نکات مهم برای عکاسی با گوشی هوشمند

عکاسی با موبایل
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه برای عکاسی از محصول هستید، عکاسی با گوشی هوشمند را به شما پیشنهاد می کنیم. این مقاله شما را با نحوه عکاسی با گوشی و تجهیزات لازم برای آن آشنا می کند. عکاسی با گوشی علاوه بر تجهیزات نیازمند خلاقیت و ایده پردازی هم می باشد.

لوازم جانبی برای عکاسی با موبایل

سه پایه

تثبیت دوربین شما یک گام مهم برای اطمینان از اینکه تصاویر محصول شما واضح و یکدست هستند، است. گزینه های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد، بنابراین یک سه پایه ارزش سرمایه گذاری را دارد. اگر بیشتر از وسایل کوچک عکاسی می کنید، یک سه پایه رومیزی یا مینی، این کار را انجام می دهد. اگر از وسایل بزرگتر (مثلاً مبلمان) عکس می گیرید، ممکن است یک سه پایه تمام اندازه بخواهید. اطمینان حاصل کنید که محصولی که خریداری می‌کنید همراه با گیره گوشی هوشمند باشد.

ممکن است فکر کنید که عکاسی با گوشی هوشمند از محصول کمی احمقانه به نظر می رسد، اما دیگر اینطور نیست. فناوری پیشرفته امروزی ایجاد تصاویر عالی از محصول را با استفاده از ویژگی های دوربین پیشرفته و سه پایه گوشی هوشمند، کاملا امکان پذیر می کند. این گزینه هم مقرون به صرفه است و هم کاربر پسند.

عکاسی با گوشی

تجهیزات جانبی

با وجود همه لوازم جانبی و ابزارهای مختلف که می توان با تلفن های هوشمند استفاده کرد، رمزگشایی از آنچه واقعاً برای دستیابی به تصاویر عالی به آن نیاز دارید دشوار است.

ما استفاده از:

  •         یک پس زمینه
  •         یک میز
  •         یک تنظیم روشنایی
  •         یک پایه یا سه پایه و یک لنز برای کمک به برجسته شدن تصاویر شما را پیشنهاد می کنیم.

پس زمینه

برای عکاسی با گوشی تلفن همراه از یک پس زمینه سفید یا خاکستری روشن در پشت محصول خود استفاده کنید تا به عکس های خود ظاهری تمیز و ثابت ببخشید و حواس پرتی را از بین ببرید. با استفاده از ورق، کاغذ نورد، فوم تخته یا دیوار می توانید پس زمینه خود را به راحتی ایجاد کنید.

نورپردازی

گزینه های زیادی برای روشنایی وجود دارد، اما ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه، نور طبیعی پنجره است. محصول و تجهیزات خود را نزدیک یک پنجره بزرگ قرار دهید تا نور کافی در قاب شما وجود داشته باشد. اگر یافتن نور طبیعی برای شما دشوار است، بسته به اینکه جسم شما چقدر بزرگ باشد، سعی کنید از یک لامپ بزرگتر استفاده کنید یا یک کیت نورپردازی از نوع سافت باکس اجاره کنید.

تثبیت تصویر

استفاده از نور طبیعی ملایم، عکس های زیبایی از محصول را ایجاد می کند، اما اغلب نیاز به تجهیزات تثبیت کننده تصویر، مانند پایه یا سه پایه را ایجاد می کند. اگرچه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند حاوی نرم‌افزار تثبیت ‌کننده داخلی هستند، اما اگر گوشی خود را در دست بگیرید، لرزش دوربین وجود دارد و در نتیجه تصاویر تار می‌شوند. عکاسی با گوشی سختی های خود را دارد و باید با آن کنار آمد. اگر از قبل یک سه پایه دوربین معمولی در خانه دارید، می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید و فقط یک گیره گوشی هوشمند برای آن بخرید.

کنترل از راه دور

لرزش دوربین عکس را تار می کند و هر بار که دست شما برای عکاسی با گوشی روی صفحه ضربه می زنید، در حین گرفتن عکس، با خطر تکان دادن دوربین مواجه می شوید. حتی یک حرکت کوچک می تواند تفاوت زیادی در کیفیت و وضوح عکس ایجاد کند و منجر به از دست دادن جزئیات مهم محصول شما شود. ریموت های بی سیم ارزان هستند و به راحتی از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شوند.

لنز

برای عکاسی با گوشی لنزهای اضافی نیز وجود دارد. یک لنز زاویه باز می تواند مفید باشد، به خصوص برای موارد بزرگتر که ممکن است به سختی در کادر قرار داده شوند. یک لنز ماکرو می تواند به نمایش جزئیات یا بافت پیچیده یک محصول کمک کند. فقط مراقب باشید لنز انتخابی شما ظاهر محصول را مخدوش نکند. برای مثال، یک لنز چشم ماهی، نسبت‌های نادرستی ایجاد می‌کند که ممکن است از نظر سبکی جذاب به نظر برسند، اما مشتریان شما می‌خواهند ببینند که محصول واقعاً چه شکلی است.

نکات مهم عکاسی با گوشی

از زوم دیجیتال استفاده نکنید (یا تا حد امکان زوم کنید)

وقتی نوبت به دوربین گوشی‌های هوشمند می ‌رسد، هر چه بیشتر زوم می ‌کنید، کیفیت تصویر بدتر می‌شود. در عوض سعی کنید تلفن خود را به محصول نزدیک‌ تر کنید یا از زوم کلیپ یا لنز ماکرو استفاده کنید.

از فلاش استفاده نکنید

فلاش گوشی شما نتایج مورد نیاز را به شما نمی دهد. اگر به نور بیشتری نیاز دارید، آن را از سایر منابع نور خود تهیه کنید. قدرت نورهای مصنوعی را افزایش دهید و به پنجره نزدیک تر شوید.

از فیلترهای عکس استفاده نکنید

اکنون زمان استفاده از فیلترهای سرگرم کننده در برنامه دوربین خود برای عکاسی با گوشی نیست. تا حد امکان اشیاء را طبیعی نگه دارید تا عکس ها نمایش دقیقی از محصول باشند.

مطالعه شود: عکاسی از محصولات با کمک موبایل[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *