نقش عکاسی تبلیغاتی در افزایش فروش را بدانید!

نقش عکاسی تبلیغاتی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]نقش عکاسی تبلیغاتی در افزایش فروش

نقش عکاسی تبلیغاتی در بازاریابی کلیدی است.

تبلیغات و عکاسی از دیرباز با یکدیگر مرتبط بوده اند. در واقع، تقریباً یک قرن از زمانی که تبلیغات برای اولین بار از عکاسی برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد پیوندهای عاطفی استفاده کرد، می گذرد.

تصویرسازی بخش بزرگی از زندگی ما است و بیشتر آن تصاویر تبلیغاتی هستند. بنابراین، عکاسی تبلیغاتی نقش حیاتی در نحوه بازاریابی برندها برای محصولات خود و اینکه آیا مشتریان آنها را خریداری خواهند کرد، ایفا می کند.

ما با تصاویر احاطه شده‌ایم که بیشتر آن برای فروش چیزها استفاده می‌شود. اما چقدر از آن چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارید، به جای چیزی که دوست دارید داشته باشید؟ عکس ها نقش مهمی در تبلیغات و بازاریابی دارند زیرا می توانند داستانی را بیان کنند. امروزه، مصرف کنندگان بسیار بصری هستند، بنابراین، فقط تصاویری که برجسته هستند می توانند توجه آنها را جلب کنند.

اما، قبل از اینکه در مورد گرفتن تصاویر تبلیغاتی عالی صحبت کنیم، دقیقاً عکاسی تبلیغاتی چیست؟ و چرا اینقدر مهم است؟ بیاید یک نگاهی به نقش عکاسی تبلیغاتی بیندازیم!

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی، به سادگی، عکاسی است که یک برند برای فروش محصولات یا خدمات خود از آن استفاده می کند. وقتی پروژه ی عکاسی به خوبی انجام شود نقش عکاسی تبلیغاتی نشان داده خواهد شد، زیرا مخاطبان خود را تشویق می کند که به خدمات علاقه مند شوند.

عکس تبلیغاتی برای کمپین ها و استفاده در ابزارر های تبلیغاتی مهم هستند. درج تصاویر محصول یا خدمات را مستقیماً در اختیار مشتریان بالقوه قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا در انتخاب و مقایسه محصولات مشابه محصول یا خدمات بهترین عملکرد خود را نشان دهند و از خرید و خود رضایت داشته باشند.

برای دستیابی به این هدف، یک عکاس تبلیغاتی باید مهارت های عکاسی خبره را با روانشناسی ترکیب کند، بنابراین تصاویری ایجاد می کند که حس خوب به مخاطبان منتقل کند و  بتوانند مشتریان بالقوه را مجاب کنند که با برند شما ارتباط موثر برقرار می کنند؛ و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را سرعت ببخشند.

چرا عکاسی تبلیغاتی برای برندسازی مهم است؟

این که آیا قصد دارید عکاسی تبلیغاتی خود را از طریق چاپ پوستر یا رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نحوه استفاده یک شرکت از عکاسی تبلیغاتی بر نحوه مشاهده مشتریان، اعم از مشتری های جدید و قدیمی، از برند تأثیر می گذارد. تصاویر را می توان به گونه ای ویرایش کرد که صدا و لحن مورد نظر شرکت و محصولات آنها را به طور دقیق به تصویر بکشد. این امر همراه با پیام تبلیغاتی، مشتریان را تشویق می کند که به طور مداوم از آن شرکت خرید کنند.

علاوه بر این، نقش عکاسی تبلیغاتی  این است که مردم را به خرید یک محصول ترغیب می کنند. آنها می گویند یک عکس می تواند هزاران کلمه را بیان کند، و این هرگز دقیق تر از تبلیغات عکاسی نیست. اگرچه ایجاد یک شعار تبلیغاتی موفق مهم است، اما زمانی که مردم می توانند محصولی را که می خرند یا اینکه چگونه می تواند بر سبک زندگی آنها تأثیر بگذارد، ببینند، بیشتر وسوسه می شوند که آن را بخرند.

در نهایت، این روزها عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شروع به تسخیر رسانه‌های اجتماعی کرده است.  پلت‌فرم‌های دیجیتال برای توسعه ی کسب و کار برندها ایده‌آل هستند تا دنبال‌کننده‌ای داشته باشند و همه چیز را گسترش دهند، و عکس تبلیغاتی موفق ابزاری حیاتی برای رسیدن به این هدف هستند.

چگونه عکس های تبلیغاتی موفقی بگیریم

چندین رکن مهم باعث می شود یک نقش عکاسی تبلیغاتی موفق باشد. خوشبختانه، با درک قوی از خواسته های مخاطبان هدف خود و کمی دانش فنی، تعیین معیارهای مناسب برای یک کمپین عکاسی تبلیغاتی خوب چندان دشوار نیست. در واقع، ممکن است متوجه شوید که می توانید برخی از بهترین عکس های تبلیغاتی را با گوشی هوشمند خود بگیرید!

 

نقش عکاسی تبلیغاتی(در اینجا نکاتی در مورد نحوه گرفتن عکس های موفق برای کمپین عکاسی تبلیغاتی با موبایل هوشمند وجود دارد. )

عناصر عکاسی تبلیغاتی

عناصر اصلی که در نقش عکاسی تبلیغاتی موثر هستند اعم از ثبت یک حالت، احساس یا احساسی است که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، عکاسان تبلیغاتی به فروش یا جلب غرایز درون بیننده توجه دارند که نیاز به خرید را ایجاد می کند.

چه قاب عکس به گونه‌ای باشد که جذاب، زیبا یا مد روز به نظر برسد، تأثیر کلی آن ترغیب به انجام یک اقدام، یعنی خرید است. عکاسان تبلیغاتی به عنوان هنرمندانی که کارشان بیان یک داستان جذاب از طریق استفاده از تصاویر سبک، رنگ‌ها، نورپردازی و کادربندی است، به کار خود نگاه می‌کنند.

نگاهی به پشت پرده روانشناختی عکاسی

در حالی که پیشرفت‌های فناوری مطمئناً جعبه ابزار تبلیغ‌کنندگان را گسترش داده و کارایی بیشتری را به همراه داشته است، بسیاری از اصول اولیه که به عنوان پایه تبلیغات عمل می‌کنند نسبت به روزهای اولیه صنعت بدون تغییر باقی مانده‌اند مانند نقش عکاسی تبلیغاتی در توسعه کسب و کار ها.

اگرچه نحوه ارتباط تبلیغات با مخاطبان از گذشته تکامل یافته است، اما خود این ارتباطات هنوز به عنوان جام مقدس ضرب المثل برای تیم های تبلیغاتی عمل می کند که در تلاش برای ایجاد پیوندهای پایدار بین مشتریان و برندها هستند.

در تبلیغات مدرن، اصول اساسی روانشناسی بیشتر برای درک بهتر و جلب مشارکت کامل مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. از این نظر، عکاسی زمانی که در یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود، تفاوتی با سایر محتوا ها ندارد. با این حال، برخلاف برخی از قالب‌های رسانه‌ای دیگر، پیوند بین اصول روان‌شناختی رفتار مصرف‌کننده و تصاویر اغلب به خوبی تعریف شده و قابل اندازه‌گیری است. زیرا عکس ها می توانند احساساس انسان ها براگیخته کنند و در احوالات آنها موثر باشند.

نقش احساسات در تصمیم گیری توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است؛ وضعیت عاطفی یک تصمیم گیرنده و پیامد عاطفی تصمیم گیری بر تصمیم گیری تأثیر می گذارد. از این منظر، علم عاطفه (یا علم عاطفی) و علم تصمیم گیری باید رابطه نزدیکی داشته باشند.

با این حال، مطالعات در مورد احساسات و تصمیم گیری به طور مستقل توسعه یافته است. مطالعاتی در زمینه تصمیم‌گیری در زمینه‌های بسیاری مانند اقتصاد رفتاری، علوم اعصاب و ادغام این رشته‌ها، اقتصاد عصبی توسعه یافته است. در حالی که علم احساسات تلاش می کند تا طیف گسترده ای از موضوعات را در احساسات مطالعه کند،  محققان اقتصاد رفتاری عوامل بسیاری را در تصمیم گیری بر روی یک متغیر منفرد ترسیم کرده اند: که نشان دهنده ی نقش عکاسی تبلیغاتی است.

مطالعات روی تصمیم‌گیری، عمدتاً از تقویت‌کننده‌های اولیه یا ثانویه  برای شکل‌دهی ارزش‌های اعمال در تصمیم‌گیرندگان استفاده کرده‌اند. این تقویت کننده ها برای دستکاری مقادیر به روشی یکنواخت و کاهش تنوع فردی مفید هستند. با این حال، برای انسان‌ها، آنچه بر تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارد، فقط غذا یا پاداش‌های پولی نیست.

به طور خاص، چندین جنبه از یک نتیجه، از جمله محتوای احساسی، بر تصمیم گیری تأثیر می گذارد. مقدار محتوای عاطفی اغلب دشوار است و تنوع فردی زیادی را نشان می دهد. برای مثال، اندازه‌گیری مقادیر یک تصویر، فیلم یا موسیقی دشوار است و می‌تواند تنوع فردی زیادی را نشان دهد، زیرا موسیقی شادی‌آور در برخی افراد می‌تواند برای دیگران فقط سروصدا باشد.

معمولا طراحان با تکیه ب این دانش با به تصویر کشیدن حالات مختلف تلاش میکنند بر روی افراد تاثیر گذار باشند.

کلام آخر

حال که این مقاله را به پایان رسانده اید از منظر های مختلف اهمیت نقش عکاسی تبلیغاتی را میدانید، مجموعه تبلیغاتی مدرن طرح با تکیه بر سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و همکاری با برترین برند ها توانسته سابقه ای درخشان در میان سایر رقبا کسب کند.

همچنین این مجموعه با کمک گرفتن از عکاسان خلاق و حرفه ای تلاش می­کند پروژه های عکاسی را به بهترین نحوه با توجه به مسیر و هدف تبلیغاتی شما پیش ببرد. هدف ما لبخند رضایت شماست.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *