کاغذ چاپ کاتالوگ

کاغذ برای چاپ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

کاغذ چاپ کاتالوگ

در انتخاب کاغذ چاپ برای کاتالوگ خود دقت کنید. یکی از نکات مهم پس از طراحی کاتالوگ انتخاب کاغذ مناسب برای آن است. جنس و ضخامت کاغذی که انتخاب می کنید اهمیت بسیاری دارد. اگر به اندازه کافی مرغوب نباشد ممکن است در نظر مشتری تاثیری منفی داشته باشد. با ما همراه باشید تا در رابطه با ویژگی های کاغذ چاپ مناسب برای کاتالوگ توضیحی مختصر دهیم.

انواع کاغذ برای چاپ

می توان بر چند اساس کاغذ ها را دسته بندی کرد. انتخاب کاغذ برای کاتالوگ بر اساس جنس، انتخاب کاغذ برای کاتالوگ بر اساس گرماژ و بر اساس اندازه.

جنس کاغذ در طراحی کاتالوگ

  • کاغذ چاپ تحریر یکی از انواع کاغذ های قابل استفاده در کتاب هاف مجلات، سررسیدها و اوراق اداری است و بیشترین استفاده را در آنجا دارد. هر دو طرف این کاغذ می تواند قابل استفاده باشد به شرطی که به دلیل جوهر بیش از حد، از یک طرف به طرف دیگر نفوذ نکند. اما در حالت عادی، جوهر به پشت صفحه نفوذ نمی کند.
  • کاغذ گلاسه پر مصرف ترین کاغذ در صنعت چاپ است. معمولا به یک طرف یا دوطرف کاغذ گلاسه لعاب زده شده و همین باعث می شود در هنگام چاپ رنگ به خوبی خود را نشان دهد. گلاسه می تواند انتخاب مناسبی برای کاغذ چاپ کاتالوگ باشد زیرا سطح صاف و سنگینی دارد و کیفیت آن ها نسبتا عالی است. علاوه بر کاغذ کاتالوگ، برای بروشور، مجله، چاپ نفیس و پوستر ها هم مناسب است. این نوع کاغذ هم مات و هم براق دارد.
  • کاغذ چاپ الوان به دلیل رنگ بندی متفاوت برای جدا کردن صفحات استفاده می شود. کاغذ های تراکت و کادو از نوع الوان است.

 

کاغذ کاتالوگ

 

  • کاغذ های چسب دار هم گاهی برای چاپ مناسب اند و گاهی به دلیل کیفیت نامرغوب مناسب نیستند. Pvc چسبدار هم برای محصولاتی مناسب است که در معرض آب قرار می گیرند.
  • مقواهای استفاده شده مدل های مختلفی دارند مانند مقوای پشت طوسی، مقوای پشت کرم، مقوای فانتزی و مقوای ایندربرد. از نام برخی از مقواها مشخص است که چه شکلی دارند؛ مقوای پشت طوسی، یک طرف طوسی و طرف دیگر آن سفید است که برای چاپ جعبه و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. مقوای پشت کرم هم مانند پشت طوسی است اما کیفیت بهتری دارد که در بسته بندی دارو و موارد بهداشتی استفاده می شود. علاوه بر دارو برای بسته بندی دارو هم مورد استفاده قرار می گیرد.

گاهی شما نیاز به تنوع رنگ و بافت های مختلف دارید که می توانید از مقوای فانتزی جهت این کار استفاده کنید. مقوای فانتزی برای کادو، جعبه هدیه، لوازم آرایشی، کتب درسی، کارت دعوت، کارت ویزیت، کارت‌های تبریک و مواردی از این قبیل است. مقوای ایندربرد برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت بالایی دارد در بافت این جعبه ها و مقوا ها از مواد بازیافتی استفاده شده است.

کاغذ برای کاتالوگ

با توجه به جنس مختلف کاغذ ها، تنوع بسیاری در انتخاب وجود دارد و می توانید بهترین نوع آن را انتخاب نمایید البته باید اندازه و گرماژ آن را نیز در نظر داشته باشید. که در قسمت بعدی به ان اشاره می کنیم.

کاغذ ها بر اساس اندازه به دو نوع تقسیم می شوند. کاغذ های رول و شیت که معمولا کاغذهای شیت بیشترین استفاده را دارند و به ابعاد ۷۰×۱۰۰ (۴.۵ورقی)، ۷۰×۵۰ (۲ورقی) و ۹۰×۶۰ (۳ ورقی) تقسیم می شوند.

گرماژ کاغذ

برای فهمیدن ضخامت کاغذ چاپ ابتدا باید گرماژ آن را بدانید. برای تشخیص گرماژ هم با توجه به نوع کاغذ چاپ و ابعاد آن به راحتی متوجه گرماژ ان و سپس ضخامت آن خواهید شد. بیشترین استفاده در چاپ را کاغذ های گلاسه و تحریر دارد.

کاغذ گلاسه برای طراحی کاتالوگ

کاغذ گلاسه بهترین نوع کاغذ چاپ است که برای طراحی از آن استفاده می شود و سطح آن صاف و براق است اما نوع مات آن نیز وجود دارد. به کاغذ گلاسه، کاغذ طراحی نیز گفته می شود. از آنجایی که برای طراحی کاتالوگ از این کاغذ بیشتر استفاده می شود برخی ویژگی های آن را بیان خواهیم کرد.

  1.     از کاغذ گلاسه برای چاپ های رنگی، مجلات، بروشورها و کاتالوگ ها استفاده می شود.
  2.     کاغذ چاپ گلاسه نوع ارزان تری دارد که با خمیر چوب و الیاف تولید می شود.
  3.     کاغذ گلاسه مات را با مواد معدنی و خاک چینی تولید می کنند.
  4.     کاغذ گلاسه مات بهترین نوع کاغذ در صنعت چاپ کاغذ های رنگی و سیاه و سفید است.
  5.     خوانایی کاغذ چاپ گلاسه بالاست و تصاویر و نوشته کاملا واضح چاپ می شوند.

می توانید برای چاپ کاتالوگ یا بروشور از کاغذ های مختلف با کیفیت ها و ضخامت های مختلف استفاده کنید. نوع کاغذ در کیفیت کاتالوگ تاثیر دارد و همین انتخاب کاغذ مناسب موجب تاثیر کاتالوگ در فروش می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *