آشنایی با قواعد عکاسی پرتره و مدل های مختلف آن

قاعده عکاسی پرتره

قواعد عکاسی پرتره

عکاسی پرتره در هنرهای زیبا ژانری مبهم است. برخی استدلال می کنند که برای اینکه یک تصویر به عنوان هنر زیبا در نظر گرفته شود، باید دارای عناصر خاصی باشد. برخی دیگر ادعا می کنند که ما به عنوان عکاس می توانیم تصمیم بگیریم که آیا کارمان با ژانر هنرهای زیبا مطابقت دارد یا خیر. همچنین قواعد عکاسی پرتره الگوهایی است که می توانید از آنها برای ایجاد هنرهای زیبای خود استفاده کنید. برخی از این موارد شامل ژست‌ها، حالت‌ها و نورپردازی می‌شود که به پرتره‌های شما حس زیبایی می‌بخشد. با ما همراه باشید تا با قواعد عکاسی پرتره آشنا شوید.

اگر شما هم به عکاسی حرفه ایی به ویژه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی علاقه مندید حتما کلیک کنید و نمونه کارهای ما را ببینید.

 

تبدیل عکاسی پرتره به هنر زیبا

قبل از بررسی الگوها، بیایید بفهمیم که کدام قواعد عکاسی پرتره تصویر را برجسته می کند.

به طور کلی، پرتره ها حداقل یک نفر را نشان می دهند که ممکن است صورتش نشان داده شود یا نباشد. ظاهر سوژه شما را می توان با آرایش، سایه ها یا یک شی پنهان کرد. از طرف دیگر، سر آنها می تواند چرخانده شود یا حتی در قاب قرار نگیرد. برخی از عکاسان بخش‌هایی از صورت سوژه های خود را حذف می‌کنند تا به یک موضوع خاص توجه کنند، مهارت های ویرایشی خود را تقویت کنند یا انگشتان پای خود را در عکاسی پرتره سورئال فرو ببرند.

قواعد در عکاسی پرتره

یک خط نازک و نامشخص بین قواعد عکاسی پرتره و پرتره در هنر زیبا وجود دارد. اگر می خواهید یک پرتره در ژانر هنرهای زیبا خلق کنید، حق دارید هر طور که دوست دارید به آن برچسب بزنید. اگر چیزی است که می تواند در یک گالری هنری آویزان شود، هنر زیبا است. اگر عکاسی خود را با دقت برنامه ریزی کرده باشید و مفهوم بسیار خاصی را در ذهن داشته باشید، نتایج شما هنر زیبا هستند.

همانطور که می بینید هیچ مرزی برای این ژانر وجود ندارد. با این حال، چند الگو وجود دارد که من در محبوب ترین پرتره های هنرهای زیبا مشاهده کرده ام. هنگامی که خود را با آنها آشنا کردید، یک غریزه هنری زیبا ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می کند تا خیره کننده ترین پرتره های قابل تصور را پیدا کرده و خلق کنید. هر چقدر هم که این موضوع پوچ به نظر می رسد، کار می کند.

نکاتی برای ایجاد پرتره های هنری زیبای خود

  1. از پس زمینه های کلاسیک برای برجسته کردن موضوع استفاده کنید

بیشتر اوقات، قواعد عکاسی پرتره های هنری زیبا دارای پس‌زمینه های بسیار ساده‌ای هستند که تمرکز را روی سوژه ها قرار می‌دهند. داشتن یک پس زمینه بسیار ساده، تمام ویژگی‌های صورت سوژه شما را برجسته می‌کند، مانند بافت‌های پوست، لباس‌ها و اشیایی که در دست دارند. بسیاری از پرتره های هنرهای زیبا پس زمینه سیاه دارند.

قواعد خلاقانه عکاسی پرتره

مطالعه شود: انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره

این باعث ایجاد توهم و عمق در قواعد عکاسی پرتره می شود و چشم را وادار می کند که منحصراً روی مدل تمرکز کند. اگر پس زمینه های تیره برای شما جذابیتی ندارد، به جای آن از رنگ های خنثی استفاده کنید. سو برایس، عکاس بسیار محبوب هنرهای زیبا، اغلب از پس زمینه های بژ یا خاکستری برای تکمیل ویژگی ها، لباس ها و ژست های مدل هایش استفاده می کند.

  1. از اشیاء بی جان استفاده کنید

استادان قدیمی نقاشی، مانند جورج ویلیام جوی و فریتز زوبر بوهلر، اغلب اشیاء بی جان مانند گل، کاسه و ابزار را به پرتره های خود اضافه می کردند. این اقلام یا داستانی در مورد موضوعات خود می گفتند یا به عنوان تزئینات چشم نواز عمل می کردند. ما می‌توانیم با استفاده از اشیاء بی‌جان در عکس‌هایمان یکی دو چیز از این استادان بیاموزیم. چیزهایی مانند کتاب، گل و ابزار همگی دارای بافت هایی هستند که می توانند عکس های شما را به پرتره های هنری واقعی تبدیل کنند.

همانطور که به دنبال اشیا هستید، داستان مدل خود را همراه با رعایت قواعد عکاسی پرتره در ذهن داشته باشید. در هر صورت، به بافت ها، جزئیات، شکل ها و رنگ های خنثی توجه کنید. شما حتی می توانید نقاشی های کلاسیک را تجزیه و تحلیل کنید

  1. چهار ژست هنری برای پرتره

پرتره های هنرهای زیبا اغلب مدل هایی را نشان می دهند که به شیوه ای زیبا اما طبیعی ژست گرفته اند. شانه ها را رها کنید؛ این ژست که اغلب در عکاسی مد استفاده می شود، ظاهری آرام اما شیک ایجاد می کند اما می توان در قواعد عکاسی پرتره هم از آن استفاده کرد. افتادگی شانه ها باعث ایجاد خطوط مستقیمی می شود که به طور طبیعی چشم بینندگان را به سمت سوژه می کشاند.

بین اندام ها فاصله ایجاد کنید؛ دست ها و پاهای ضربدری باعث می شود سوژه شما دورتر و ناراحت کننده به نظر برسد. به جای اینکه به آنها اجازه دهید در مقابل دوربین ژست سفت و سختی بگیرند، اجازه دهید شل شوند، در اطراف برقصند یا تمرینات کششی انجام دهند. ایجاد این فضای فیزیکی آن‌ها را زیباتر نشان می‌دهد، خطوط و منحنی‌های بیشتری را برای کار به شما می‌دهد و ترکیب شما از نظر بصری جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

از دست ها برای گفتن داستان استفاده کنید؛ از مدل بخواهید از دستان خود (نه از صورتش) برای گفتن داستان استفاده کند. اجازه دهید صورت او با پس زمینه سیاه ترکیب شود و جایی برای وسایل، گل ها و بدنش، از همه مهمتر، دستانش باقی بماند. قواعد عکاسی پرتره با هنرهای زیبا مملو از جزئیات ظریفی از این دست است.

سر را به عقب خم کنید؛ این ژستی است که یادآور قوها و بالرین ها است. یک شیب جزئی باعث می شود که گردن سوژه شما بلندتر به نظر برسد، فضای بیشتری در اطراف آنها ایجاد کند و به بدن آنها شکل بیشتری ببخشد. این موضوع سوژه مناسبی برای یک اثر هنری زیبا ایجاد می کند.

همچنین با انواع عکاسی تبلیغاتی آشنا شوید.

عکاسی پرتره

احساس راحتی به مدل های خود بدهید

به خاطر داشته باشید که هر ژست و حالتی برای هر مدلی جواب نمی دهد. چیزی که برای یک نفر خوب به نظر می رسد، برای دیگری ناخوشایند به نظر می رسد. برای جلوگیری از سوء تفاهم های غیر ضروری، ابتدا مدل خود را بشناسید. در قواعد عکاسی پرتره باید قبل از عکاسی، یک جلسه سریع با تیم خود داشته باشید. اگر مبتدی هستند، به آن ها کمک کنید تا در مورد مهارت های ژست گرفتن خود احساس راحتی کنند و مهارت هایی را پیدا کنند که آنها را متمایز می کند. آنها را با ژست هایی که دوست دارید معرفی کنید و بازخورد صادقانه آنها را بخواهید. اگر ژست اجباری به نظر می رسد آن را رها کنید.

  1. با آرایش و لباس خلاق باشید

عکاسی هنرهای زیبا بدون لباس و آرایش هیچ چیز نیست. برخی از عکاسان دوست دارند مسیر سنتی را طی کنند و با استفاده از لباس هایی که به نظر می رسد متعلق به خانواده سلطنتی هستند، مدل های خود را بپوشانند. خیلی ها هم روی آرایش و هم روی لباس تمرکز می کنند.

شما می توانید از هر چیزی استفاده کنید. اغلب در پرتره‌ها از یافته های دستفروشی استفاده می‌ شود. آنها برای پرتره های هنری زیبا، غیر معمول، مقرون به صرفه و به اندازه کافی پر جنب و جوش هستند. هر چقدر که می خواهید خلاق باشید. از روسری، کلاه، لباس یا حتی دستکش دست دوم استفاده کنید. وانمود کنید که برای یک نقش سینمایی آماده می شوید. احمقانه به نظر می رسد، اما اگر اجازه دهید تخیل شما می تواند شما را به هیجان انگیزترین مکان ها ببرد.

  1. از تاری حرکت نترسید

در قواعد عکاسی پرتره، تاری حرکت چیزی است که بسیاری از عکاسان پرتره به دلایل قابل درک تمایل دارند از آن اجتناب کنند. جزئیات چیزی است که شما نمی خواهید آن را بدیهی بدانید. با این حال، گاهی اوقات باید قسمت هایی از عکس خود را در طول فیلمبرداری یا پس از تولید تار کنید. نتایج به شما اهمیت خروج از منطقه راحتی و آزمایش تکنیک های غیرقابل پیش بینی را نشان می دهد.

قواعد عکاسی پرتره

صرف نظر از تکنیک های ژست گیری فوق، به مدل های خود فضا و زمان بدهید تا هر کاری که می خواهند انجام دهند. این خودانگیختگی ممکن است منجر به پرتره های جذاب غیرمنتظره ای شود. به عنوان مثال، یک حرکت ظریف دست ممکن است عکس شما را مانند یک نقاشی ناتمام جلوه دهد. مثلا موی متحرک ممکن است شبیه آبشار باشد.

  1. بدون چهره بروید

در قواعد عکاسی پرتره به همان اندازه که حالات چهره مهم هستند، لازم نیست نشان داده شوند. گاهی اوقات، یک عکس ساده از یک دست، یک تار مو یا یک ستون فقرات خمیده می‌تواند خاطراتی را به مراتب قوی تر از عکس چهره یک غریبه تداعی کند. چیزی آرامش بخش، حتی قابل ربط، در مورد دیدن یک انسان و نه فقط یک چهره ناشناس وجود دارد.

در قواعد عکاسی پرتره‌ برای خودنگاری، عکس‌های آزمایشی یا عکس‌های آزمایشی با سوژه‌هایی که نمی خواهند چهره خود را نشان دهند، ایده‌آل هستند. گرفتن آنها دنیای جدیدی را برای شما باز می کند. شما چیزی جز حرکات، اعضای بدن و پس زمینه برای تمرکز نخواهید داشت. من جنبه بی چهره هنرهای زیبا را دوست دارم زیرا رهایی بخش است. نتایج شما همچنان پرتره خواهد بود، اما بدون فوکوس چشم، بیان یا ژست‌هایی که به آن عادت کرده‌اید. این قسمت از عکاسی به شما امکان می دهد خارج از چارچوب فکر کنید، به ایده هایی که هرگز تصور نمی کردید شکل دهید و مهارت های مشاهده خود را بهبود بخشید.

  1. به خودتان یک چالش ویرایش بدهید

ویرایش و تصحیح رنگ می تواند عمق زیادی به پرتره های شما اضافه کند و جزئی از قواعد عکاسی پرتره است. برای مثال پل آپالکین عکاس هنرهای زیبا را در نظر بگیرید. پرتره های او چشمگیر هستند و مدل های او راحت به نظر می رسند. چیزی که ممکن است فوراً متوجه آن نشوید این است که او چقدر عشق به کار ویرایش خود می ریزد. پرتره‌ های او با دقت رنگی تصحیح شده‌اند تا به همان شکلی به نظر برسند. بدون مهارت های ویرایشی او، او یک سبک امضا قدرتمند نخواهد داشت.

ویرایش قطعا اختیاری است. اگر می‌خواهید عکس‌های خود را تا حد امکان خام نگه دارید، همچنان می‌توانید پرتره‌های هنری بسیار خیره کننده ایجاد کنید. عکاسان پرتره هنرهای زیبا از بافت ها، منابع عکس و ابزارهای تصحیح رنگ مختلف استفاده می کنند تا پرتره های خود را به سطح بعدی برسانند. با آزمایش برنامه های ویرایشی مختلف با منابع مختلف، خود را به چالش بکشید.

عکاسی پرتره و قواعد آن

نتیجه رعایت قواعد عکاسی پرتره

عکاسی پرتره هنرهای زیبا ژانری است که شما را وادار می کند تا مهارت های هنری خود را دوباره تعریف کنید. این شما را وادار می کند تا زیبایی افراد را به اشکال مختلف کشف کنید. در قواعد عکاسی پرتره می آموزید که نه تنها زندگی را همانطور که هست به تصویر بکشید، بلکه خودتان دنیایی را بسازید. با اجازه دادن به ایده های خود همراه با رعایت قواعد عکاسی پرتره، به عکاسی با مهارت های چشمگیر و دید قوی تبدیل خواهید شد.

زیبایی واقعی این ژانر را می توان در آزادی آن برای هر چیزی که می خواهد یافت. عکاسی هنرهای زیبا هیچ حد و مرزی ندارد. همه چیز به منطقه راحتی، ایده ها و مهارت های فنی شما بستگی دارد. غریزه خود را دنبال کنید، نکات بالا را آزمایش کنید، و به یاد داشته باشید که بهترین پرتره هنرهای زیبا شما همین نزدیکی است.

عکاسی پرتره افسانه ای بسیار چشمگیر است اما تسلط بر آن با فهمیدن قواعد عکاسی پرتره سخت نیست. تعداد کمی از عکاسان حاضرند اسرار تجاری خود را به اشتراک بگذارند و بدون راهنمایی صحیح، تقریباً غیرممکن است که بفهمیم برخی از عکس‌ها چگونه گرفته شده‌اند به همین دلیل این مقاله برای شما به اشتراک گذاشته شده است.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *