لایت چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

رینگ‌ لایت یک ابزار نور پردازی می باشد که برای عکس و ویدئو گرفتن به کار می رود، این وسیله دارای لامپ های زیادی است که به شکل دایره ای هستند و یا دارای یک لامپ بزرگ می باشد که دایره ای شکل است و دور این حلقه قرار گرفته است.

 از این وسیله به این دلیل در عکاسی استفاده می شود که نور جذابی در چشمان فرد ایجاد می کند و باعث می شود زیبایی چشم فرد چند برابر شود؛ همچنین نوری یک نواخت را در صورت فرد ایجاد می کند و صورت شخص مورد نظر صاف و یکنواخت می شود.

وقتی گوشی خود یا دوربین را وسط این رینگ لایت قرار دهید نور فقط روی صورت متمرکز می شود و پس زمینه پشت شما تاریک می شود که زیبایی عکس را چند برابر می کند. بهتر است در پاسخ به این سوال که در ذهن شما شکل گرفته است  که رینگ لایت چیست؟ می توان گفت که وسیله ای است که در عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد و اکثرا بلاگر ها و یا افراد معمولی این وسیله را دارند و برای گرفتن عکس و فیلم از آن استفاده می کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]عکاسی صنعتی یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

 

مزایای استفاده از ring light
مزایای استفاده از ring light

چراغ حلقه در رینگ لایت برای چه استفاده می شود؟

این چراغ به این دلیل استفاده می شود تا نور موجود در فضا یکسان باشد و هنگام عکس گرفتن تمام اجزای صورت به خوبی بدرخشند. در پایین دلیل استفاده از این نور را می بینید:

  • عکاسی پرتره:

افرادی که در عکاسی پرتره حرفه ای هستند عاشق نور می باشند؛ این عکاس ها نور منتشر شده را بیشتر روی سوژه قرار می دهند و سعی می کنند که تصویر را سایه ای کنند و ظاهر خشن سایه که در پشت قرار دارد را از بین ببرند. یکی از دلایلی که از این چراغ حلقه ها استفاده می کنند این است که نور های ناهموار ایجاد می کند و به دلیل این ویژگی خوبی که دارد انتخاب عالی برای عکس های سلفی می باشد. زیرا همانطور که گفته شد نور ایجاد شده را بیشتر در چشم متمرکز می سازد و حلقه ای در چشم تشکیل می دهد که چشم زیباتر می شود.

  • بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید رینگ لایت
    بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید رینگ لایت

    عکاسی ماکرو:

 در این نوع عکاسی نور پردازی بیشتر در جلو صورت می گیرد تا سایه ها را پنهان کند و اطراف سوژه کمی تار شود تا جزئیات بیشتر شخص مورد نظر پیدا باشد. افرادی که از این رینگ لایت ها استفاده می کنند بیشتر میکاپ آرتیست هستند؛ زیرا با میکاپ کردن صورت و وجود داشتن نور زیاد زیبایی میکاپ آن ها چند برابر می شود.

  • سازندگان ویدئو:

این وسیله به دلیل اینکه قیمت مناسبی دارد برای سازندگان ویدئو ها ارزش زیادی دارد؛ زیرا می توان از چراغ حلقه های سلفی هنگام ضبط ویدئو استفاده کرد.

  • هنرمندان گریم:

افرادی که در یوتیوب می بیند و یا وبلاگ های روزانه که در اینستاگرام  مشاهده می کنید از این نور ها استفاده می کنند؛ زیرا رنگ واقعی پوست را نشان می دهد و باعث می شود محصولاتی که استفاده می کنند به خوبی روی پوست نشان داده شوند. هنرمندان گریم در آرایش خود، نور را در مقابل دوربین قرار می دهند. از طرفی میکاپ آرتیست ها برای نشان دادن مدل های عروس خود از این حلقه های چراغ ها استفاده می کنند. رینگ لایت از اجزای ریز و درشتی تشکیل شده است و این وسیله بیشتر برای افرادی که عکاس، بلاگر ها و حتی آرایشگر هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله مرتبط:

تجهیزات نورپردازی عکاسی : راهنمای ضروری

قیمت رینگ لایت در سال 2021

چگونه متوجه شویم بهترین چراغ حلقه را انتخاب کرده ایم؟

استروب ها برای تصاویر ثابت استفاده می شوند؛ اگر قصد ساخت یک چراغ ثابت را دارید باید از انواع لامپ ها در آن استفاده کنید. نور های ثابت بهترین چراغ های حلقه ای هستند که برای ویدئو می توانید از آن استفاده کنید.

 تنظیم نور حلقه های ثابت راحت می باشد؛ چراغ های حلقه با هر کلیک شاتر چشمک می زنند که می تواند اثر بسزایی در عکس های شما داشته باشد و همچنین به مصرف انرژی برق نیز کمک شایانی می کند. نور های حلقه در شرایط مختلف کارایی متفاوتی دارند؛ اگر از این نور های حلقه در عکاسی پرتره استفاده می کنید به یک حلقه نور بزرگ نیاز دارید؛ زیرا رینگ لایت کوچک همان جلوه عادی خودتان را به شما نشان می دهد، پس باید به قدرت رینگ لایت نیز توجه کنید.

عکس گرفتن با استفاده از رینگ لایت
عکس گرفتن با استفاده از رینگ لایت

چگونگی استفاده از رینگ لایت

پس از اینکه در مقابل دوربین قرار گرفتید نور را در مقابل دوربین قرار دهید فرقی نمی کند دوربین شما عادی باشد یا حرفه ای باید لنز رینگ لایت شما nikon D780  باشد یا leica Q2  باشد زیرا لنز در عکس برداری شما تاثیر زیادی می گذارد. شما می توانید این لامپ حلقه ای را روی یک پایه یا سه پایه قرار دهید. اگر در این لامپ از نور ثابت استفاده می کنید باید فاصله خود را تنظیم کنید تا تصویر بهتری از شما در دوربین نشان داده شود ولی اگر از نور فلش استفاده می کنید باید قدرت نور را تنظیم کنید.

راهنمای خرید انواع ring light
راهنمای خرید انواع ring light

همانطور که گفته شد رینگ لایت یک وسیله ای می باشد که برای فیلم برداری مورد استفاده قرار می گیرد و اکثرا افراد تیک تاکر از آن استفاده می کنند؛ زیرا نور زیادی در مکان به وجود می آورد که حرکات دست و پا را بهتر نشان می دهد و کیفیت فیلم را چند برابر می کند قیمت این وسیله به صرفه می باشد و شما می توانید آن را با کم ترین هزینه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

نور پس زمینه در عکاسی برای مبتدیان

استفاده زیاد میکاپ آرتیست ها از ring light
استفاده زیاد میکاپ آرتیست ها از ring light

سخن پایانی

نور حلقه ای که رینگ لایت دارد، کیفیت عکس را چند برابر می کند و شما می توانید این‌ حلقه نور را بنا به نیاز های خودتان خریداری کنید؛ زیرا این حلقه در عکاسی های مختلف کاربرد های متفاوتی دارد.

ابتدا شما باید بدانید که نیازتان چیست و سپس این حلقه را خریداری کنید؛ زیرا بعضی از حلقه ها بزرگ است و نور بیشتری دارد و بعضی دیگر دارای لامپ های کوچکی است که دور رینگ لایت قرار گرفته اند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *