چرا از سه پایه برای عکاسی ماکرو کلوزآپ استفاده کنیم؟

سه پایه برای عکاسی ماکرو

استفاده از سه پایه برای عکاسی ماکرو کلوزآپ

چرا از سه پایه برای عکاسی ماکرو کلوزآپ استفاده کنیم؟ در اینجا شش دلیل آورده شده است که چرا باید دفعه بعد که قصد عکاسی از کارهای ماکرو را دارید، سه پایه را همراه خود ببرید.

با فرا رسیدن پاییز، فرصت کافی برای باز کردن لنز ماکرو شما خواهید داشت تا بتوانید تصاویری از قارچ‌ها و الگوهای برگ‌های نزدیک را در حین ایجاد سایه‌های طلایی ثبت کنید. عکاسی ماکرو در فضای باز، به‌ویژه در ماه‌های پاییز، می‌تواند بسیار جذاب باشد. اما از آنجایی که به احتمال زیاد کمی پیاده‌روی می‌کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا بستن سه‌پایه به کیف دوربین‌تان واقعاً ضروری است، زیرا در نهایت می‌تواند سنگین باشد. و حمل آن کمی ناخوشایند باشد. خوب، پاسخ سریع به این سوال “بله” است، اما در اینجا 6 دلیل وجود دارد که بیشتر توضیح می دهد که چرا اگر سه پایه خود را هنگام رفتن به عکاسی از کارهای ماکرو با خود نبرید، از دست خود ناراحت خواهید شد.

 

ثبات دلیل اصلی استفاده از سه‌پایه

واضح ترین دلیل استفاده از سه پایه، ثبات بیشتر است. لرزش دوربین هنگام کار در نزدیکی سوژه بیشتر محسوس است، بنابراین استفاده از سه پایه توصیه می شود. برای به حداقل رساندن لرزش، از تایمر خودکار دوربین خود استفاده کنید یا از کنترل از راه دور استفاده کنید. کابل را رها کنید تا در هنگام شروع نوردهی، دوربین را لمس نکنید.

 

زوایای کم و نقاط ناخوشایند

همه سوژه‌های ماکرو در مکان‌هایی نیستند که دسترسی به آن‌ها آسان باشد، بنابراین از یک سه‌پایه با ستون مرکزی استفاده کنید که می‌تواند به حالت افقی حرکت کند یا حتی برعکس آن را بچرخاند، زیرا قرار گرفتن در نقاط تنگ و دستگیر را آسان‌تر می‌کند. همچنین در صورتی که سه پایه شما تا سطح زمین پایین بیاید کمک می کند. می‌توانید از سرهای سه‌پایه‌های مختلفی استفاده کنید، اما سر توپی می‌تواند انعطاف‌پذیرتر از مدل‌های دیگر باشد، زیرا دامنه حرکت آن‌ها بییشتر است. این به این معنی است که می‌توان موقعیت‌های بیشتری از دوربین را به دست آورد. آنها می توانند کمی قلق داشته باشند، بنابراین قبل از رفتن به محل عکاسی، با پایه عکاسی در خانه بازی کنید.

جهت آموزش عکاسی ماکرو کلیک کنید.

 

سرعت شاتر طولانی‌تر

هنگامی که شروع به استفاده از سرعت شاتر طولانی‌تر می‌کنید، سه‌پایه، کیسه‌ی لوبیا یا هر چیزی که استفاده می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا اگر سعی کنید عکس‌ها را با دست نگه دارید، احتمالاً متوجه خواهید شد که لرزش باعث ایجاد تاری می‌شود. در جنگل‌هایی که قارچ‌ها رشد می‌کنند اما نور زیادی از درختان عبور نمی‌کند، خواهید دید که زمان‌های قرار گرفتن با سرعت شاتر طولانی‌تری مورد نیاز است.

همچنین بخوانید: عکاسی برای تجارت الکترونیک

عکاسی ماکرو کلوزآپ

خزه از نمای نزدیک

همراه داشتن سه پایه هنگام عکاسی در بیرون به این معنی است که می توانید کادربندی خود را به درستی تنظیم کنید و سپس تنظیماتی را در تعادل رنگ سفید، دیافراگم، سرعت شاتر و غیره انجام دهید بدون اینکه موقعیت دوربین تغییر کند. همچنین به این معنی است که دستان شما برای تنظیم و حذف اشیاء حواس پرت کننده از قاب بدون نیاز به زمین گذاشتن دوربین آزاد هستند.

همچنین بخوانید: قانون ترکیب بندی عکاسی

 

تمرکز بیشتر

این موضوع بیشتر برای ماه‌های گرم‌تر که احتمال حضور پروانه‌ها و سایر حشرات پرنده بیشتر است، جذابتر است. زیرا هنگام کار با سوژه‌های کوچک و سریع مانند اینها، سرعت بسیار مهم است. برای افزایش شانس خود برای گرفتن سوژه ای که به سرعت حرکت می کند و برای مدت طولانی در اطراف معلق نمی ماند، سعی کنید از قبل روی نقطه ای که انتظار دارید سوژه شما فرود بیاید، فوکوس کنید. دلیل اینکه شما برای این کار به سه پایه نیاز دارید این است که حتی کوچکترین ضربه ها می توانند فوکوس را تغییر دهند. همچنین دستان شما را برای انجام تنظیمات جزئی (در صورت نیاز) روی لنز آزاد نگه می دارد تا بتوانید پس از قرار گرفتن سوژه در کادر به سطح کانونی مورد نیاز خود برسید.

 

انباشتن فوکوس

این تکنیک برای هر موضوع ماکرو ایستا عالی است. استفاده از آن بر روی سوژه های زنده مانند حشرات توصیه نمی شود زیرا تمایل به حرکت دارند. برای اینکه این تکنیک کار کند، باید از نرم افزار ویرایش برای ترکیب چندین عکس استفاده کنید، جایی که فوکوس در نقاط مختلف هر تصویر تنظیم می شود تا به طور موثر عمق میدان یک عکس را افزایش دهید. یک سه پایه مورد نیاز است زیرا تمام تصاویر باید کاملاً در یک ردیف قرار گیرند تا این تکنیک با موفقیت کار کند.

در نهایت امید این است این مقاله برای شما مفید واقع شود تا بتوانید عکس بی نظیری را ثبت کنید. در صورت علاقه‌مندی به عکاسی صنعتی حتما کلیک نمایید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *