ساخت لوگو بدون نیاز به دانش طراحی

ساخت-لوگو
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساخت لوگو بدون نیاز به دانش طراحی

آیا ساخت لوگو نیاز به دانش و تخصص دارد؟

از خود می پرسید که چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟ حقیقت این است که طراحی لوگو به مهارت و تجربه و همچنین دانش نیاز دارد. برخی از عناصر این فرآیند با تمرین زیاد و کار با برندهای مختلف همراه است که هدف آنها انتقال پیام های مختلف است.

 با این حال، پشت همه اینها تئوری و قوانین طلایی وجود دارد که طراحان لوگو باید از آن آگاه باشند.

زمانی که لوگو با محصول همسو شود، نام تجاری دارایی ارزشمندی است به نایک، گوچی و طاق های طلایی مک دونالد فکر کنید. اما دقیقاً چگونه لوگو به جایگاه نمادینی که باعث شناسایی فوری برند خود است تبدیل می­شود؟

موفق ترین طراحی های لوگو دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانید با استفاده از آنها  و رعایت نکاتی که ذکر می­شود به ساخت لوگو بدون تجربه خاصی بپردازید.

معمولا شروع فعالیت ها برای هر کسب و کاری با طراححی لوگو آغاز می­شود.شروع یک پروژه ساخت لوگوی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد؛ زیرا موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

 ایجاد یک طراحی لوگوی جدید از ابتدا به این معنی است که چگونه می توان شخصیت برند را کاملاً به تصویر کشید و با آن ارتباط برقرار کرد.

پایه اصلی را درست کنید

یکی از جالب ترین بخش های طراح بودن این است که می توانید با هر پروژه چیزهای جدیدی یاد بگیرید. هر مشتری متفاوت است و حتی در یک حرفه افراد کار خود را به روش های مختلف انجام می دهند. طراحی لوگو باید با اصول اولیه شروع شود.

شناخت خوب مشتری و محصول او به شما کمک می کند قوی ترین روش طراحی را انتخاب کنید و همچنین اگر در آینده نیاز به تغییراتی بود این امر آسان تر خواهد شد.

حتما قبل از شروع از مشتریان خود ب\رسید چه چیزی آنها را از سایر برندها متمایز می کند؟ آنها برای چه کسانی آنجا هستند و برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستند؟

ممکن است برخی از این سوالات آنقدر واضح به نظر برسند که ضروری نباشند، اما پاسخ به آنها می تواند چالش برانگیز باشد و منجر به سوالات بیشتری در مورد کسب و کار مشتریان شما شود. آنچه در این مرحله اولیه پروژه پیدا می‌کنید واقعاً می‌تواند به شما کمک کند هنگام ساخت لوگو، سفارش دهنده و مخطبان را متعجب کنید.

ساخت کاتالوگ-مدرن طرح

برای ساخت لوگو از اسکچ پد استفاده کنید

استفاده از اسکچ پد یا صفحۀ طراحی، فرصتی را برای شما فراهم می‌کند که چشمان خود را از تابش خیره‌کنندۀ پیکسل‌های روشنِ صفحات دیجیتال در امان بدارید. اما مهم‌تر از آن، ثبت ایده‌های مختلف طراحی با استفاده از اسکچ ‌پد می‌تواند بسیار سریع‌تر باشد. مخصوصاً زمانی که شما مجبور باشید دستگاه دیجیتالی خود را روشن کنید و منتظر باشید نرم‌افزار بالا بیاید!

مثلاً اگر شب‌ها با ایده‌ای عالی از خواب بیدار می‌شوید و نمی‌خواهید آن را از دست بدهید، قلم و کاغذ کنار تختتان بهترین راه برای یادآوری است. این روش  ساخت لوگو، قراردادن اشکال دقیقاً در جایی که می‌خواهید را آسان‌تر می‌کند و شما را از بایدونبایدهای نرم‌افزار به‌دور نگه می‌دارد.

عجله نکنید. همیشه در آینده زمانی برای دیجیتالی کردن اشکالی که رسم کرده‌اید وجود خواهد داشت.

هنگامی که ایده‌های اولیۀ طراحی لوگو را قبل از دیجیتالی کردن برای مشتریان توضیح می‌دهید، اسکچ‌پد برای به‌اشتراک‌گذاری ذهنیت‌ها با مشتری می‌تواند مفید باشد.

 این ابزار می‌تواند تجسم نتیجه را برای آن‌ها آسان‌تر کند. البته پیشنهاد ما این است که طرح‌های زیادی را با مشتری به اشتراک نگذارید؛ فقط بهترین ایده‌ها.

ابتدا سیاه و سفید طراحی کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، رنگ بخش مهمی از برندسازی است، اما گاهی اوقات می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و درک مفهوم اصلی لوگو را برای مشتری دشوار کند. رها کردن رنگ برای مراحل بعدی می تواند به شما این امکان را بدهد که به جای روی عنصری که معمولاً تغییر آن بسیار آسان تر است، روی ایده طراحی لوگوی خود تمرکز کنید.

ذخیره یک ایده بد با یک پالت جالب غیرممکن است، اما یک ایده خوب، صرف نظر از رنگ، همچنان خوب خواهد بود. اگر نماد شناخته شده ای را تصور کنید، در بیشتر موارد ابتدا به شکل قبل از پالت فکر می کنید. مهمترین آنها خطوط، اشکال و خود ایده هستند.

ایده طراحی را با هدف برند یکسان نگه دارید

ساخت لوگو باید با فعالیت های حرفه ای هر کسب و کاری مطابقت داشته باشد. مثلا اگر برای یک رستوران لوگو طراحی می­کنید می توانید از فونت نستعلیق و زیبا استفاده کنید؛ اما برای یک مهد کودک فونت مناسبی نخواهد بود یا نمی توانید برای یک کسب و کاری که مخاطبین آن افراد مسن تر هستند از رنگ های صورتی و زرد استفاده کرد زیرا عمق و حساسیت طراحی را زیر سوال خواهد برد.

می توانید با تماشای لوگوهای مشهور و بررسی آنها به یک ایده ناب دست پیدا کنید،  البته طراحان باید توجه کنند که الهام گرفتن را با تقلید عینی اشتباه نگیرند.

 متفاوت باشید

اگر همه رقبای یک برند از یک سبک تایپوگرافی یکسان، یک نوع پالت یا نماد در سمت چپ نام برند استفاده می کنند، این فرصت عالی برای متمایز کردن مشتری به جای ترکیب کردن آنهاست. انجام کاری متفاوت واقعا می تواند به برجسته شدن طراحی لوگوی شما کمک کند.

 

sakht logo

کاربرد های گسترده لوگو را در نظر بگیرد

معمولا طراحان مبتدی فقط به زیبایی و قابل قبول بودن لوگو توجه می­کنند اما در هنگام ساخت لوگو باید توجه کنید که از این نماد تجاری در بستر های گوناگونی مانند وب سایت، شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت، بنر، کاتالوگ، بروشور و … استفاده خواهد شد.

در بازار برندسازی مدرن، یک آرم ثابت که به‌ آرامی در گوشۀ محصول قرار می‌گیرد کافی نیست. حتی شما باید به این فکر کنید که چگونه لوگوی شما می‌تواند در موشن‌های دیجیتالی زنده شود و در قالب انیمیشن قرار گیرد.

همان‌طور که روندهای واقعیت مجازی به تکامل خود ادامه می‌دهند، عناصر برند نیز همه‌جانبه‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند. ازاین‌رو در سال‌های اخیر، آژانس‌های برندسازی از طراحان لوگو انتظار دارند که نشان تجاری را به چشم مؤلفه‌ای پویاتر و غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر نگه دارند.

کلام آخر

قصد داشتیم در این مقاله شما را متوجه اهمیت ساخت لوگو کنیم همچنین نکاتی طلایی و پایه ای را با شما به اشتراک بگذاریم، در هنگام طراحی شما با انواع سبک لوگو برای طراحی آشنا خواهید شد که شناخت هر کدام از این تکنیک ها نیاز به دانش و تحقیق دارد. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بوده اید خوشحالیم امیدوار هستیم که این مقال برای شما کارآمد باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *