معانی اشکال در طراحی کاتالوگ

نقش اشکال در طرا حی کاتالوگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

زندگی روزمره ما به معنای تعامل مداوم با اشیاء مختلف است که شبیه اشکال مختلف از ابتدایی تا انتزاعی هستند. نکته جالب در مورد اشیاء، این است که آنها می توانند احساس خاصی در ما ایجاد کنند. این بدان معنی است که شما می توانید از اشکال در طراحی کاتالوگ خود استفاده کنید و احساس افراد نسبت شکل اشیاء را بر انگیزید.

یک استراتژی ارتباطی قدرتمند همه چیز در مورد جفت شدن پیام مناسب با یک طراحی عالی برای دستیابی به نتایج دلخواه است. در این مقاله، ما قصد داریم در مورد روانشناسی پشت اشکال هندسی صحبت کنیم، اینکه چگونه تمام اشیاء اطراف ما را می توان با اشکال اساسی مرتبط کرد، معانی اصلی شکل چیست و چگونه می توانید از آنها برای تاثیرگذاری بر استراتژی بازاریابی بصری خود استفاده کنید.

اشکال در طراحی کاتالوگ

اشکال هندسی در طراحی

در طراحی گرافیک، اشکال و فیگورهای دو بعدی در یک طرح با مرزبندی واضح هستند. با افزودن بعد سوم به آنها می توانید فرم هایی ایجاد کنید که در کل یک عنصر متفاوت است. بیشتر شکل ها بر قراردادهای فرهنگی یا طبیعت متکی هستند که آنها را برای ما مشخص می کند. در صورت نیاز به ارسال پیام مستقیم، آنها می توانند به عنوان یک طراحی مستقل کار کنند. در غیر این صورت، آنها به عنوان لوازم جانبی برای مواد مختلف بازاریابی بصری مانند ارائه ها، اینفوگرافیک ها یا تصاویر رسانه های اجتماعی کار می کنند.

انواع اشکال در طراحی

گاهی اوقات بهترین راه برای ایجاد یک طرح متقاعد کننده به معنای کاهش آن به ابتدایی ترین شکل آن است. سادگی ممکن است راه حل باشد. سه شکل اصلی وجود دارد که می توانید در طراحی های خود استفاده کنید:

1.اشکال هندسی

احتمالاً رایج ترین اشکال در طراحی کاتالوگ، اشکال هندسی هستند که در ابتدا به ذهن ما می رسند. دایره ها، مربع ها، مثلث ها، پنج ضلعی ها، شش ضلعی ها یا هشت ضلعی ها فورا قابل تشخیص هستند. آنها برای ما بسیار آشنا هستند زیرا از کودکی شروع به دیدن و کشیدن آنها کردیم. در مهدکودک، قبل از اینکه در مورد حروف بیاموزیم، اشکال را از طریق بازی یاد گرفتیم، بنابراین طبیعی است که احساس کنیم به چیزی که به آن عادت کرده‌ایم یعنی اشکال در طراحی کاتالوگ، آشنا و جذب ‌شویم.

2.اشکال ارگانیک

در مقابل اشکال هندسی، این اشکال نامتقارن یا ناقص اما ضروری و آرامش بخش هستند که در طبیعت با آن مواجه می شویم. هر چیزی که به طور طبیعی ایجاد شده است می تواند در این دسته قرار گیرد، مانند برگ ها، سنگ ها یا ابرها. به ندرت، این اشکال می تواند ساخته دست انسان باشد، مانند حباب های جوهر.ما از این اشکال در طراحی کاتالوگ هم استفاده می کنیم.

  1. اشکال انتزاعی

این‌ها اشکال، اشیاء روزمره را نشان می‌دهند، حتی اگر روشن و واضح نباشند. به عنوان مثال، یک شکل چوبی شکلی انتزاعی است که یک شخص را به تصویر می‌کشد، یا حروف تایپوگرافی می‌ توانند حروف را نشان دهند. نمادهایی که می بینید و در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنید، مانند آیکون های اپلیکیشن موبایل را می توان در این دسته قرار داد که در اکثر اوقات در به عنوان اشکال در طراحی کاتالوگ از آنها یاد می شود.

روانشناسی اشکال در طراحی

طراحان از اشکال برای بیان ایده های مختلف، ایجاد مفهوم حرکت، ارائه بافت و عمق به یک تصویر، نشان دادن حالت یا احساس یا تاکید بر یک منطقه مورد علاقه استفاده می کنند. بیشتر اوقات، طرح ها با یک رنگ جفت می شوند و ترکیب اشکال و رنگ ها متنوع است و معانی و حالات متفاوتی را در خود دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید، باید هدف طراحی خود و پیامی را که می خواهید منتقل شود را درک بفرمایید. اشکال و رنگ های خاص از قبل در ذهن ما معنا یافته اند. این معمولاً در مورد اشکال آشنا که با اشیاء موجود در طبیعت ارتباط دارند، صدق می کند.

بنابراین، وقتی جسمی را می ‌بینیم که به ترکیبی از رنگ و شکل کاهش یافته است ( فرض کنید یک دایره زرد، نماد خورشید است ) بلافاصله آن را تشخیص می‌دهیم.

گاهی اوقات، اگر بلافاصله متوجه معنی نماد ها نشدیم، معانی آنها می تواند عمیق تر باشد با ما همراه باشید تا معانی این اشکال در طراحی کاتالوگ را باهم بررسی کنیم.

ذهن انسان از مراحل اولیه راهی برای درک تمام معانی هندسی پیدا می کند، زیرا قبل از درک زبان، اشکال را درک کرده است. با بازی با اشکال، می‌توان دید که تقریباً در هر نوع استفاده از اشکال در طراحی کاتالوگ، تمایل به سادگی و مینیمالیسم وجود دارد. سادگی برای همه جذاب است زیرا با شکل و رنگ مناسب، می توانید پیامی قدرتمند تر از جزئیات زیاد ارسال کنید و با استفاده از ویژگی های مختلف برای شکل در طراحی گرافیک، حالات و معانی مختلفی را منتقل خواهید کرد. با درک معانی هندسه، حتی می توانید با اشکال هندسی هنری خلق کنید.

مطالعه شود: تاثیر فرم و شکل در طراحی لوگو ، عکاسی هندسی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *