انواع ژست نشسته در عکاسی

ژست های نشسته در عکاسی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین ژست های نشسته در عکاسی

نشستن برای گرفتن عکس آنقدر رایج است که آن را «نشستن پرتره» می نامیم. بنابراین شما فکر می کنید که آسان خواهد بود. اما همانطور که همه ما می دانیم، مشکلات واقعی را “به وجود می آورد”. برای بسیاری از ما، عکس گرفتن می تواند یک درد بزرگ در ناحیه گردن باشد. اگر شما فردی در خانواده هستید که دوربین فانتزی دارید، ممکن است از شما خواسته شود که عکس‌های خانوادگی بگیرید و این مسئولیت بر عهده شما باشد. اگر به دنبال الهام گرفتن برای بهترین ژست نشسته در عکاسی هستید، ما ایده های بسیاری برای این کار داریم. با ما همراه باشید تا مقاله عکاسی با ژست نشسته را مطالعه فرمایید.

انواع مختلف ژست

ژست های نشسته برای پرتره طیف وسیعی از امکانات را پوشش می دهد. ما در مورد سلفی سر میز شام صحبت نمی کنیم. چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم این است که از شما خواسته می شود یک پرتره نشسته برای کسی بگیرید. این می تواند برای CV، رزومه یا پست وبلاگ آنها باشد.

موضوعات ما ممکن است از افراد، پیر و جوان، تا زوج و گروه متغیر باشد.

هیچ کس نمی‌خواهد در یک عکس بد به نظر برسد. اگر از شما خواسته شده است که یک پرتره بگیرید، ما انواع ژست نشسته در عکاسی را در اختیار شما قرار می دهیم.

ژست های نشسته برای یک سوژه عکاسی

  • خم شدن به جلو، حالت چانه روی دست

این ژست نشسته در عکاسی زیبا و ساده است. با انگشتان قفل شده بنشینید و یک تکیه گاه خوب برای چانه ایجاد کنید. این می تواند به شما کمک کند در حالت نشسته لاغرتر به نظر برسید و یک پرتره باز و ساده به شما می دهد. اگر مدل را به سمت جلو متمایل کنید، بسیار مورد علاقه و توجه قرار میگیرد.

پرتره نشسته

  • نشستن به پهلو، بازو روی صندلی

یکی دیگر از ژست های نشسته ، سوژه را با یک دست روی صندلی و بدنش اندکی به سمت دوربین چرخانده است. این ژست نشسته در عکاسی یک فضای باز، آرام و غیررسمی ایجاد می کند. در صورت تمایل می توانید پاهای خود را روی هم قرار دهید و بازوی دیگر یک جریان بصری در سراسر بدن ایجاد می کند.

  • رو به دور از حالت دوربین

با این ژست نشسته در عکاسی می توانید حال و هوای غیررسمی دیگری به دست آورید. در اینجا، درب عقب خودرو به عنوان جایگزین صندلی عمل می کند. مدل با پشتی صاف می نشیند، روی شانه اش نگاه می کند، با صورتش اشاره می کند و به دوردست ها لبخند می زند. این یک عکس کاملاً عمودی است، اما با نمای وسیع تری که شامل پاهای سوژه می‌شود، کار می‌کند.

  • حالت نشستن روی پله ها

پله ها گزینه های بسیار خوبی برای حالت های نشسته ارائه می دهند. فرم خطی و افقی پله ها تضاد جالبی با انسان هایی که روی آنها نشسته اند ایجاد می کند. علاوه بر احساس آرامش این عکس، با قرار دادن سوژه در کنار قاب، به آن علاقه اضافه می کنیم پله ها انعطاف پذیری زیادی را برای پرتره های نشسته ارائه می دهند.

  • تکیه دادن به پشت در برابر ژست درخت

پاها می توانند یک مشکل واقعی در ژست های نشسته برای عکس باشند. ممکن است ندانید که زانوهای خود را کجا قرار دهید یا اینکه آیا باید پاهای خود را روی هم قرار دهید. نشستن روی زمین می تواند کمک کننده باشد و یکی از راه های خوب این است که به پهلو بنشینید و مدل می تواند به دوربین نگاه کند. پاها در این ژست نشسته در عکاسی می توانند صاف، ضربدری یا خمیده باشند. گاهی اوقات این حالت را می بینید که به آن حالت L می گویند، با پاها که به طرفین اشاره می کنند.

  • حالت نشسته با نور پس زمینه قوی

می‌توانستم این ژست را «ساده نشستن» بنامم، اما نکته کلیدی نور است. صندلی نرم، لباس و تلفن همراه، لحنی رسمی به ژست می بخشد. اما نور پس زمینه و شعله ور شدن آن چشمگیر است که این را متمایز می کند. اگر نگران نحوه ژست گرفتن روی صندلی هستید، به راحتی می توانید سایر عناصری که یک عکس عالی را تشکیل می دهند را فراموش کنید.

  • حالت نشسته در حال نوشیدن چای

دادن کاری به سوژه تان برای انجام دادن با دست‌هایش در حین ژست گرفتن می‌تواند فشار زیادی را از روی شما و آنها کم کند. در این ژست نشسته در عکاسی، پشت صاف، لبخند گرم، و آرامش فنجان چای در حالت استراحت به مدل کمک می کند تا هدفمند بنشیند. این امر باعث کاهش هر گونه ناراحتی در هنگام درخواست شما برای ژست گرفتن می شود.

  • نشستن و نگاه کردن در ژست آینه

باید بتوانیم در ژست نشسته در عکاسی طوری باشیم که همانطور که خودمان را میبینیم دیگران هم مارا ببینند. استفاده از آینه در ژست هایمان می تواند تغییر خوبی در تمرکز باشد. فرصت های زیادی را برای کادربندی باز می کند و می تواند کمتر برای سوژه احساس ترس کند.

حالت نشستن Z

ما این وضعیت را حالت Z می نامیم زیرا خط از بازو به پایین تا پاها تقریباً شکل Z را می سازد. با پشت صاف روی زمین بنشینید، یک دست زانو و چانه را به هم متصل کنید و سپس پاهای خود را روی هم قرار دهید. مطمئن شوید که سوژه مستقیماً پاهای خود را به سمت دوربین نبرد، زیرا این کار اغلب می‌تواند جلوه «پای بزرگ» ایجاد کند.

  • نشستن به حالت اسب سواری

ممکن است یک اسب واقعی باشد، یا ممکن است یک موتور سیکلت یا یک ماشین کلاسیک باشد. شاید حتی یک. اگر ژست نشسته در عکاسی از این نوع را انتخاب کرده اید بهتر است حالت طبیعی خود را داشته باشد یعنی روی اسب، موتور، دوچرخه یا هر چیزی دیگری بنشینید. جسم واقعی که روی آن می نشینید نحوه قرار دادن پاهایتان و نحوه ژست گرفتن را تعیین می کند و اگر اسب است، ممکن است لازم باشد سوژه خود را بلند کنید.

ژست نشسته در عکاسی

  • نشستن با تکیه بر روی میز

یکی از مزایای این ژست این است که معمولاً به راحتی می توان پاهای سوژه را پنهان کرد. همچنین، اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید، یک میز می‌تواند جلوی دید نیم تنه مدل را بگیرد.

  • حالت زانوی بلند شده

این ژست های نشسته می توانند به طرز شگفت انگیزی آرام و جذاب باشند. آنها را می توان از جلو یا از یک طرف گرفت. نشستن روی زمین با یک پا بالا به داشتن حالت بدنی خوب کمک می کند و به دست ها اجازه می دهد تا به طور منظم روی یک پا قرار گیرند. اما مطمئن شوید که مدل با این طرز نشستن مشکلی نداشته باشد.

  • در حالی که زانوی خود را در آغوش گرفته اید، ژست بگیرید

شانه های رها شده باعث می شود چنین عکس هایی طبیعی و جذاب به نظر برسند. در حالت نشستن روی زمین، یا یک یا هر دو پا بالا کار می کند.

  • ژست نشسته روی میز

این کمک می کند تا ژست های نشسته خود را در زمینه قرار دهید، به خصوص برای وب سایت ها یا وبلاگ های تجاری. در عکس های عریض تر، مراقب باشید که انگشتان پا به طرفین باشد.

  • خلاق باشید

برای مثال، هنگام عکاسی از یک نوازنده، ممکن است وسوسه شوید که او را در عمل نشان دهید. اما خلاق بودن در ژست گرفتن و واداشتن آنها به ژست گرفتن در حالت متفکرانه واقعاً تفاوت را ایجاد می کند.

اغلب، افراد تمایل دارند در کنار دوستان، خانواده یا همسر خود ژست بگیرند. پس چگونه دو نفر باید در حالت نشسته ژست بگیرند؟

  • نشستن به پهلو روی زمین

با این ژُت نشسته در عکاسی، سوژه ها روی زمین می‌نشینند و یک پای خود را خم کرده، یک بازوی خود را روی زانوها قرار داده و به پهلو نگاه می‌کنند. مطمئن شوید که می توانید چهره هر دو را ببینید. انگشتان پا باید به سمت جلو باشند و سوژه ها می توانند با یک دست روی یک زانو یکدیگر را منعکس کنند.

  • حالت نشستن پشت به پشت

زن و شوهر روی زمین می نشینند و پاهایشان را خم کرده و دستانشان را روی زانوهایشان تکیه داده اند و به هم تکیه داده اند. اندازه های مختلف بدن مشکلی ندارند و این ژست نشسته در عکاسی نشان دهنده دوستی و حمایت است.

  • ژست سر به سر

این ژست نشسته در عکاسی مخصوص یک زوج است. ژست‌های نشسته که با هم بودن شما را نشان می‌دهد. اینها عکس هایی هستند که باید نگه دارید. پشت سر هم بنشینید و مستقیم به دوربین نگاه کنید.

  • ژست سران خانواده با هم

خانواده ها عاشق ژست گرفتن با هم هستند. ژست های نشسته فرصتی برای رفع تفاوت های سایز فراهم می کند و کنار هم گذاشتن سرها نشان از نزدیکی دارد. قرار گرفتن افراد در جایی آشنا، مانند آشپزخانه، می تواند بهتر از نشستن در یک استودیو ناآشنا باشد و نشستن پشت میز به این معنی است که لازم نیست نگران پاها باشید.

  • نشستن به پشت روی صندلی

بچه ها می توانند در انواع حالت ها شایان ستایش باشند. ژست گرفتن آنها در حالت نشسته روی صندلی ممکن است خسته کننده باشد، اما آنها از ژست زانو و نگاه کردن به پشتی صندلی لذت خواهند برد.

مطالعه شود: آشنایی با قواعد عکاسی پرتره و مدل های مختلبف آن[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *