طراحی کاتالوگ فروش

طراحی کاتالوگ فروش
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی کاتالوگ فروش

زمانی که قصد فروش محصولات خود را دارید، باید توجه داشته باشید مشتریان جزئیات و مشخصات محصول را از شما می خواهند. اما پاسخگویی به همه مشتریان کار دشواری است پس بهترین کار طراحی کاتالوگ حرفه ای برای آن ها است که بتوانند اطلاعات کامل و دقیق از محصولات داشته باشند. کاتالوگ خدمات فروش شامل تصویر محصولات و مشخصات و ویژگی های آن است که باید رضایت مشتری را به همراه داشته باشد. طراحی کاتالوگ خدمات فروش نکاتی را به همراه دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد طراحی کاتالوگ خدمات فروش یکی از راه موثر در بازاریابی و افزایش رشد فروش است. اکثر شرکت های تولیدی و خدماتی به تبلیغاتی حرفه ای نیازمند هستند زیرا رقابت میان آن ها زیاد است و اگر شیوه های درست و حرفه ای برای تبلیغات به کار نبرند، در این رقابت تنگاتنگ دچار مشکل می شوند و شاید حتی از این عرصه کناره گیری کنند. معرفی محصولات و پاسخگویی به سوالات مشتریان و همزمان عبور از رقبا عواملی هستند که با طراحی کاتالوگ خدمات فروش حل می شوند. با ما همراه باشید تا نکات لازم برای طراحی کاتالوگ را با هم بررسی کنیم.

قبل از شروع طراحی کاتالوگ فروش باید بدانید

ابتدا هدف خود را از طراحی کاتالوگ خدمات فروش مشخص کنید. آیا می خواهید مشتری تصویر محصولات را مشاهده کند؟ از قیمت مطلع باشد؟ یا موارد این چنین که باید هدف گذاری شوند و مورد بررسی قرار گیرند. برای طراحی کاتالوگ نیاز به نیروی انسانی حرفه ای دارید که بتواند بهترین طرح را ارائه دهد. همچنین شخصی که به طراحی می پردازد باید با تبلیغات به صورت نوین آشنایی داشته باشد. تصاویری که در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی خود به کار می برید باید با کیفیت باشد و نگارش متون به طوری باشد که مشتری بتواند آن را بخواند و منظور شما را درک کند.

نکات طراحی کاتالوگ خدمات فروش

اگر لازم است مشتری محصول را از زوایای مختلف مشاهده کند تصویر آن را از جهات و زوایای مختلف قرار دهید. برای تصویر هر محصول در کاتالوگ خدمات فروش، اطلاعات دقیق و جزئی قرار دهید که مشتری بتواند اطلاعات دقیق را دریافت کند. زمانی که به طراحی کاتالوگ خدمات فروش پرداختید، به صفحه بندی و ویراستاری آن دقت فرمایید. انتخاب رنگ کاتالوگ نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. انتخاب فونت و سایز فونت هم باید به طوری باشد که مشتری بتواند آن را بفهمد. فهرست، صفحه بندی و شماره گذاری صفحات نیز باید در صفحات کاتالوگ خدمات فروش به ترتیب رعایت شود. نکته دیگر در طراحی کاتالوگ خدمات فروش، طبقه بندی محصولات است که این طبقه بندی باید بر اساس ویژگی و کارایی محصول باشد. به طور کلی باید توجه کنید که هر آنچه طراحی و تنظیم می گردد در زمینه کسب و کار شما باشد.

اطلاعاتی موجود در کاتالوگ معرفی محصول

تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتری که باید بداند تا به راحتی خرید کند باید در طراحی کاتالوگ خدمات فروش درج شود. علاوه بر اطلاعات محصول، لوگوی تجاری شرکت نیز باید در کاتالوگ باشد. در ابتدا هم باید تاریخچه، رزومه و دستاورد های شرکت نوشته شود. عکس هایی که در کاتالوگ ثبت شده اند باید با کیفیت باشد تا شخص خریدار تا حدود کمی به کیفیت محصول پی ببرد. اطلاعات محصول می تواند شامل نحوه ساخت، جنس، کاربرد، ترکیبات در تولید، استاندارد های کیفی، نوع بسته بندی، ضمانت نامه، خدمات پس از فروش و در نهایت نحوه ارسال و سفارش آن باشد.

سبک های مختلف کاتالوگ

  •         سبک ترکیبی (طراحی متفاوت هر صفحه به سبک مینیمال)
  •         سبک ژورنالی (تمامی صفحات متفاوت هستند)
  •         سبک یونیفرم (تبعیت تمامی صفحات از یک قالب مشخص)

اهمیت کاتالوگ برای کسب و کار

به نظرتون تاثیر کاتالوگ در فروش چقدر مهمه؟

  •         مهم ترین هدف یک کسب و کار فروش محصولات و خدمات خود است اما روش معرفی محصولات تاثیر فراوانی در فروش آن دارد و بهترین راه برای معرفی محصولات، طراحی کاتالوگ است.  این کاتالوگ می تواند در جلسات تیم فروش و مذاکرات آن ها کاربردی باشد و به راحتی خریداران را راهنمایی کند.
  •         با توجه به نکات گفته شده در مورد طراحی کاتالوگ باید اطلاعات به صورت صحیح به مشتری ارائه گردد و علاوه بر این اطلاعات کامل و جامع باشد.
  •         زمانی که کاتالوگ خدمات فروش طراحی می شود، زمان کمتری صرف توضیح به مشتری می گردد و کاتالوگ به صورت کامل هر آن چیزی که مشتری باید بداند را در اختیار او قرار می دهد.
  •         کاتالوگ به نمایندگان فروش کمک بسیاری می کند و باعث می شود وقت بیشتری برای مجاب کردن مشتری داشته باشند و کمتر به معرفی محصولات بپردازند.
  •         طراحی کاتالوگ خدمات فروش موجب برند شدن محصولات می شود. اینکه شما بتوانید با طراحی مناسب و استفاده درست از کاتالوگ از دیگر رقبای خود متمایز باشد محصولات شما را به برند تبدیل خواهد کرد.

همه نکات گفته شده در این مقاله به شما در پیشرفت کسب و کارتان، تبلیغ درست و برند سازی کمک خواهد کرد. با طراحی کاتالوگ خدمات فروش می توانید آسان ترین و موثر ترین راه تبلیغات را پیش بگیرید تا محصولاتتان بدون نیاز به صرف وقت بسیار به مشتری معرفی گردد و در نهایت به دلیل کیفیت عالی به فروش رسد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *