عکاسی از حیوانات خانگی با گوشی هوشمند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عکاسی از حیوانات

اکثر افراد امروزه حیوانات خانگی دارند و از عکاسی از آن ها لذت می برند اما نمی دانند چگونه از حیوانات خود عکاسی کنند. برای عکاسی از حیوانات خانگی فقط داشتن حیوانات و دوربین عکاسی یا گوشی تلفن کافی نیست بلکه باید آموزش حرفه ای دیده باشید تا بتوانید تصاویر زیبایی از حیوانات خانگی خود ثبت کنید. با ما همراه باشید تا عکاسی از حیوانات خانگی به صورت حرفه ای را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

استفاده از اپلیکیشن های عکاسی

شاید تلفن همراه شما تمامی ویژگی های لازم برای عکاسی حرفه ای را نداشته باشد به همین خاطر لازم است از اپلیکیشن های ادیت عکس و عکاسی استفاده کنید تا از امکانات لازم برخوردار شوید. می توانید با یک برنامه عکاسی پیشرفته در گوشی خود نور را کنترل کنید، قاب تصویر را تنظیم کنید و کانون تصویر را داشته باشید. با استفاده از امکاناتی که در اختیارتان است می توانید بهترین و خیره کننده ترین تصاویر را از حیوانات خانگی خود ثبت کنید. در این قسمت برنامه های مناسب عکاسی حرفه ای در گوشی تلفن همراه را برای عکاسی از حیوانات خانگی به شما معرفی می کنیم.

  •         گوشی های Ios : Focos and Halide
  •         گوشی های Android : Open Camera and OS13 Camera
  •         هم Android هم Ios : VSCO and ProShot

نور طبیعی در عکاسی از حیوانات خانگی

یکی از اولویت های عکاسی از حیوانات یا هر چیز دیگری استفاده از نور طبیعی است. نیازی نیست تجهیزات حرفه ای عکاسی داشته باشید تا بتوانید نور را تنظیم کنید. بلکه می توانید حیوان خانگی خود را کنار پنجره قرار دهید و از نور بیرون استفاده کنید اما اگر نور خیلی شدید و تند بود می توانید از پرده یا یک بازدارنده استفاده کنید تا شدت نور را کم کند. اگر می خواهید در فضای باز عکاسی از حیوانات خانگی را انجام دهید حیوان خود را در یک سایه قرار دهید و بگذارید از اطراف به چشمان او نور بتابد این کار تصویر را جذاب تر می کند. اگر باران می بارد او را را در فضایی قرار دهید که نور ملایمی داشته باشد.

عکاسی از حیوانات خانگی

فوکوس روی چشم

اگر قصد دارید عکس های روحی و تاثیرگذار بگیرید می توانید روی چشمان حیوان خانگی خود تمرکز کنید. می توانید عکس را برش دهید یا از نزدیک بگیرد که فقط چشمان آن ها در تصویر باشد. هنگامی که در داخل خانه عکس می گیرید، مطمئن شوید که نور اطراف به اندازه کافی وجود دارد تا چشمان حیوان خانگی شما برجسته شود. می توانید از دیوارهای سفید یا بازتابنده برای ایجاد آن درخشش خاص استفاده کنید. همچنین می توانید روی چشمان فوکوس کنید تا پیش زمینه تار باشد و چشمان برجسته باشند. استفاده از حالت پشت سر هم به شما کمک می کند مطمئن شوید که لحظه مناسبی را که حیوان خانگی شما حواسش است و چشمانش گشادترین است را ثبت کرده اید.

هم سطح با حیوان خود بایستید

بهتر است در سطحی قرار بگیرید که حیوانتان احساس راحتی کند (در واقع هم سطح با حیوان خانگی). در حالت نشسته عکس بگیرید زیرا حالت ایستاده منجر به برش زدن عکس می شود و هرچه نزدیک تر باشد کیفیت عکس بهتر می شود.

پس زمینه ساده برای عکاسی حیوانات

از بودن در مکانی شلوغ باشد یا پس زمینه ای شلوغ داشته باشد جلوگیری کنید. بهترین راه برای عکاسی از حیوانات خانگی داشتن پس زمینه ای ساده است. مثلا می توانید از دیوار های سفید، اتاق های خلوت، پرده های سفید و یا مکانی موقت مانند استودیو استفاده کنید. نور پس زمینه در عکاسی برای مبتدیان مرتبط با این موضوع است می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

عکاسی از حیوانات

از فلاش استفاده نکنید

اگر عکاسی از حیوانات به صورت پرتره باشد بهتر است از فلاش استفاده نکنید مگر اینکه تجهیزات عکاسی شما کامل باشد و در این حالت می توانید از فلاش استفاده کنید. عکاسی با فلاش چشمان حیوان شما را به زیبایی نشان نمی دهد و ممکن است آن ها را بترساند. می توانید عکاسی از حیوانات را خلاقانه انجام دهید. مثلا زمانی که هوا تاریک است از سایه آن ها عکس بگیرید یا آن ها را مقابل جایی که از آن نور می تابد قرار دهید تا تصویر حیوان شما تاریک با پس زمینه ای نورانی باشد.

آرامش حیوانات خانگی را بهم نزنید

می توانید از آرامشی که دارند مانند زمانی که خواب هستند، استفاده کنید و عکس های احساسی ثبت کنید. درواقع باید بگوییم که او را راحت بگذارید تا بدخلق نشوند و از گوشی شما نترسند. ممکن است در اثر فشاری که در عکاسی به او وارد می کنید مخصوصا برای گرفتن ژست های مختلف شما را گاز بگیرد یا چنگ بزند.

سلفی با حیوانات خانگی

حیوانات از سلفی گرفتن خوششان می آید و می توانید در قسمت بالای گوشی خود وسیله مورد علاقه آن ها را قرار دهید تا حواسش پرت آن شود و عکس بهتری را ثبت کنید.

استفاده از صدا برای عکاسی

استفاده از صدا می تواند راه آخر برای عکاسی از حیوانات باشد. با پخش صدایی که برای آن ها جالب است و آن را دوست دارند می توانید بهترین عکس را بگیرید البته بستگی دارد که آن ها به این صدا ها علاقه داشته باشند یا خیر.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *