نکات مهم برای عکاسی نجومی

عکاسی از راه شیری
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

هنگام عکاسی نجومی با کمی برنامه ریزی و داشتن تجهیزات می توانید بهترین تصاویر را از آسمان بگیرید. عکاسی نجومی طرفداران بسیاری دارد و اکثر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. عکاسی از کهکشان راه شیری یکی از پر ارزش ترین و چشمگیرترین انواع عکاسی است که می توانید بر آن مسلط شوید. زمانی که عکاسی نجومی به درستی انجام شود، نتایج شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

نکات مهم در عکاسی از کهکشان

عکاسی از کهکشان راه شیری نیاز به تکنیک، لوازم و آماده سازی دارد. نکته مهم این است؛ علاوه بر اینکه بدانید از کدام تنظیمات و لنز استفاده کنید باید بدانید که کهکشان راه شیری را در کجا می توان با چشم دید.

برای مثال در شب یا ابرها جلوی دید شما را خواهند گرفت یا نورهای شهری که کهکشان راه شیری را پنهان می‌کنند. عکاسی نجومی در نیمه شب، در تاریکی، می تواند به همان اندازه که به نظر می رسد دشوار باشد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از نور شهری، نقشه آلودگی نوری را نیز بررسی کنید. مکان شما نیز مهم است، زیرا کهکشان راه شیری همیشه قابل مشاهده نیست. قبل از خروج، زمان دید را در نیمکره جنوبی و شمالی بررسی کنید. حتما تجهیزات را بررسی کنید و مطمئن شوید که کامل هستند.

عکاسی از کهکشان

ابزار عکاسی راه شیری

عکاسی نجومی آنقدر که فکر می کنید به تجهیزات گران قیمت یا تخصصی نیاز ندارد. شما می توانید نتایج باورنکردنی را با یک DSLR  معمولی یا دوربین دیجیتال بدون آینه ثبت کنید. اما، همه دنده ها متفاوت است. اگر قصد دارید روی تجهیزات بیشتری سرمایه گذاری کنید، باید لنز های پیشرفته تری را استفاده کنید. این لنزها شامل لنزهای زاویه باز و لنزهای فوکوس دستی هستند. لوازم جانبی دیگری نیز وجود دارد که نباید بدون آنها از خانه خارج شوید. به طور کلی عکاسی نجومی نیاز به دقت بالایی دارد و به همین منظور نیاز به تجهیزات پیشرفته ای خواهید داشت.

شما در جهت عکاسی نجومی نیاز به سنسور های عکاسی دارید که بر میدان دید، عمق میدان و وضوح تصویر تاثیر می گذارند. انتخاب سنسور مناسب برای عکاسی نجومی می تواند تصویر شما را از این روبه آن رو کند. اگر بخواهیم بگوییم چه دوربینی مناسب این عکاسی است، دوربین های فول فریم را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

علاوه بر ابزار دوربین شما نیاز به لباس های مخصوص هم هستید؛ قطعا برای عکاسی نجومی باید به خارج از شهر بروید تا بتوانید بهترین عکس را بگیرید. مثلا دمای کم در شب را در نظر بگیرید و لباس مناسب آن زمان را با خود حمل کنید تا سرما شما را آزار ندهد. نبود نور کافی هم باعث می شود که شما از پوشیدن لباس های تیره خودداری کنید و حتما با خود چراغ قوه ببرید. داشتن لباس مناسب برای عکاسی نجومی به اندازه دوربین و سه پایه اهمیت دارد. ممکن است چند شب یا چند ساعت طولانی را در یک جا بمانید و برای همین باید صبر و حوصله فراوانی به خرج دهید.

ابتدا باید موقعیت مناسب را برای عکاسی نجومی پیدا کنید و سپس تجهیزات و لباس های لازم برای آن فضا را مهیا کنید. ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد که سوژه خود را پیدا کنید. اما عکاسی نجومی به این سادگی نیست که در شب بیرون بروید و دوربین خود را به سمت آسمان بگیرید. تعدادی چیز مهم وجود دارد که باید در مورد زمین، آسمان و دوربین خود بدانید. اینها بر توانایی شما برای گرفتن تصاویر خوب از کهکشان راه شیری تأثیر می گذارد. این عوامل شامل عوامل فصلی و محیطی است. مثلاً چه زمانی از سال در حال عکاسی هستید و در کجای این سیاره هستید. شرایط آب و هوایی، آلودگی نوری و ملاحظات زمان قرار گرفتن در معرض دوربین نیز مهم هستند.

عکاسی نجومی

انتخاب تنظیمات مناسب و پیروی از قوانین اساسی نیز برای عکاسی نجومی بسیار مهم است. از آنجایی که این یک طاقچه بسیار خاص است، برای یادگیری تمام نکات فنی به تحقیق و آمادگی زیادی نیاز دارید. مقالات زیر به شما در درک این جزئیات فنی کمک می کند. آنها به شما کمک می کنند راه شیری را پیدا کنید و آماده باشید تا آن را در عکس های خود ثبت کنید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی نجومی

عکاسی نجومی کمی متفاوت تر از انواع دیگر عکاسی است و باید در حین عکاسی، تمرکز بر بینهایت و کاهش نویز در معرض نوردهی طولانی مدت را در نظر داشته باشید. جزئیات سرعت شاتر، دیافراگم، ISO و فوکوس هم برای عکاسی نجومی اهمیت دارد. تنظیمات دوربین عکاسی در شب و نکات مهم آن تقریباً برای هر عکسی که از کهکشان راه شیری می گیرید مؤثر هستند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *