دوره طراحی کاتالوگ برای ارائه محصول

دوره آموزشی طراحی کاتالگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چاپ کاتالوگ محصولات با چیدمان زیبا می تواند به جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند. کاتالوگ ها حاوی اطلاعات مهمی در مورد محصولات هستند که می تواند به افراد در خرید بهتر کمک کند. دوره طراحی کاتالوگ در بسیاری از آموزشگاه ها تدریس می شود اما می توانید به صورت رایگان آن را به راحتی در این مقاله بیاموزید.

در این دوره طراحی کاتالوگ Adobe InDesign، نحوه طراحی یک کاتالوگ محصول جذاب، ایجاد صفحاتی برای طراحی کاتالوگ و بهترین شیوه های طراحی چاپ هنگام ایجاد یک الگوی کاتالوگ محصول را خواهید آموخت. نتیجه دوره کاتالوگ طراحی محصول نتیجه خوبی خواهد داشت که شامل چندین الگوی صفحات اصلی است تا تصاویر شما را به راحتی ترکیب کند.

به دنبال نمونه های بیشتر در دوره کاتالوگ محصولات یا قالب های کاتالوگ محصولات InDesign هستید؟ Envato Elements طیف وسیعی از طرح‌های کاتالوگ و میلیون‌ها دارایی مانند عکاسی و فونت را برای شما ارائه می‌کند تا با یک اشتراک از آن استفاده کنید.

دوره طراحی کاتالوگ

نکاتی برای الگوهای طراحی کاتالوگ

طراحی یک قالب کاتالوگ محصول اگر برای اولین بار باشد می تواند پیچیده شود. نکات و ترفندهایی وجود دارد که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد قالب کاتالوگ محصول خود را به راحتی و سریع ویرایش کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام ایجاد یک کاتالوگ محصول باید در نظر بگیرید:

راه اندازی Master Pages: این صفحات، صفحات غیرچاپی هستند که می توانید از آنها به عنوان الگو در دوره طراحی کاتالوگ محصولات خود استفاده کنید. شما می توانید چندین مورد از این الگوها را طراحی کنید و انتشارات نهایی خود را با هم ترکیب و مطابقت دهید. تصاویر خود را طوری ویرایش کنید که یکسان به نظر برسند. مطمئن شوید که همه تصاویر موجود در کاتالوگ شما دارای سبک ویرایش یکسانی هستند تا ظاهری منسجم ایجاد کنید.

اعمال اعداد صفحه استاندارد: از Master Pages برای تنظیم شماره صفحات خودکار استفاده کنید که با اضافه کردن صفحات اضافی به طرح خود تغییر کنند.

در صورت چاپ، تعداد صفحات را بر چهار تقسیم کنید: در دوره طراحی کاتالوگ باید بدانید که، انتشارات فقط در صورتی قابل چاپ هستند که تعداد صفحات نهایی بر چهار تقسیم شود. این به این دلیل است که در یک گسترش چهار صفحه وجود دارد.

تنظیم Bleeds: اگر می‌خواهید یک الگو در دوره طراحی کاتالوگ محصول را با تصاویری که تا لبه صفحه گسترش می‌یابد چاپ کنید، مطمئن شوید که تصاویر بر روی لبه های ناخواسته سفید رنگ قرار می‌گیرند.

از راهنماها برای سازماندهی محصولات در دوره طراحی کاتالوگ استفاده کنید: از ستون ها و راهنماها به عنوان شبکه برای سازماندهی تصاویر محصول در صفحه استفاده کنید و از فاصله یکسان آنها اطمینان حاصل کنید.

تعداد صفحات در دوره طراحی

هنگام ساختن قالب در دوره کاتالوگ محصولات باید صفحات خاصی را در نظر بگیرید. این صفحات می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را به طور موثر سازماندهی کنید و یک ایده واضح را منتقل کنید.

جلد و پشت جلد: مانند هر نشریه، مطمئن شوید که جلدی متناسب با محتوای داخل طرح قالب قرار دهید.

فهرست مطالب: اگر با محصولات مختلف کار می کنید، محتوا را به بخش هایی تقسیم کنید تا خوانندگان بتوانند محصولات را راحت تر پیدا کنند.

صفحات محصول: صفحات مختلف محصول را بچینید. به عنوان مثال، صفحاتی را تنظیم کنید که تعداد متفاوتی از محصولات را نشان دهند تا کاتالوگ یکنواخت و تکراری به نظر نرسد.

صفحات محتوا: در حالی که هدف اصلی دوره طراحی کاتالوگ محصولات نمایش محصولات است، صفحات محتوا برای ارائه جزئیات برند یا حتی الهام بخشی برای محصولات یا خدمات فصلی مفید هستند.

تقسیم کننده ها: این صفحات برای جداسازی بخش های مختلف در یک کاتالوگ هستند. اینها همچنین یک استراحت خوب برای خوانندگان فراهم می کند تا توجه خود را مجدداً تنظیم کنند.

نکات دوره طراحی گرافیک کتاب و کاتالوگ

مشتریان خود را بشناسید

جمعیت شناسی فردی که می خواهید محصولات خود را بخرید چیست؟ چه چیزی باعث می شود مشتریان شما محصولات شما را بخرند؟ طراحی کاتالوگ آسان است اگر فقط قطعات جایگزین را به مشتریانی بفروشید که باید چیزی خراب را تعمیر کنند، اما در اکثر کاتالوگ ها اینطور نیست. شما می خواهید محصولات خود را بفروشید، اما مردم تمایل دارند با احساس خرید کنند. راز ایجاد میل به خرید، جذاب کردن اشتیاق مشتری برای دستیابی به یک سبک زندگی خاص است. در دوره طراحی کاتالوگ باید به مشتری نشان داد که چگونه یک کالا، سبک زندگی مورد نظر را برای آنها فراهم می کند و شما بیشتر آن محصول را می فروشید.

طراحی کاتالوگ برای مخاطب

در دوره طراحی کاتالوگ می آموزید که کاتالوگ که به عنوان “برندینگ” شناخته می شود و باید ظاهر و احساسی سازگار با محصول ایجاد کند. کاتالوگ خود را بر اساس انتقال یک سبک زندگی طراحی کنید. به مردم نشان دهید که از مزایای کالای شما لذت می برند. متن و عکس‌ها نه تنها باید محصول را توصیف کنند تا به مصرف کننده در تصمیم گیری خرید کمک کنند، بلکه باید نتایج را به خواننده نشان دهند که چگونه محصول و دوره طراحی کاتالوگ، به آنها کمک می‌کند تا به سبک زندگی خود دست یابند.

دوره برای طراحی کاتالوگ

سبک منسجم را حفظ کنید

هنگامی که یک “نگاه” موفق برای کاتالوگ خود ایجاد کردید، در برابر وسوسه تغییر آن مقاومت کنید. حفظ ظاهری ثابت از موضوع به موضوع، برندسازی شرکت شما را تقویت می کند. تکرار باعث شناخت برند می شود و مشتریان شما احساس راحتی بیشتری با شرکت شما خواهند داشت. اگر تصمیم دارید موضوع دوره طراحی کاتالوگ خود را تغییر دهید، این کار را با افزایش های کوچک و در مدت زمان طولانی انجام دهید تا برندی را که بر اساس آن ساخته اید از دست ندهید.

تمرکز بر محصول

از گروه بندی اقلام با هم در عکس ها خودداری کنید، مگر اینکه در گروه های بسیار کوچک و مرتبط باشند. بیشتر محصولات را در کاتالوگ بدون پس‌زمینه نشان دهید تا کالاها از شلوغی صفحه متمایز شوند. پس زمینه های ظریف به طرح تنوع می بخشد و حالات سبک زندگی را منتقل می کند.

عکس های عالی

شاید مهم ترین ویژگی کاتالوگ خود عکس محصول باشد. در عکاسی صرفه جویی نکنید زیرا یک عکس «هزار کلمه می ارزد»، اما یک عکس بد می تواند کلمات اشتباهی را در مورد محصول شما بیان کند. گوشه های سمت راست بالا، پرفروش ترین و سو آورترین کالای خود را در گوشه های بیرونی بالای کاتالوگ قرار دهید؛ به ویژه سمت راست. خوانندگان معمولا کاتالوگ ها را ابتدا با نگاه کردن به گوشه بالا سمت راست و سپس نگاهی به بقیه صفحه مرور می کنند. اگر چیزی توجه آنها را جلب نکند ورق را برمی گردانند. به محصولات پرفروش خود فضای بیشتری نسبت به کالاهای کم اهمیت خود بدهید.

شامل یک فرم سفارش

از آنجایی که بسیاری از سفارشات واقعی از طریق تلفن یا در وب سایت انجام می شود، برخی از شرکت ها معتقدند که فرم سفارش غیر ضروری است. تحقیقات نشان داده است که خریداران دوست دارند از یک فرم سفارش چاپی برای فهرست کردن و سازماندهی خرید خود استفاده کنند، حتی اگر سفارش واقعی آنها از طریق تلفن در وب سایت شما انجام شود. در دوره طراحی کاتالوگ می توانید ایجاد یک فرم ثبت نامی را نیز انجام دهبد.

مطالعه شود: نکات اولیه برای طراحی کاتالوگ محصول[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *