طراحی کاتالوگ واتساپ

کاتالوگ واتساپ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

کاتالوگ واتساپ

WhatsApp Business یکی از اپلیکیشن های پیام رسان است که معمولا برای رزرو قرار ملاقات، ارائه خدمات به مشتریان و ارتباطات کاری مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن یک کاتالوگ واتساپ از محصولات و خدمات می تواند در جهت گسترش حوزه کاری و حفظ پرستیژ به شما کمک کند.

با قابلیت کاتالوگ، واتس اپ این امکان را فراهم می کند که محصولات خود را مستقیماً در برنامه برجسته کنید. شما می توانید محصولات را اضافه کنید، آنها را به دسته های مختلف تقسیم کنید و اطلاعات را به صورت جزئی در اختیار مشتریان خود قرار دهید. این کار باعث می شود که مشتریان شما حتی راحت تر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

کاتالوگ محصولات در واتس اپ

کاتالوگ واتساپ این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا محصولات خود را در این برنامه به نمایش بگذارند. این امر باعث می شود تا مشتریان بتوانند سفارش دهند و صاحبان کسب و کار بتوانند در همان لحظه فروش را انجام دهند. شما می توانید حداکثر 500 محصول را به کاتالوگ واتساپ خود اضافه کنید. می توانید تصویر محصول، نام محصول یا خدمات، قیمت، شرح، لینک وب سایت و کد محصول یا خدمات را در کاتالوگ واتساپ به نمایش بگذارید.

نحوه عملکرد کاتالوگ

وقتی مشتری روی نمایه تجاری واتساپ شما کلیک می کند، پنجره ای باز می شود که اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما نشان می دهد. ابتدا، مشتریان شرح مختصری از کسب و کار شما از جمله ساعات کاری، آدرس و موارد دیگر را مشاهده خواهند کرد و در زیر این بخش، اطلاعات کاتالوگ واتساپ محصولات شما قرار خواهد گرفت. زمانی که مشتری روی کاتالوگ کلیک کند، پنجره دیگری باز می شود. در اینجا، تمام محصولات شما با تصویر، نام محصول، توضیحات کوچک و قیمت لیست شده است. از اینجا به بعد، مشتریان می توانند محصولات شما را مرور کنند، آنها را به اشتراک بگذارند یا مستقیماً از طریق واتس اپ سوال بپرسند.

نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات در واتساپ بیزینس

در اینجا نحوه ایجاد یک کاتالوگ محصول در واتس اپ بیزینس در 7 مرحله ساده آورده شده است:

  •     اپلیکیشن WhatsApp Business را باز کنید و روی نماد گزینه های بیشتر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  •     به Settings > Business tools > Catalog بروید.
  •     برای ایجاد کاتالوگ واتساپ جدید بر روی افزودن آیتم جدید کلیک کنید.
  •     روی نماد مثبت و سپس افزودن تصاویر کلیک کنید.
  •     روی گالری کلیک کنید و عکس ها را انتخاب کنید یا برای گرفتن عکس روی دوربین کلیک کنید.
  •     یک نام به عکس خود اضافه کنید و جزئیات اختیاری مانند قیمت، توضیحات، پیوند وب سایت و کد محصول/خدمت را اضافه کنید.
  •     روی ذخیره کلیک کنید.

شما فقط نمی خواهید یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید. بلاکه می خواهید مشتریان را جذب کنید و نظر آنان را جلب نمایید. برای این کار با ما همراه باشید تا برخی از نکات را در طراحی کاتالوگ واتساپ مرور کنیم.

دقت به سیاست های تجاری واتساپ

واتساپ میخواهد بررسی کند که آیا تصویر، محصول یا خدمات شما با خط مشی تجارت واتساپ مطابقت دارد یا خیر. به همین دلیل است که هر محصولی که در کاتالوگ واتساپ آپلود میکنید، مورد بررسی قرار می گیرد. پیشاپیش خط مشی واتساپ را بررسی کنید، تا غافلگیر نشوید.

تصاویر هوشمندانه انتخاب کنید

تصاویر نشان دهنده کاتالوگ واتساپ شما هستند. آنها اولین چیزی هستند که مشتری شما هنگام باز کردن نمایه تجاری WhatsApp شما می بیند. مطمئن شوید که تصاویر شما محصول شما را به خوبی نشان می دهند و کیفیت بالایی دارند.

واتساپ کاتالوگ

توضیحات کوتاه و مختصر

جدای از تصاویر، توضیحات نکته بعدی است که به چشم می آید. حداکثر طول توضیحات را بررسی کنید و مطمئن شوید که فقط موارد مهم را برجسته کرده اید. شما می توانید اطلاعاتی مانند جوایز را کنار بگذارید زیرا جایگاه دیگری برای آن وجود دارد. با راهنمای متن کاتالوگ می توانید به راحتی توضیحات محصول را به صورت مختصر بنویسید.

از کد محصول استفاده کنید

می توانید از کد محصول برای پیگیری اقلام کاتالوگ واتساپ خود استفاده کنید. این به شما بینشی در مورد محبوبیت و فروش محصولات شما می دهد.

فروش بیشتر از طریق WhatsApp Business

اکنون کاملاً آماده هستید تا محصولات خود را از طریق WhatsApp Business در کاتالوگ واتساپ به فروش برسانید. بنابراین، از محصولات خود عکس بگیرید و آنها را در کانون توجه قرار دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *