نکات اولیه برای طراحی کاتالوگ محصول

طراحی کاتالوگ محصول
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بسیاری از مردم نمی دانند طراحی کاتالوگ محصول را چگونه شروع کنند. شروع هر کاری ابتدا با جمع آوری اطلاعات آغاز می شود. با داشتن اطلاعات لازم برای طبقه بندی و طراحی کاتالوگ محصول به راحتی از پس آن بر می آیید. البته نیازی نیست غرق در صفحات آن شوید؛ همینکه هدف را مشخص کنید، کافی است.

باید برای طراحی کاتالوگ محصولات خود برنامه دقیقی بچینید. حتی اگر قرار است شخص دیگری آن را طراحی کند، بهتر است شما طرحی که می خواهید را در نظر داشته باشید و با طراح درمیان بگذارید. انواع مختلفی در طراحی کاتالوگ محصولات وجود دارد؛ مانند کاتالوگ پوشاک، کاتالوگ جواهرات، کاتالوگ خدماتی، کاتالوگ های آموزشی و …

رعایت برخی موارد برای طراحی کاتالوگ

مخاطبان خود را بشناسید

بسته به آنچه می‌خواهید در کاتالوگ محصول یا خدمات خود بفروشید، باید اطلاعات مختلفی را بر اساس پاسخ به یک سوال ساده وارد کنید؛ چه کسی به محصول شما نیاز دارد؟ مخاطب شما چه ویژگی هایی دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید تا در نهایت بتوایند به طراحی کاتالوگ محصولات خود بپردازید.

کاتالوگ برای محصول

 

  •         کاتالوگ های عمده فروشی

برای این موارد، باید اطلاعات قیمت عمده فروشی را به همراه تصاویر همه محصولات مختلفی که با قیمت عمده فروشی می فروشید، درج کنید. بهتر است طراحی کاتالوگ محصول با حجم زیاد به دلیل عمده بودن را با اطلاعات دقیق و کامل به طراح بسپارید و به خاطر حجم بالای اطلاعات، در صحافی آن دقت فرمایید.

  •         کاتالوگ جواهرات یا پوشاک

برای طراحی کاتالوگ محصول از این نوع، به احتمال زیاد سعی می‌کنید تأثیر قدرتمندی را مستقیماً برای مشتری ایجاد کنید. در این مورد، می خواهید آنها را با تصاویر تمام صفحه با وضوح بالا از محصول شگفت زده کنید که بیننده را متحیر می کند. تصاویر با کیفیت و طراحی با کیفیت، تعداد مصرف کننده را بالا می برد و فروش جواهرات یا پوشاک شما را با قیمت های بالاتر آسان تر می کند.

  •         کاتالوگ های آموزشی

مخاطب کاتالوگ دوره های آموزشی با کاتالوگ محصول متفاوت است. کاتالوگ های دوره آموزشی اطلاعات بیشتری دارند. بنابراین متن به نسبت تصویر سنگین تر خواهند بود. شما در حال تلاش برای ارائه اطلاعات به والدین یا دانش آموزان در مورد دوره های موجود در موسسه خود هستید. باید فهرست مطالب و ناوبری قوی در فهرست مطالب داشته باشید. هر دوره باید توضیح مختصری داشته باشد.

ظاهر کاتالوگ محصول مناسب باشد

  •         جلدهای کاتالوگ محصول را فراموش نکنید که طراحی کلی کاتالوگ و کیفیت آن اولین و ماندگارترین تاثیر را خواهد گذاشت. مهم نیست اطلاعات شما چقدر عالی است، اگر تصاویر ضعیف و کیفیت چاپ ضعیفی داشته باشید، ممکن است مخاطبان شما بی‌علاقه باشند و کمتر بخوانند.
  •         برای پوشش و طراحی کاتالوگ محصول خود، از رنگ ها، تصاویر و عناصر طراحی جذاب استفاده کنید که نشان دهنده برند یا شرکت شما هستند.
  •         به یک فونت ساده که خواندن آن آسان است بچسبید. اندازه، سبک و رنگ را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که تاکید همیشه بر روی محصول است.
  •         در طراحی کاتالوگ محصول از فضای سفید استفاده کنید البته به درستی و با قاعده ای خاص. تعادل را خوب حفظ کنید، از متن یا تصاویر خیلی زیاد یا خیلی کم استفاده نکنید. کاتالوگ خود را با کاتالوگ های دیگر در نوع خود مقایسه کنید تا ببینید آیا در مسیر درستی هستید یا خیر.
  •         عناصر غیر ضروری یا آنچه که موجب حواس پرتی می شود را حذف کنید. فقط به این دلیل که فکر می کنید یک تصویر بسیار زیبا است، به این معنی نیست که بودن آن ضروری است.
  •         اندازه نهایی مناسب را انتخاب کنید و بدانید که چگونه توزیع می کنید
  •         تصاویر تمام رنگی با رزولوشن 300 نقطه در اینچ یا بیشتر برای کاتالوگ محصول مناسب هستند
  •         یک سبک ثابت در طراحی کاتالوگ محصول خود داشته باشید

الگوی مناسبی برای کاتالوگ انتخاب کنید

از یکی از برنامه های Adobe استفاده کنید. قالب هایی رایگان برای طراحی کاتالوگ وجود دارد که میتوانید با سلیقه خودتان آن را تغییر دهید. ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارد که می توان طراحی آنلاین و رایگان در آن انجام داد.

کاتالوگ محصول

قیمت گذاری برای طراحی کاتالوگ

جوهر: رنگ کامل هر دو طرف برای جلد و صفحات داخلی به شدت توصیه می شود. رنگ تاثیر بسیاری در بازاریابی دارد و بسیاری از مشتریان در طراحی کاتالوگ محصول به رنگ آن حساسیت نشان می دهند.

کاغذ: انواع زیادی کاغذ وجود دارد که معمولا برای چاپ کاتالوگ محصول از کاغذ گلاسه استفاده می شود.

پوشش UV: برای محافظت از پوشش کاتالوگ محصول یک پوشش اضافی UV اضافه کنید. این برای کاتالوگ هایی که قرار است پست شوند مفید است.

ارسال پستی: اگر می خواهید کاتالوگ محصول خود را مستقیماً برای مشتریان ارسال کنید، لیست پستی خود را آپلود کنید و آدرس و ایمیل را در ابزار قیمت گذاری انتخاب کنید. می‌توانید موارد اضافی را برای کسب ‌وکارتان پست کنید تا بتوانید برخی از آن‌ها را برای داخل خانه نیز داشته باشید.

مطالعه شود: قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ چگونه محاسبه می شود[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *