چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟

چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟

راه اندازی آتلیه عکس خانگی

بسیاری از عکاسان رویای داشتن استودیوی عکاسی خانگی خود را در سر می پرورانند. حتما از خود می پرسید که چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟ باید به شما بگوییم که شروع کار بسیار آسان است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه راه اندازی یک آتلیه عکاسی کم هزینه در خانه بیان کرده ایم.
برنامه ریزی برای راه اندازی یک استودیوی عکاسی خانگی می تواند بسیار دشوار باشد. اولین قدم این است که درباره آتلیه های عکاسی نزدیک به خود تحقیق نمایید. به یاد داشته باشید که سال ها طول می کشد تا تجهیزات گران قیمتی را که در استودیوهای حرفه ای می بینید، تهیه کنید.

راه اندازی آتلیه عکس خانگی
راه اندازی آتلیه عکس خانگی

کدام بهتر است: یک مکان ثابت یا یک استودیو قابل حمل؟

برای پاسخ به سوال «چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟»، به این فکر کنید که قصد دارید چگونه عکاسی خود را انجام دهید. آیا می خواهید در یک مکان ثابت با دکور مشخص بمانید؟ یا به عکاسی در لوکیشن های مختلف و متنوع علاقه دارید؟ اگر به طور منظم عکاسی نمی‌ کنید، می‌ توانید با یک دیوار تمیز و نور پنجره کار خود را آغاز نمایید.
اما اگر یک عکاس حرفه ای هستید، پس به یک استودیوی عکاسی خانگی اختصاصی نیاز دارید. در پاسخ به سوال چگونه آتلیه عکاسی خانگی راه اندازی کنیم، توجه به فضا اهمیت ویژه ای دارد. بهترین کار این است که روی تجهیزات جمع و جور و با قابلیت حمل آسان سرمایه گذاری کنید.

استودیو عکاسی شما چقدر باید بزرگ باشد؟

برای گرفتن پرتره های استودیویی نیازی به دسترسی به یک مکان 100 متر مربعی ندارید. شما می توانید یک اتاق یدکی یا حتی یک انبار را به استودیوی عکاسی خانگی تبدیل کنید. کار در فضاهای کوچکتر می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این کار نیاز به انعطاف پذیری و خلاقیت زیاد دارد.
با این حال شما نیازی به تجهیزات زیاد برای استودیوی خانگی خود ندارید. در رابطه با سوال «چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم»، یکی از عوامل حائز اهمیت، توجه به ظرفیت افراد است. اگر دوست دارید به صورت گروهی از افراد عکس بگیرید، به دنبال فضاهای بزرگی باشید که امکان حرکت بدون مانع را فراهم می کنند.
برای پرتره های تک نفره، چند متر مربع فضا کافی است. پرتره نوزادان و کودکان نوپا تقریبا در همه جا امکان پذیر می باشد. به علاوه، در نظر داشته باشید که اندازه استودیوی خانگی شما بر نور لازم برای عکس برداری تاثیر دارد.
کنترل نور مصنوعی در استودیوهای بزرگ عکاسی آسان تر است. در مکان های بسیار کوچک با سقف های کم ارتفاع، نور متحرک می تواند بیشتر مشکل ساز باشد. از این رو اگر فضای شما کوچک است، باید به نورپردازی پنجره اکتفا کنید. با یک چینش موقعیت مناسب، نور پنجره می تواند عکس های شما را بسیار زیبا کند.

برای مشاهده نمونه عکاسی هوایی متخصصان ما کلیک نمایید. این عکس ها معمولا از کارخانه و صنایع گرفته شده است.

استودیو عکاسی خانگی
استودیو عکاسی خانگی

چگونه یک فضای استودیو کوچک را مدیریت کنیم؟

بعد از پاسخ سوال «چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟»، مدیریت فضای کوچک اهمیت بسیاری دارد. ساخت مجموعه های نورپردازی پیچیده می تواند در استودیوهای کوچک دشوارتر باشد. این امر به دلیل کمبود فضا است. به همین دلیل، شما فقط قادر به گرفتن عکس از سر و پرتره تک نفره خواهید بود. در استودیوهای عکاسی کوچک، بهتر است روی لنزهایی با فاصله کانونی کوتاه ‌تر سرمایه‌ گذاری کنید. برای گرفتن پرتره های بزرگتر، مدل هایی با فاصله کانونی بین 80 تا 100 میلی متر را انتخاب نمایید.

تجهیزات اولیه برای یک استودیو عکاسی خانگی چه هستند؟

در پاسخ به سوال چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم، معرفی تجهیزات اولیه جایگاه ویژه ای دارد. در اینجا لیستی از تجهیزات اولیه برای یک استودیوی خانگی کوچک آورده شده اند.

  • چراغ ها: یک نور و یک بازتابنده برای شروع کافی هستند. البته سه چراغ به شما بهترین انعطاف را می دهند. این چراغ ها می توانند سه Speedlite دستی ارزان قیمت باشند. Yongnou 560 IV یا استروب های استودیویی مانند Godox نیز گزینه های خوبی هستند.
  • Flash Trigger: این ابزار برای فعال کردن واحدهای فلش شما از راه دور ضروری است. مدل انتخابی شما باید با استروب و دوربین شما سازگار باشد.
  • اصلاح کننده های روشنایی: یک بازتابنده و چتر ضروری هستند. Neewer و Godox از جمله برندهای تولیدکننده چتر، سافت باکس و اکتاباکس ارزان قیمت می باشند. ابزارهای تولیدی آنها در بسته ‌های کوچک و با قابلیت نگهداری آسان ارائه می شوند.

 

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی
تجهیزات استودیو عکاسی خانگی
  • پایه نور: برای هر چراغ به یک پایه نیاز دارید. به عنوان یک قاعده کلی، برای چراغ های سنگین باید از پایه های محکم تر استفاده کنید. روی وسایل ارزان قیمت سرمایه گذاری نکنید، چرا که باعث لرزش چراغ های شما می شوند. پایه هایی که تا 2.4 متر و بالاتر گسترش می یابند، گزینه مناسبی بوده و نور را بالای مدل عکاسی قرار می دهند. البته داشتن یک پایه کوچک نیز مفید است. این ابزارها می توانند نور را از زیر به مدل تابانده یا نور حاشیه و پس زمینه شما را در پشت مدل پنهان کنند.
  • پس ‌زمینه: یک پس ‌زمینه جمع ‌شونده گزینه خوبی برای شروع است. این مدل های برای مواقعی که نمی توانید یک پس زمینه دائمی داشته باشید، مناسب هستند.
    اگر می پرسید که چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم، لیست بالا را حتما به خاطر بسپارید. به علاوه، ابزار زیر نیز یک تجهیزات اختیاری به شمار می رود.
  • فن ها: یک فن می تواند به مدل شما حرکت ببخشد. برای مثال می تواند باعث حرکت موها یا لباس فرد شود. به علاوه برای خنک کردن استودیو نیز لازم است. چراغ ‌های استودیویی و استروب های پیوسته با چراغ ‌های مدل ‌سازی، مقدار زیادی گرما تولید می ‌کنند. این گرما می تواند عملکرد شما را مختل کرده و گریم مدل را بهم بریزد.

 

آیا راه اندازی آتلیه عکس خانگی عاقلانه است؟

حال که به پاسخ سوال چگونه آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم، پرداختیم، باید به یک نکته اشاره نماییم. عکاسی، هنری است که در آن خلاقیت، مهارت و علاقه بیش از فضا و تجهیزات اهمیت دارد. از این رو ساخت یک آتلیه خانگی یک ایده بسیار عالی می باشد. توصیه می کنیم که زیاد به تهیه تجهیزات عالی فکر نکرده و با گام های کوچک شروع کنید.

عکاسی صنعتی در مجموعه مدرن طرح

از خدمات عکاسی صنعتی در  مجموعه مدرن طرح کسب و کارهای کوچک و بزرگ، آژانس‌های تبلیغاتی و آگهی‌های تبلیغاتی می‌توان استفاده نمود. عکس صنعتی را می‌توانید در تبلیغات شهری، تجارت و حتی در نمایشگاه نیز استفاده نمایید.از عکس برداری صنعتی می‌توانید به عنوان ارائه گزارش از عملکرد نیز استفاده نمایید.

عکاسی صنعتی می‌تواند سوژه‌هایی از قبیل:

  • عکاسی صنعتی محصول صنعتی (ابزار آلات، ماشین آلات کوچک و بزرگ، قطعات صنعتی و اتصالات صنعتی)
  • عکاسی از کارخانه و سازمان‌ها (خط تولید، محیط کاری، فرایند تولید، کارگران و کارمندان)
  • عکاسی صنعتی حرفه ای (حفاری، معدن، جاده، رودخانه)

این نوع هنر عکاسی نیازمند تجربه کاری و تخصص در زمینه عکاسی می‌باشد. نور پردازی و همچنین استفاده تجهیزات حرفه ای برای عکس برداری بسیار تأثیر گذار می‌باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *