رعایت نکات مهم طراحی کاتالوگ برای عکاسی صنعتی

طراحی کاتالوگ با عکاسی صنعتی

کاتالوگ عکاسی صنعتی

ایجاد یک نمونه کار طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی می تواند یک کار دلهره آور باشد، به خصوص زمانی که آن نمونه کارها شامل کار شخصی یک فرد باشد. برخلاف نمونه کارهای شرکتی، که در آن سازندگان فقط باید عکس ها و عکس های استوک را انتخاب کنند، نمونه کارهای هنری مانند نمونه کارهای عکاسی شامل مطالعه و انتخاب از میان حجم عظیم کارشان در مورد چیزی است که باید نمایش داده شود. درخواست چنین کاری مانند این است که از والدین بپرسید فرزند مورد علاقه آنها کیست. در این مقاله می خواهیم به بررسی طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی بپردازیم.

نیاز به پورتفولیو

ضرورت داشتن پورتفولیو برای ایمن سازی کار در بیشتر زمینه های خلاقانه، اعم از نویسندگی، طراحی وب، طراحی گرافیک، تبلیغات، عکاسی، علی الخصوص طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی و موارد دیگر، داشتن نمونه کارها یک نیاز ضروری برای تضمین یک شغل است. این نمونه کارها اساساً مدرکی دال بر دستاوردهای یک فرد به کارفرمایان ارائه می دهد. این نمایشی از استعداد و توانایی یک فرد برای تولید کار با کیفیت بالا در آن زمینه انتخاب شده است.

نمونه کار عکاسی برای طراحی کاتالوگ

پورتفولیو عکاسی نوعی نمونه کار است که بر روی یک سوژه متمرکز می شود و سوژه ما طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی است. این سوژه می تواند مجموعه ای از عکس های گرفته شده با نوع خاصی از دوربین باشد یا می تواند در مورد تصاویر گرفته شده در یک منطقه جغرافیایی باشد. این می‌تواند مجموعه ‌ای از عکس ‌های مرتبط با نوع عکاسی باشد که او می‌خواهد در آن شغلی داشته باشد؛ خواه عکاسی عروسی، عکاسی خبری و عکاسی رویداد. حداقل، یک نمونه کار عکاسی از نظر فنی بلیط عکاسان برای گرفتن شغل است تا بتوان در طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی از آن استفاده کرد.

طراحی کاتالوگ با عکاسی صنعتی

ایجاد نمونه کار عکاسی شما

همانطور که در بالا گفته شد، ایجاد یک پورتفولیو می تواند کار سخت و دلهره آوری باشد. نه تنها انتخاب آثار برای گنجاندن در پورتفولیو دشوار است، طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی نیز می تواند بسیار سخت باشد. همانطور که گفته شد، گردآوری یک نمونه کار میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

نمونه کارها را درک کنید

به عبارت ساده، نمونه کار عکاسی مجموعه ای از بدنه کار است. اغلب این یک واقعیت اشتباه درک می شود که نمونه کارها یک “آلبوم برتر” از عکس های خالق است که می توان همه آن ها را در طراحی کاتالوگ از عکاسی صنعتی به کار برد. ایجاد چنین پورتفولیو ممکن است ایده بدی نباشد

کاربرد پورتفولیو

نمونه کار عکاسی بلیطی است برای عکاس تا کار خود را به نمایش بگذارد. با توجه به آنچه گفته شد، مهم است که در نظر بگیرید که این نمونه کارها برای چه چیزی است، آیا برای یک مصاحبه شغلی است یا برای فرصتی برای گرفتن یک نمایشگاه یا طراحی کاتالوگ از عکاسی صنعتی. بسیار مهم است که نمونه کارها برای رسیدن به هدف مورد نظر، نزدیک شود.

در نظر گرفتن مخاطب کاتالوگ عکاسی صنعتی

زمانی که هدف پورتفولیو تثبیت شد، وقت آن است که افرادی را که سبد باید به آنها دسترسی داشته باشد، در نظر بگیرید. به واکنش هایی فکر کنید که آنها با خواندن کاتالوگ عکاسی های صنعتی باید احساس کنند. نمونه کارها باید حاوی عکس هایی باشد که سعی در برانگیختن این احساسات دارند. بهترین کار این است که نمونه کارها بتواند چنین عکس هایی داشته باشد که چنین احساساتی را برانگیزد.

کاتالوگ چاپی یا دیجیتالی

ظهور تکنولوژی راه های متعددی را برای ارائه نمونه کارها فراهم کرده است. هر دو مزایا و کاستی هایی دارند. به دقت در نظر بگیرید که آیا PDF یا JPG ها رسانه های بهتری برای نمونه کارها هستند یا کاغذ فیزیکی خوب قدیمی می تواند کار را انجام دهد.

سبک و طراحی کاتالوگ از عکس صنعتی

سبک و طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی مورد بعدی است که نیاز به بررسی دارد. در واقع با طرحی روبرو هستیم که همه چیز را به هم گره می زند. هنگام انتخاب کاغذ مورد استفاده برای چاپ عکس ها باید به دقت توجه شود، اگرچه هیچ محدودیتی در اندازه، شکل و سبک وجود ندارد.

انتخاب موضوع

به یاد داشته باشید، موثرترین پورتفولیوها آنهایی هستند که با یک ایده متحد شده باشند. این موضوع نمونه کارها است. این ایده می تواند در مورد سوژه عکس گرفته شده باشد، مانند پرتره های خیابان ها یا مناظر زیبا. موضوع نمونه کارها می تواند بر روی طرح رنگ آن باشد. تصاویر آن می تواند سیاه و سفید یا قهوه ای باشد. نمونه کار طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی را حتی می توان با نوع دوربینی که همه عکس ها گرفته اند به هم گره زد. حداقل، نمونه کارها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

انتخاب شات برای عکاسی صنعتی در کاتالوگ

این بخشی از فرآیند پرتفولیو سازی است که اغلب سخت ترین آن در نظر گرفته می شود. این قسمتی است که والدین باید فرزند مورد علاقه خود را انتخاب کنند. توصیه می شود در طول طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی از دیگران مشاوره یا نظر دوم بخواهید زیرا آنها می توانند مشاهدات عینی را ارائه دهند. حداقل، به یاد داشته باشید که داشتن چند عکس عالی بسیار بهتر از داشتن تعداد زیادی عکس نسبتا خوب است.

عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ

ارائه کاتالوگ از عکاسی های صنعتی

ارائه، آخرین عنصر کلیدی پورتفولیو است. نحوه ارائه پورتفولیو چیزی است که اثربخشی آن را می‌سازد یا از بین می‌برد. تعداد بیشماری از تصاویر عالی که نمونه کارها را تشکیل می دهند، اگر به شیوه ای تا حدی بهینه ارائه نشوند، کارایی ندارند.

عکس‌های موجود در کاتالوگ عکاسی صنعتی باید با عناصر دیگری مانند تکنیک‌های ارائه، حاشیه‌ها و رنگ‌های صفحه پشتیبان تقویت شوند. در نظر گرفتن ترتیب نحوه ارائه عکس ها نیز مهم است. مهم است که انجام دستور را به روشی منطقی در نظر بگیرید. در مجموع، نحوه ارائه عکس ها در کاتالوگ از عکاسی صنعتی، باید با هدف القای روحیه ای باشد که مخاطب مورد نظر باید داشته باشد.

مطالب اضافی در طراحی کاتالوگ

این مورد از آخرین اقدامات برای طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی خواهد بود. اضافه کردن چیزهای اضافی را در نظر بگیرید که برای اثربخشی آن مفید است. برخی از مواردی که برای ارتقای مجموعه کلی باید گنجانده شود عبارت‌های هنری، فهرستی از عکس‌های گنجانده شده، عناوین عکس‌ها و توضیح کوتاه، تاریخ یا مکان عکس، یک برگه تماس تصویر کوچک است. این موارد اختیاری هستند اما آنها نباید کانون توجه خود را از عکس ها دور کنند.

اجتناب از برخی موارد در عکاسی صنعتی برای کاتالوگ

اگر کسی تازه شروع به طراحی کاتالوگ از عکاسی صنعتی کرده باشد، اشتباه کردن اجتناب ناپذیر خواهد بود. چنین اشتباهاتی ممکن است خبر بدی باشند، با این حال، واقعاً هیچ‌ کس نمی تواند در مورد آنها انجام دهد، جز اینکه از این اشتباهات درس بگیرد و از آن درس‌ها برای نمونه کار بعدی استفاده کند. با این گفته، دانستن اینکه از چه چیزهایی باید اجتناب کرد، هنوز مفید خواهد بود.

  • از قرار دادن تصاویر مشابه در کاتالوگ عکاسی صنعتی خودداری کنید. قرار دادن تصاویر مشابه در نمونه کارها می تواند نشانه تنبلی در بخش عکاسی باشد. اگرچه استفاده از عکس‌های مربوط به یک عکس اشکالی ندارد، اما همچنان مهم است که تفاوت مشخصی در این عکس‌ها وجود داشته باشد. پورتفولیو نباید تصور بدی از عکاس بدهد، بلکه باید مهارت های او را ارتقا دهد.

طراحی کاتالوگ عکاسی صنعتی

  • از تصاویر متناقض استفاده نکنید. نمونه کارها باید هویت سبک عکاس باشد. مشتریان بالقوه می توانند از نمونه کارها برای کمک به تعیین اینکه آیا سلیقه آنها به خوبی با سلیقه عکاسان مطابقت دارد یا خیر استفاده کنند. اگر عکسی که خارج از سبک عکاس باشد، توجه مخاطب را به خود جلب کند، مشکلی پیش رو خواهد داشت.
  • مخاطب را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که کاتالوگ صنعتی آخرین بار در دست مخاطبان مورد نظر خود پیدا می شود. بنابراین، ضروری است که پورتفولیو به مخاطبان مذکور پاسخ دهد. این نه تنها در مورد تصاویر موجود در آن نمونه کارها، بلکه در مورد سایر عناصر کاتالوگ عکاسی صنعتی مانند عنوان، جلد و صفحات حاشیه نیز صدق می کند.

مطالعه شود: خصوصیات بارز یک کاتالوگ صنعتی چیست؟

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *