سفارش طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ چه مراحلی دارد؟

نمونه کار برای طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ چه مراحلی دارد؟

سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور برای معرفی خدمات و محصولات هر کسب و کاری واجب است و اگر تصمیم گرفتید سفارش طراحی کاتالوگ بدهید باید برخی نکات و را که لازم است بدانید و مشخص کنید تا در هنگام پروسه طراحی با مشکل مواجه نشوید.

فرایند طراحی و چاپ کاتالوگ کاملا به صورت تعاملی و دوسویه  میان سفارش دهنده و طراح صورت میگیرد. در صورت برقراری ارتباط درست می­توانید نتایج درخشانی دریافت کنید. زمانی که بتوانید کاتالوگ مناسب و جذاب تهیه کنید هنگامی که یک کاتالوگ مناسب و هم‌راستا با یک محصول و خدمات کسب و کار شما طراحی شود و بی‌نظیر ارائه گردد، برای مدت زمان قابل توجهی توسط مشتریان نگهداری میشود و سرانجام می‌تواند به فروش برای هر شرکتی شود.

سفارش طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

هدف از سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ را مشخص کنید

چه هدفی از طراحی و چاپ کاتالوگ دارید؟ برای تعیین هدفتان اول به پرسش‌های زیر فکر کنید:

  • آیا قرار است که کاتالوگ شما در تمامی رویدادهای آفلاین و آنلاین به کار بروند؟ مثلاً روی سایت، برگه تبلیغاتی، نمایشگاه شرکتی و …
  • آیا برای مدت زمان طولانی یا به طور موقت از این کاتالوگ و بروشور استفاده خواهید کرد؟
  • آیا به دنبال طراحی خاص و ویژه هستید؟
  • می‌خواهید خودتان را از رقبا متمایز کنید؟

پاسخ به این پرسش‌ها نقش مهمی در تعیین سادگی یا پیچیدگی طراحی دارد. بعلاوه، مدت زمان و هزینه لازم برای سفارش طراحی کاتالوگ و بروشور را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

مخاطبان کسب و کارتان را بشناسید

آیا برند شما شناخته شده است و انتظارات مخاطبتان را می­دانید؟ درواقع پرسش این است که می خواهید کاتالوگ برای افراد خاصی طراحی شود یا برای  عموم می خواهید محولاتتان را شرح دهید؟

دوست دارید مخاطب با دیدن کاتالوگ شما چه حسی را تجربه کند؟ اطمینان، هیجان، سرزندگی و شادابی و … باید تصمیم بگیرید می خواهید مخاطب را شگفت زده کنید یا تصمیم دارید کاتالوگی طراحی کنید که برند و اعتبار شما را به رخ بکشد.

از تجربه های قبلی استفاده کنید

اگر قبلا برای سفارش کاتالوگ اقدام کرده اید و به دنبال ارتقای آن هستید؛ پس بهتر است اطلاعات قبلی را در اختیار طراحتان قرار دهید. بازخوردهای مخاطبان در مورد نمای بصری قبلی برند را جمع آوری کنید و نتایج کلی را در اختیار طراح کاتالوگ جدید قرار دهید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

سبک طراحی کاتالوگ را انتخاب کنید

سبک وینتیج: در گذشته اغلب از این سبک برای طراحی استفاده می­شده اما اگر می­خواهید حس نوستالژی را در ذهن مخاطب تداعی کنید این سبک را توصیه می کنیم.

سبک کلاسیک: این سبک از طراحی، به المان‌های ساده و پالت رنگی محدود خلاصه می‌شود. نمایی مینیمال و ساده دارد و از تایپوگرافی بهره می‌برد. این سبک به برندتان اعتبار بخشیده و وابسته به زمان و مکان خاصی نیست.

سبک دستی: سبک طراحی دستی یکی از سبک‌های محبوب است که رویکرد شخصی و منحصر به فرد شما را نمایش می‌دهد. ترکیب این سبک با سایر سبک‌های طراحی در فضای آنلاین غوغا می‌کند.

سبک مینیمال: رویکردی ساده و تمیز در طراحی دارد. به خوبی ارزش‌های شما و برندتان را با کمک مفاهیم مدرن نمایش می‌دهد.

سبک سرگرم کننده: نسل جوان این سبک طراحی را دوست دارند. این سبک دارای نمادهای بصری سرزنده، فونت‌های متفاوت و رویکردهای جذاب طراحی است که حس سرزندگی و جوانی را به طراحی کاتالوگ و بروشور می‌دهد.

ترکیب رنگی دلخواهتان را انتخاب کنید

سعی کنید با توجه به سازگاری کسب و کارتان رنگ اصلی را انخاب کنید و سپس چند رنگ متناسب دیگر با رنگ اصلی را انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال حس آرامش هستید به طیف آبی نگاه بیادازیید یا اگر میخواهید کاتالوگ حس هیجان و سرزندگی را نشان دهد از طیف رنگی زرد کمک بگیرید.

بنابراین با توجه به برند و هدفتان رنگ ها را انتخاب کنید اگر میخواهید با اطمینان خاطر رنگ ها را انتخاب کنید کافیست کمی درباره روانشناسی رنگ ها مطالعه و جستجو کنید. هر رنگی را که به عنوان رنگ اصلی در چرخه رنگ انتخاب می­کنید بهتر است از رنگ های مجاور آن برای تلفیق و ترکیب با رنگ اصلی استفاده کنید. بنابراین آشنایی با پالت های رنگی به روز به نفع شما خواهد بود.

پس قبل از هر چیزی باید بدانید که رنگ‌ها می‌توانند حس خشم، عشق، اشتیاق و قدرت را منعکس کنند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به ترکیب رنگ منحصر به فردی می‌رسید که حس و شخصیت کلی برندتان را منعکس می‌کند. حتی اگر تنها یک رنگ برجسته را در اختیار گرافیست حرفه‌ای قرار دهید؛ خودش می‌تواند با توجه به خلاقیت و تجربه به ترکیب رنگ مناسبی در طراحی کاتالوگ و بروشور برسد.

 

سفارش طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

 

محتوا را مشخص کنید

داشتن یک کاتالوگ حرفه ای نیازمند اطلاعات دقیق و مشخصات فنی محصول مورد نظر می باشد. همچنین با درج ویژگی هایی از قبیل کد محصول، قیمت آن به همراه درصد تخفیف، می توان به کاتالوگ جذاب تری دست یافت. در ذیل هر محصول بایستی مزایا و ویژگی های آن محصول به صورتی بیان گردد که خواننده به مطالعه و پیگیری محصولات و مشخصات بیشتر به سایت و دیگر منابع اطلاعاتی تولیدکننده کالا و خدمات از قبیل کانال تلگرام و پیج اینستاگرام هدایت گردد.

در همان ابتدای طراحی تمامی جزییات متنی و تصویری را در اختیار طراح بگزارید تا بتواند با توجه به تعامل و خواسته ی شما نتیجه ای شگفت انگیز در اختیارتان قرار دهد.

مرحله چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ در چاپخانه های مجهز و به نام مزایای بسیاری نسبت به چاپخانه های بی نام و نشان دارند. بدون شک کیفیت طراحی و چاپ کاتالوگ تاثیر بسیار زیادی در به ثمر نشستن اهداف، از ایجاد یک تبلیغ حرفه ای و عملی برای محصولات جهت جذب مخاطبان بیشتر خواهد داشت. با یک بروشور کم کیفیت در چاپ ، تمام تلاش های طراح کاتالوگ کم رنگ و بی ثمر خواهد بود.

طراحی کاتالوگ در مجموعه مدرن طرح

طراحی کاتالوگ یکی از مهم ترین عناصر در ارتباط با نمایش محصولات یا خدمات یک شرکت در دنیای امروز می باشد. در سال های اخیر تقاضا در ارتباط با طراحی کاتالوگ بسیار زیاد شده است. اکثر بانک ها، شرکت ها، واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی نیازمند کاتالوگ برای معرفی خدمات و تولیدات خود می باشند. ما در مجموعه مدرن طرح، طراحی کاتالوگ را با اتکا به تجربه سالیان خود و متخصصین حرفه ای اجرا نموده ایم زیرا مهم ترین ابزار بازاریابی و جذب مشتری، کاتالوگ محصولات یا خدمات شماست.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *