11 تکنیک برای عکاسی از نوشیدنی ها

تکنیک عکاسی از نوشیدنی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

11 تکنیک برای عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی ها، مهارتی در عکاسی از غذا است. این نوع عکاسی می تواند سرگرم کننده و با ارزش باشد و رد عین حال شما را به چالش بکشد. عکاسی از نوشیدنی دردسرهای خود را دارد مانند آب شدنن یخ های داخل لیوان، انعکاس روی شیشه و… با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی نکات عکاسی از نوشیدنی ها بپردازیم.

  1. عکاسی از کوکتل

عکاسی از نوشیدنی کوکتل جایی است که می توانید خلاق باشید. ده ها نوشیدنی وجود دارد که ممکن است برای عکاسی انتخاب کنید. می توانید با تزئینات، تکه های یخ مخصوص و خرده های یخ آنها را بسیار جذاب تر کنید. حتی می توانید از مواد تکمیلی تازه مانند لیموترش و دانه های انار استفاده کنید.

عکاسی از نوشیدنی

برای عکاسی از نوشیدنی بهتر است از تکه های یخ با قالب های جدید استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که مرتب باشند. کوکتل های خود را با هر چیزی که برای عکاسی از نوشیدنی مناسب می دانید تزئین کنید. این می تواند نعناع، گیلاس، توت یا پوست پرتقال باشد. در قرار دادن آنها مراقب باشید، در غیر این صورت ممکن است نامرتب به نظر برسند.

زمانی که در حال عکاسی از نوشیدنی هستید، نیازی به مصرف الکل واقعی ندارید. گاهی اوقات جایگزین ها برای عکس کوکتل بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، شراب قرمز معمولاً تیره است. یک نکته عالی برای یک ظاهر طراحی شده کوکتل، ایجاد تراکم تقلبی روی لیوان است. می توانید این کار را با محلول 50-50 گلیسیرین و آب انجام دهید.

گلیسیرین ارزان است و می توانید آن را در بخش لوازم آرایشی داروخانه خریداری کنید. از یک بطری اسپری با میستر ریز استفاده کنید و آن را روی شیشه بمالید. این نوع عکاسی از نوشیدنی ظاهر سرد و مهره ای روی شیشه به شما می‌دهد و ماندگاری آن بسیار بیشتر از زمانی است که آن را با آب اسپری کنید.

  1. عکاسی از قهوه و نوشیدنی های گرم

قهوه و سایر نوشیدنی های گرم سوژه های بسیار محبوب در عکاسی از نوشیدنی هستند. قهوه خانه های زیادی هستند که عکس های منوی نوشیدنی خود را آپلود می کنند. بهترین روش برای عکاسی از قهوه و چای، عکاسی از آنها به روش طبیعی است.

اگر می خواهید در حین عکاسی از نوشیدنی سعی کنید بخار ایجاد کنید، این نکات را بررسی کنید.

اگر از شیر در دمنوش های قهوه خود استفاده می کنید، کف به بهترین وجه با شیر بدون چربی یا 1 درصد تولید می شود. همچنین رنگ آنها کمی سفیدتر از شیر 2 درصد است. اگر دستگاه بخار خوب ندارید، می توانید از چوب کف یا دستگاه کف ساز شیر استفاده کنید. شیر را کمی بالاتر از دمای اتاق گرم کنید. از یکی از این ابزارها برای ایجاد کف قبل از ریختن آن روی نوشیدنی استفاده کنید.

شیر کف کهنه دوباره غلیظ نمی شود. اگر قبل از اینکه شیر کمتر تازه به نظر برسد، شات را دریافت نکردید، مطمئن شوید که مقداری کف اضافی دارید. شکلات داغ تمایل به جدا شدن دارد، بنابراین بهتر است درست قبل از عکاسی هم بزنید و بریزید. مارشمالو وقتی به نوشیدنی اضافه می شود در حالی که داغ است ظاهر خوبی دارد. لبه ها ذوب می شوند و جذاب به نظر می رسند. خامه فرم گرفته بلافاصله آب شده و نامرتب به نظر می رسد؛ سعی کنید وقتی سرد شد آن را روی شکلات داغ بریزید.

  1. از قانون شانس برای یک ترکیب دلپذیر استفاده کنید

هنگام عکاسی از نوشیدنی ها می توانید از چند رویکرد متفاوت استفاده کنید؛ می توانید روی جزئیات یک نوشیدنی تمرکز کنید. یا می‌توانید برای یک جنبه داستان گویی قوی تر از چند تایی عکس بگیرید. هیچ درست و غلطی وجود ندارد. هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

هنگام عکاسی از نوشیدنی، نزدیک شوید زیرا شما می خواهید از یک لنز ماکرو استفاده کنید تا فضای منفی زیادی در اطراف آن نداشته باشید.

  1. برش محکم تر هنگام عکاسی از یک شی بهتر به نظر می‌رسد

اگر می توانید نوشیدنی را با فاصله نسبتاً دور از پس زمینه عکاسی کنید. این یک خط افق حواس پرت کننده را محو می کند و به ظاهر عمق می بخشد. هنگام عکاسی از نوشیدنی ها با هم، از “قاعده شانس” استفاده کنید. این اصل ترکیب بندی بیان می کند که تعداد عجیب اشیاء در عکس ها نسبت به تعداد زوج اشیا برای چشم خوشایندتر است.

اعداد فرد باعث ایجاد حس تعادل و هماهنگی می شود. آنها همچنین یک نقطه استراحت برای چشم ها فراهم می کنند. حتی تعدادی از اشیا می توانند توجه ما را تقسیم کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

نکته سریع: سه لیوان را در موقعیت قرار دهید تا یک مثلث تشکیل شود این کار به تصویر تقارن و تعادل می دهد. این نیز برای چشم بسیار خوشاین تر از دو یا چهار لیوان است.

  1. سوژه خود را پس زمینه نورپردازی کنید تا برجسته شود

نور پس زمینه جهت نورپردازی برای عکاسی از نوشیدنی است که برای نشان دادن زیبایی مایعات عالی است.

این زمانی است که نور اصلی خود را پشت مجموعه سوژه خود قرار می دهید. اگر صفحه یک ساعت را تصور کنید که دوربین شما در ساعت 6:00 قرار داده شده است، این ساعت در ساعت 12:00 خواهد بود. از این سبک نورپردازی با نور مصنوعی یا طبیعی استفاده کنید.

مشکل نور پس زمینه این است که گاهی اوقات درست کردن نوردهی شما دشوار است. پشتی بیش از حد روشن است، بدون اینکه نور کافی به جلو برخورد کند. اگر متوجه شدید که این یک مشکل است، با فاصله نور خود تا مجموعه بازی کنید. مطمئن شوید که نور را از جلو با یک بازتابنده یا تکه ای از هسته فوم سفید به صحنه بازتاب می دهید پس آن را برخلاف منبع نور خود نگه دارید.

همچنین می توانید منبع نور خود را در حدود ساعت 10:00 یا 11:00 قرار دهید. این نور پس زمینه جانبی است و برای بسیاری از عکاسان غذا و نوشیدنی یک سبک نورپردازی مناسب است. این مدل عکاسی از نوشیدنی بهترین کیفیت نور پشتی و جانبی را بدون مشکل نوردهی به شما می دهد.

نکته سریع: استفاده از دو چراغ به شما نور جهت می دهد. مطمئن شوید که نور دوم شما به اندازه نور کلید شما قوی نیست وگرنه سایه های دوتایی خواهید داشت.

  1. از Double Diffusion برای مدیریت بازتاب ها استفاده کنید

عکاسی کوکتل یکی از سخت ترین ها برای ایجاد است. دلیل آن این است که آنها اغلب در ظروف شیشه ای گلوله می شوند. مدیریت انعکاس ها می تواند سخت باشد و این نوع عکسبرداری می تواند بسیار بیشتر از عکسبرداری با غذا طول بکشد.

عکاسی نوشیدنی ها

 

وقتی در حال عکاسی از شیشه یا بطری های شیشه ای هستید، همه چیز در اتاق می تواند در شیشه منعکس شود. این می تواند عکاسی از نوشیدنی شما را زشت کند.

شما نیاز به کمی تأمل دارید، وگرنه ممکن است جعلی به نظر برسند. این به شما بستگی دارد که از قضاوت خود در مورد آنچه خوب به نظر می رسد استفاده کنید.

یک ترفند مهم این است که از دو دیفیوژن استفاده کنید تا مطمئن شوید سایه های شما فوق العاده نرم هستند و انعکاس ها را مدیریت کنید. من این تصویر از شیر و براونی را در یک فضای بسیار کوچک گرفتم. برای نرم کردن بطری شیر مشکل داشتم تا اینکه دو دیفیوزر را به موازات یکدیگر روی لبه دستگاه قرار دادم.

نکته سریع: می توانید نور را از جلوی صحنه خود منعکس کنید. یک سوراخ در وسط یک تکه هسته فوم سفید برش دهید و لنز خود را از آن عبور دهید. این به شما این امکان را می دهد که نور را از جلو به صحنه خود بدون اینکه دوربین شما در راه باشد، منعکس کنید.

  1. نور سخت را برای بازتاب های چشم نواز امتحان کنید

نور سخت در حال حاضر بسیار محبوب است. این نور مستقیم با سایه های بسیار سخت و تیز است. برای عکاسی از غذا بهترین نیست، اما می تواند برای عکاسی از نوشیدنی عالی باشد. انعکاس ایجاد شده توسط هایلایت می تواند جالب و جذاب به نظر برسد. برای نوشیدنی های قوی مانند ویسکی یا رم بسیار خوب عمل می کند.

شما می توانید با نور طبیعی یا مصنوعی به نور مستقیم و سخت برسید. استفاده از نور طبیعی ساده ترین روش است. مطمئن شوید که بیرون بسیار روشن است و خورشید پشت ابرها زیر چشمی نمی زند.

شما باید زیر نور خورشید یا در کنار پنجره ای با نور مستقیم خورشید عکس بگیرید. در صورت تمایل می توانید از قطعات هسته فوم سیاه رنگ برای مسدود کردن بخش های نور استفاده کنید.

برای نور مصنوعی در عکاسی از نوشیدنی، باید مجموعه خود را با یک نور اصلاح نشده مانند یک لامپ روشن کنید. سافت باکس به شما نتایج دلخواه را نمی دهد زیرا سایه ها خیلی نرم خواهند بود.

  1. از یخ تقلبی برای جلوگیری از ذوب شدن کثیف استفاده کنید

هیچ چیز مانند یخ زیبا عکاسی از نوشیدنی را جذاب نمی کند. کار با آن ممکن است دشوار باشد زیرا به سرعت ذوب می شود.

ممکن است فقط چند ثانیه فرصت داشته باشید تا عکس بگیرید. زمانی که می‌خواهید بازتاب‌های خود را مدیریت کنید، این ایده آل نیست.

اگر عکاسی از نوشیدنی به صورت حرفه ای انجام می دهید، باید مقداری یخ تقلبی تهیه کنید. از هر دو مکعب و خرده استفاده کنید.

عکاسان تجاری نوشیدنی پول زیادی را صرف یخ های تقلبی خود می کنند. اگر برای وبلاگ خود عکاسی می‌کنید یا در شبکه‌های اجتماعی عکاسی می‌کنید، می توانید یخ تقلبی تهیه کنید.

  1. عناصر انسانی را اضافه کنید

شما می توانید با افزودن عناصر انسانی به عکس های خود، عکاسی از نوشیدنی معتبرتری ایجاد کنید. مردم با عکس هایی که انسان ها را درگیر می کنند ارتباط بهتری برقرار می کنند.

شما می توانید این کار را با استفاده از یک مدل یا فقط اعضای بدن یک فرد انجام دهید. به عنوان مثال، شخصی که دستش را برای یک کوکتل دراز می کند.

اگر از نوشیدنی‌هایی برای برند خاصی عکس می‌گیرید، ممکن است به دنبال مدل بگردند. اگر نه، حتما از مدلی استفاده کنید که با تصویر برند شرکت مطابقت داشته باشد.

همچنین ایده خوبی است که مدلی پیدا کنید که با شخصیت نوشیدنی مطابقت داشته باشد. تصویر یک کوکتل در یک لیوان فانتزی برای مدلی که کاریزمای بازیگوش دارد مناسب است. در حالی که ویسکی برای کسی که جدیت و اراده نشان می دهد مناسب است.

  1. از لوازم جانبی برای گفتن یک داستان استفاده کنید

عکاسی از نوشیدنی ها

مانند طرز تهیه غذا، هنگام عکاسی از نوشیدنی ها باید از وسایل مناسب استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که پس زمینه ای متناسب با موضوع خود پیدا کنید.

در عکاسی کوکتل، اغلب باید با نوشیدنی های پیچیده ای کار کنید که تزئینات زیادی دارند. یک پس زمینه ساده انتخاب کنید تا عکاسی نوشیدنی شما آشفته به نظر نرسد.

هنگام عکاسی از نوشیدنی ها از وسایل ساده و در عین حال مرتبط استفاده کنید. یک قاشق برای هم زدن کاپوچینو یا مقداری میوه و ادویه تازه برای عکاسی کوکتل.

لوازم جانبی همچنین برای ایجاد یک جو در هنگام عکسبرداری از نوشیدنی های تعطیلات عالی هستند. اگر یک پتوی دنج، یک کتاب و چند چراغ کریسمس را در پس‌زمینه اضافه کنید، یک فنجان شکلات داغ با یک گل ختمی ذوب شده روی آن بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

همیشه شخصیت نوشیدنی و مفهوم آن را در هنگام انتخاب وسایل در نظر بگیرید. یک فنجان چای با ابزار بارتنینگ در اطراف آن عجیب به نظر می رسد.

  1. نوشیدنی های آب پاش را ضبط کنید

پاشیدن آب به عکس های نوشیدنی شما پویایی می بخشد. فرقی نمی کند از شیر عکس می گیرید یا آبجو. پاشیدن آب همیشه تصاویر شما را بهبود می بخشد.

می‌توانید با نوشیدنی‌ها یا برخی اشیاء اضافی آب پاشیدگی ایجاد کنید. حبه‌های قند، زیتون یا تکه‌های یخ وقتی در نوشیدنی می‌ریزند می‌توانند عالی به نظر برسند.

برای اینکه بتوانید حرکت را ثابت کنید، باید از سرعت شاتر سریع استفاده کنید. دوربین خود را در حالت عکاسی از نوشیدنی پیاپی قرار دهید تا هیچ کاری را از دست ندهید. این کار ممکن است باعث ایجاد آشفتگی شود. حوله ها را در نزدیکی خود داشته باشید و از وسایل خود نیز محافظت کنید.

مطالعه شود: 5 تکنیک عکاسی از آب[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *