تکنیک های عکاسی از شیرینی و شکلات

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تکنیک های عکاسی از شیرینی و شکلات

کدام تکنیک ها عکاسی از شیرینی و شکلات را جذاب تر میکنند؟

مانند همه رشته های عکاسی، عکاسی محصول ترکیبی از مهارت ها، تجربه، خلاقیت و توجه به تصویر نهایی است.

در این مقاله ما سوژه عکاسی را شیرینی و شکلات در نظر گرفته ایم و تلاشمان بر این است که با گفتن تکنیک های کلیدی و آسان شما را آماده برای ثیت تصاویری جذاب خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

عکاسی از شیرینی و شکلات

نور پردازی در عکاسی از شیرینی جات

این روزها با وجود موبایل و کامپیوترها عکس های با کیفیت و حرفه ای طرفداردان بیشتری دارند. در هنگام عکاسی از شیرینی و شکلات تنوع بسیاری وجود دارد که ممکن است ابتدا این امر را در نظر شما ساده جلوه دهد و در نهایت شما را گیج و خسته کند.

نورپردازی یکی از نکات مهم و بسیار پر اهمیت است که تمامی عکاسان در هر ژانری باید به آن توجه کنند. اما  در عکاسی از کیک، شیرینی و شکلات برای اینکه در آنها از رنگ های خوراکی شفاف نیز استفاده میشود، باید تنظیمات نور مناسب تری برای آنها در نظر گرفت.

بهترین روش برای کنترل نور استفاده از نور طبیعی در زمان مناسب روز و یا استفاده از فلش، لایت باکس، رینگ لایت، لامپ ال ای دی و… است.

اگر شدت نور بیش از نیاز شما بود باید آن را با یک پارچه روشن و نازک آن را بپوشانید و بگذارید نور از پارچه به سوژه اصلی تابیده شود.

استفاده از مواد تازه استفاده کنید.

یکی از هیجانات در عکاسی از شیرینی و شکلات استفاده از مواد تازه است. البته برخی فکر میکنند این موضوع خیلی اهمیت ندارد و می توانند این عدم تازگی مواد را در فتوشاپ یا دیگر نرم افزار ها ویرایش نور و رنگ کنند و مشکل حل خواهد شد.

شما نمی­توانید کل مشکل عدم تازگی را از طریق فتوشاپ اصلاح کنید زیرا به مشکل عدم تطابق رنگی برخواهید خورد و نمی توانید نور و رنگ را یکدست کنید و تصویر طبیعی به نظر برسد بنابراین بهتر است از شیرینی و شکلات تازه عکس برداری کنید.

از نزدیک عکاسی کنید

عکاسی از شیرینی و شکلات

شما همیشه به تصویر کامل نیاز ندارید. برای یک عکاسی از شیرینی و شکلات که جذاب و جسورانه به نظر برسد، نماهای نزدیک را امتحان کنید. این صرفاً بخشی از شکلات است، با این حال تصویر آنقدر خوب است که نیازی به آرایش ندارد  و باعث می شود نگاه دقیق تری به آن داشته باشید. تقریباً می توانید این یکی را بچشید!

شیرینی و شکلات را برش دهید

زمانی که شما گزینه های زیادی برای تنوع در تصاویر نداشتید می تواند شکلات، شیرینی و یا کیک را تقسیم کنید و زاویه های جدید بدست بیاورید.

همچنین می توانید با فاصله بازی کنید تا یک نقطه مناسب را برای عکاسی از شیرینی و شکلات بدست بیاورید.

پس زمینه جذاب بسازید

عکاسی از شیرینی و شکلات

از اضافه کردن دیگر اجزای جذاب و رنگی نترسید. برای مثال حضور این تمشک به تاثیر گذاری تصویر بسیار کمک کرده است.

شما می توانید عق تصویر را بیشتر کنید و یک چیدمان رنگی و هیجان انگیز برای تصویر خود بسازید و عکسی وسوسه انگیز را ثبت کنید.

نکته: اگر دقت کرده باشید معمولا برای چیدمان در عکاسی شیرینی و شکلات از مواد اولیه و دور چین های آن استفاده میکنند. گاها فکر میکنید که این اجزا کاملا اتفاقی در تصویر هستند اما آنها دقیقا چیده و یا پاشیده شده اند و هیچ کدام بدون دلیل در کادر نیستند. بنابراین شما نیز باید یک چیدمان هدفمند را دنبال کنید.

عکس flatlay بگیرید

یکی از جذاب ترین روش های عکاسی از شیرینی و شکلات گرفتن عکس های  flatfly است. به زبان ساده، عکاسی کاملا مسطح یا Flat Lay به معنی عکسی است که در آن یک یا چند سوژه بر روی یک سطح تخت و صاف چیده شده و از بالا از آنها عکس گرفته می شود. همچنین گاهی اوقات به آن نمای چشم پرنده (bird’s eye view) نیز گفته می شود.

سطح و لنز از یک فاصله عمودی موازی با یکدیگر قرار می گیرند، و بنابراین، هیچ کدام از زوایای اطراف قابل مشاهده نیست. سطح عکس تخت است، و تصویر یک بُعد منفرد را نشان می دهد که از یک موقعیت موازی در بالای سطح گرفته شده است.

این سبک عکاسی معمولا مفهوم و معنایی دارد و طبق سناریویی گرفته خواهد شد بنابراین نمی توانید با تنظیم زاویه و یک چیدمان ساده یک عکس مسطح موثر و زیبا داشته باشید.

این سبکعکاسی از شیرینی و شکلات را به عنوان یک چالش امتحان کنید قطعا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

استفاده از چند آیتم هم رنگ

شما همیشه نیازی به نمایش هر گزینه رنگی در یک عکس گروهی ندارید. بسته به محصول شما، قرار دادن چندین آیتم از یک رنگ در کنار هم می تواند تاثیر زیادی از نظر بصری داشته باشد. در اینجا، سایه‌های پاستلی این ماکارون‌ها با پس‌زمینه خارج از فوکوس که مکمل رنگ فیلینگ است، به زیبایی کار می‌کنند.

همچنان بخوانید: تکنیک flatfly   عکاسی جذاب از غذا

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *