بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چه کاربردی دارد؟

محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد؛ بازاریابی سنتی هر لحظه کمتر و کمتر موثر می شود. به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد.

به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعاً مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان خود ارائه می دهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

در واقع بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص و در نهایت برای هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.  

برندهای پیشرو

تحقیقات سالانه ما نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در واقع توسط بسیاری از سازمان های مطرح دنیا از جمله P&G، Microsoft، Cisco Systems و John Deere استفاده می شود. همچنین توسط مشاغل کوچک و فروشگاه های تک نفره در سراسر جهان توسعه و اجرا شده است. چرا؟ چون کار می کند و اثر بخش است.

اثرات بازاریابی

به طور خاص، چهار دلیل کلیدی  و مزیت  برای شرکت ها برای استفاده از بازاریابی محتوا وجود دارد:

 

  •         افزایش فروش
  •         صرفه جویی در هزینه
  •         مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند
  •         محتوا به عنوان یک مرکز سود

محتوا، حال  و آینده  بازاریابی است

به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار موارد مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین تولید محتوا برای بازاریابی و سایر زباله‌های اطلاعاتی است که از شرکت‌هایی که سعی می‌کنند «موارد» را به شما بفروشند، دریافت می‌کنید.

شرکت‌ها همیشه اطلاعاتی را برای ما ارسال می‌کنند؛ فقط در بیشتر مواقع این اطلاعات خیلی مرتبط یا ارزشمند نیستند (می‌توانید بگویید هرزنامه؟). این همان چیزی است که محتوا ی مخصوص بازاریابی را در محیط امروزی که هزاران پیام بازاریابی برای هر نفر در روز دارد بسیار جذاب می کند.  

بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است

صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد، نه چیزی مجزا. محتوای با کیفیت بخشی از همه اشکال بازاریابی است:

بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی برای محتوا قبل از استراتژی رسانه های اجتماعی شما قرار دارد.

سئو: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای با کیفیت و ثابت منتشر می کنند، پاداش می دهند.

روابط عمومی: استراتژی‌های روابط عمومی موفق باید به مسائلی که خوانندگان به آن‌ها اهمیت می‌دهند رسیدگی کنند، نه به کسب‌وکارشان.

PPC: برای اینکه PPC کار کند، به محتوای عالی در پشت آن نیاز دارید.

بازاریابی ورودی: محتوا برای هدایت ترافیک ورودی و مشتریان کلیدی است.

استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از اکثر استراتژی های بازاریابی محتوا است.

اگر مشتریان شما مشتاقانه منتظر دریافت بازاریابی شما باشند چه؟ چه می شود اگر زمانی که آنها آن را از طریق چاپ، ایمیل، وب سایت دریافت کردند، 15، 30، 45 دقیقه را با آن سپری کردند؟ اگر آنها آن را پیش بینی کرده و با همسالان خود به اشتراک بگذارند چه می شود؟

پنج مثال بازاریابی محتوا

به تعداد انواع محتوا، انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد، بسیار زیاد است که در اینجا نمی توان به آن پرداخت. هدف من این است که این سبک بازاریابی را به شما معرفی کنم تا مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید تا فرصت‌ها را در اطراف خود ببینید. به زودی هر روز 50 ایده بازاریابی محتوا ارائه خواهید کرید. شما نمی توانید از دیدن فرصت هایی برای ایجاد محتوا جلوگیری کنید. در اینجا 4 مثال وجود دارد که به ذهن شما کمک می کند تا شروع به تولید محتوا کنید.

  1.     طراحی اینفوگرافیک

بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، یک اینفوگرافیک (یا گرافیک اطلاعاتی) “نمایش تصویری اطلاعات یا داده ها” است.

اما معنای اینفوگرافیک چیزی بسیار خاص تر است.

اینفوگرافیک مجموعه‌ای از تصاویر، تجسم داده‌ها مانند نمودارهای دایره‌ای و نمودارهای میله‌ای، و متن حداقلی است که یک نمای کلی آسان و قابل درک از یک موضوع را ارائه می‌دهد.

این روزها وجود اینفوگرافیک  در بازاریابی محتوا بسیار مهم و حائز اهمیت است. زیرا علاوه بر جذابیت بصری آمار های مهمی را نیز منتقل می کنند.

  1.     طراحی صفحات وب.

تفاوت بین یک صفحه وب معمولی و یک صفحه وب که دارای بازاریابی محتوا است چیست؟

به طور کلی، یک صفحه وب سندی برای وب جهانی است که توسط یک منبع یاب یکنواخت منحصر به فرد (URL) شناسایی می شود.

یک صفحه وب را می توان از طریق یک مرورگر وب در یک مانیتور یا دستگاه تلفن همراه مشاهده کرد و نمایش داد. داده های یافت شده در یک صفحه وب معمولا در قالب HTML یا XHTML هستند. صفحات وب معمولا حاوی منابع دیگری مانند شیوه نامه ها، اسکریپت ها و تصاویر برای ارائه هستند. کاربران ممکن است بتوانند از طریق پیوندهای فرامتن یا همان لینک های داخلی و خارجی به صفحات دیگر حرکت کنند.

اما تفاوت یک سایتی که به محتوا اهمیت میدهد و تلاش میکند در سایت خود بازاریابی محتوا انجام دهد رعایت نکات سئو است.

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به زبان ساده، این به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه و فعلی به کسب و کار خود خواهید داشت.

ویدئو

  1.     محتوای ویدیویی چیست؟

محتوای ویدیویی به هر قالب محتوایی گفته می‌شود که دارای ویدیو باشد یا شامل ویدیو باشد. فرم‌های رایج محتوای ویدیویی شامل وبلاگ‌ها، گیف‌های متحرک، ویدیوهای زنده، توصیفات مشتریان، ارائه‌های ضبط شده و وبینارها می‌شود.

 

       4.   چرا بازاریابی محتوای ویدیویی مهم است؟

زیرا این روزها با وجود اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام؛ تقاضا برای ویدئوهای آنلاین در حال افزایش است.

گوگل گزارش می دهد که 60 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی ترجیح می دهند محتوا و پیام شما را از طریق ویدئو تماشا کنند.

      5.   طراحی کاتالوگ

 

بازاریابی محتوا

 

کاتالوگ محصول؛ نوعی بازاریابی محتوا است که جزئیات ضروری محصولات و خدمات برند شما را فهرست می کند که به خریداران در تصمیم گیری برای خرید کمک کند. این جزئیات شامل ویژگی های محصول، توضیحات، ابعاد، قیمت، وزن، در دسترس بودن، رنگ، نظرات مشتریان و موارد دیگر است.

کاتالوگ ها دو نوع مهم برای بستر های بازاریابی متفاوت دارند:

 

مطالب مرتبط: 9 نکته برای کاتالوگ تاثیر گذار در بازاریابی

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با بازاریابی محتوا و مثال هایی از آن آشنا کنیم، حال که این مقاله را به پایان رسانده اید، بهتر است کمی نمونه های بیشتر ببینید و ایده ایده پردازی کنید و سپس شروع به تولید محتوا برای بازاریابی کنید.

سپاسگذاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *