۹ اشتباه رایج در طراحی لوگو

۹ اشتباه رایج در طراحی لوگو
[vc_row][vc_column][vc_column_text]کسانی که با طراحی ‌لوگو آشنا نیستند فکر می کنند که این کار آسان است؛ در حالی که برای طراحان متخصص و با تجربه نیز طراحی لوگو می تواند چالش برانگیز باشد. برای برخی افراد طراحی لوگو می تواند خسته کننده شود؛ چرا که قبل از انجام آن باید به تحقیق زیادی در رابطه با لوگویی که قصد طراحی آن را دارید بپردازید. نادیده گرفتن نکات ریز و وجود اشتباهات کوچک در نهایت باعث طراحی نامناسبی برای لوگو می گردد؛ به همین دلیل آشنایی با اشتباهات رایج در طراحی لوگو حائز اهمیت است.

۹ اشتباهی در طراحی لوگو

هر چقدر هم که لوگوی شما خلاقانه باشد، اگر دچار اشتباه شوید طراحی شما ضعیف می شود. این خطا ها قابل تصحیح هستند و در صورت آشنایی با آن ها خیلی سریع به یک طراح حرفه ای تبدیل می شوید.

1. عدم انجام تحقیقات کافی

لوگو ها راه ارتباطی برند با مردم هستند. برای این که بتوانید این ارتباط را به خوبی به تصویر بکشید، باید در ابتدا بدانید که با چه چیزی سر و کار دارید. هر چه بیشتر در رابطه با این موضوع اطلاع داشته باشید، لوگوی طراحی شده شما بهتر و با کیفیت تر خواهد بود. طراحان مبتدی یا برخی از برند ها گاهی اوقات از سر بی حوصلگی، بدون این که‌ تحقیقات لازم را انجام دهند به سراغ طراحی می روند. نتیجه کار آن ها طراحی لوگوی ضعیفی است که نشان دهنده برند مورد نظر نمی باشد و مردم و مخاطبان نمی توانند هیچ گونه ارتباطی با آن برقرار کنند.

2. استفاده از رنگ هایی که هیچ ارتباطی به برند ندارند

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان طراحی لوگو باید به آن توجه کنید، رنگ ها هستند. رنگ ها یکی از قوی ترین سیگنال های موجود در جهان می باشند که به طور مستقیم با احساسات ما در ارتباط هستند. رنگ ها را می توان به عنوان شخصیت یا زبان یک برند در نظر گرفت. رنگ هایی که برای لوگو انتخاب می کنید باید به نوعی نشان دهنده برند باشند. یکی از اشتباهات رایجی که طراحان در زمینه طراحی لوگو مرتکب آن می ‌شوند، استفاده از رنگ هایی است که هیچ گونه ارتباطی به برند ندارند. این مورد یکی از بزرگ ترین اشتباهات در طراحی می باشد و برای اجتناب از آن باید تمام تلاش خود را انجام دهید.

استفاده از سایه های ناسازگار در لوگو
استفاده از سایه های ناسازگار در لوگو

3. استفاده از سایه های ناسازگار

این موضوع یک اشتباه رایج در طراحی لوگو می باشد و وجود سایه های ناسازگار نیز می تواند مشکل ساز شود. ترکیب رنگ ها و سایه ها با هم تعیین می کند که تن رنگ لوگو چطور به نظر برسد. در این زمینه طراحان ترجیح می دهند از رنگ ها و سایه های نزدیک به هم استفاده کنند. استفاده همزمان از رنگ قرمز و رنگ آبی کار سختی است و هر طراحی از پس آن بر نمی آید. اگر به لوگوی پپسی توجه کنید متوجه سادگی و در عین حال تخصصی بودن آن خواهید شد. طراح لوگو از رنگ سفید برای جدا کردن دو رنگ قرمز و آبی استفاده کرده و با این کار بر کنتراست این رنگ ها تاکید کرده است. با وجود این که در ساخت این لوگو فقط از دو تا سه رنگ کمک گرفته اند اما به دلیل دقت بالای طراح، توانسته است یکی از برترین لوگو ها شود.

4. مقیاس نامناسب و گیج کننده

یکی از عواملی که بر پردازش تصاویر تاثیر گذار است، مقیاس می باشد. کوچک ترین تغییری در مقیاس می تواند تفاوت های بزرگی ایجاد کند. اشتباهی که اکثر طراحان مرتکب آن می ‌شوند استفاده از یک علامت بزرگ با متن کوچک است؛ در حالی که بین این دو مورد باید هماهنگی وجود داشته باشد.

5. استفاده از فونت نامناسب

فونتی که شما برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید هدفمند باشد؛ برای مثال اگر در حال طراحی لوگو برای یک شرکت فناوری هستید نباید از فونت های قدیمی یا پیچیده استفاده کنید. فونت انتخابی شما باید کنتراست مناسبی داشته باشد تا مخاطبان به راحتی آن را ببینند. اگر بین متن و رنگ زمینه تمایزی وجود نداشته باشد، مخاطبان در خواندن این نوشته ها دچار مشکل می شوند.

6. شلوغی بیش از حد

پممکن است برای طراحی لوگو وسوسه شوید که از طرح ها و متن های زیادی در آن استفاده کنید. وجود بیش از حد تصاویر و رنگ ها باعث می شود که بیننده از هدف اصلی منحرف شود. یکی از عوامل موفقیت لوگو ها، سادگی آن ها می باشد. لوگو را به گونه ‌ای طراحی کنید که مخاطب با یک نگاه آن را درک کند و به ماهیت شرکت پی ببرد.

7. کپی کردن

قطعاً کپی کردن لوگو های رقیب کار شما را راحت تر می کند، اما آیا این کار درست است؟ شباهت لوگوی شما با لوگوی سایر شرکت ‌ها نه تنها باعث عدم موفقیت شما می شود؛ بلکه غیر قانونی می ‌باشد و شرکت رقیب می ‌تواند شما را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. لوگوی انتخابی شما باید به گونه ای باشد که شما را از شرکت های رقیب متمایز کند و زمانی که مخاطبان در حال مقایسه شما هستند، متوجه تفاوت هایتان شوند. از آنجایی که شرکت های زیادی در دنیا در حال فعالیت هستند و شما نمی توانید لوگوی همه آن ها را بررسی کنید، درست ترین کار این است که فقط لوگوی انتخابی خود را با لوگوی رقبا مقایسه نمایید.

طراحی لوگو حرفه ای مدرن طرح، به شما برای داشتن لوگویی جذاب کمک می کند

8. عدم توجه به نیاز های مشتری

شرکتی که برای طراحی لوگو به شما مراجعه کرده است، قطعا خواسته هایی از شما دارد و شما موظف هستید که در طراحی لوگو از آن ها استفاده کنید. حتی اگر احساس می کنید لوگوی انتخابی مشتری زیاد موفق عمل نمی کند فقط کافیست این موضوع را گوشزد کنید و در صورت موافقت آن را تغییر دهید.

9. استفاده از نرم افزار های نامناسب

اگر می خواهید به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید، باید از نرم افزار های مناسب استفاده کنید. نرم افزار های مختلف را امتحان نمایید و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

سخن پایانی
برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای باید به نکات ساده و در عین حال مهمی توجه کنید. اگر چه این نکات ساده هستند، اما می توانند در نتیجه نهایی کار شما تاثیر به سزایی داشته باشند. بهتر است زمانی که در حال یادگیری طراحی لوگو هستید این نکات را رعایت کنید تا متوجه پیشرفت کار خود شوید و به مرور زمان به یک طراح مشهور و حرفه ای تبدیل گردید. قطعا با اطلاعاتی که راجع به اشتباه رایج در طراحی لوگو آموختید، می توانید حرفه ای عمل کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *