نکات مهم در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

برای فهمیدن اصول طراحی کاتالوگ صنعتی، یک طرح بصری اول برای کاتالوگ محصولات خود در حالی که از متن کمتری استفاده می کنید، برنامه ریزی کنید. این کار به این دلیل کار می‌کند که طراحی کلی کمتر کلامی است و بیشتر عکس محصول است که باعث جذابیت و درک آن می‌شود. این بر اساس تصاویری جسورانه است که کل صفحات را با هدف نشان دادن محصولات به مخاطب برای تبدیل آنها اشغال می کند. از طرف دیگر، این الگو برای یک کسب و کار مبتنی بر خدمات به کلمات برای برقراری ارتباط با پیشنهاد متکی است. برای این کار، الگو از نقاط گلوله استفاده می کند تا پیام خود را کوتاه و دقیق نگه دارد تا بتواند توجه خوانندگان را حفظ کند. به طور خلاصه، ایده خوبی است که به الگوهای موجود نگاه کنید تا ساختار کاتالوگ خود را حل کنید.

شما همچنین می توانید به سادگی از یک الگو استفاده کنید و در صورت نیاز صفحاتی را به آن اضافه کنید. مانند چند صفحه از یک الگو اما صفحات دیگر از قالب دیگر. Visme به شما امکان می دهد صفحاتی را از الگوهای مختلف انتخاب کنید و آنها را به سند خود اضافه کنید.

رعایت اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

هر طرحی که برای کاتالوگ محصول خود نهایی می کنید، مطمئن شوید که خواندن آن را آسان کرده اید. این بدان معناست که حتی اگر اصول طراحی کاتالوگ صنعتی شما به شدت به متن متکی است، با شکستن متن با عنوان‌های فرعی، کوتاه نگه داشتن جملات و استفاده از نقاط گلوله، آن را خوانا کنید.

مهم ترین اصول در طراحی کاتالوگ

  • کاتالوگ محصولات خود را طراحی کنید.

در اینجا، می توانید از ابتدا یا با یک الگو شروع کنید. در هر صورت، بدانید که باید با یک صفحه اول در برند شروع کنید که شخصیت برند شما را منعکس می کند و یک صفحه فهرست مطالب برای کمک به کاربران در جهت یابی سند. با کلیک بر رویCreate New is your Visme Dashboard و سپس New Project کلیک کنید. اکنون، Documents را انتخاب کنید. از آنجا، کاتالوگ را در نوار افقی انتخاب کنید و یک گالری الگو در زیر به همراه گزینه ای برای کار از یک صفحه خالی خواهید داشت.

در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی، اگر الگوی خالی را با کلیک روی ویرایش انتخاب کنید، یک بوم ساده خواهید داشت. روی هر نقطه روی آن کلیک کنید و دو گزینه در سمت چپ ظاهر می شوند: پس زمینه و اندازه بوم. با انتخاب Background می توانید کار را در صفحه اول شروع کنید. یک پس‌زمینه رنگی ساده، یک پس‌زمینه طرح‌دار، یک عکس – حتی یک جلوی متحرک، هر آنچه که دوست دارید انتخاب کنید.

آیا می خواهید رنگ بوم را تغییر دهید؟ دور سفید کنار پس‌زمینه را انتخاب کنید و یک رنگ انتخاب کنید یا کد رنگ برند خود را اضافه کنید. از طرف دیگر با انتخاب Canvas Size می توانید اندازه سند را تغییر دهید. شما همچنین می توانید در صورت نیاز یک اندازه دلخواه را انتخاب کنید. با انجام این کار، متن صفحه جلد خود را اضافه کنید.

برای این کار، روی Blank Template در مرکز بوم کلیک کنید و یک کادر متنی مستطیلی ظاهر می شود. متن ساختگی را پاک کنید و متن خود را وارد کنید. آیا می خواهید متن بیشتری اضافه کنید؟ Header & Text را از سمت چپ داشبورد انتخاب کنید و یک سبک را انتخاب کنید.

همچنین در همین پانل است که بقیه عناصر طراحی را پیدا خواهید کرد. از نمودارها گرفته تا دکمه‌های فراخوان و گرافیک – همه چیزهایی را که در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی نیاز دارید در اینجا پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، در سمت چپ، گزینه‌های انتخاب گرافیک، عکس، داده و موارد دیگر را خواهید دید. با اضافه کردن خطوط، نمادها، تصاویر محصول، گرافیک سه بعدی و هر چیز دیگری که در کاتالوگ می خواهید، بین اینها جابه جا شوید.

به یاد داشته باشید که اینها ابزارهای طراحی هستند که برای تمام صفحات سندی که در Visme ایجاد می کنید نیاز دارید، نه فقط صفحه اول.

در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی، پس از طراحی جلد، صفحه دیگری را از سمت راست اضافه کنید و روی گزینه + New page کلیک کنید. در اینجا دوباره، می توانید از یک صفحه خالی انتخاب کنید یا یک الگو را انتخاب کنید. هر قالبی را مشاهده کنید و صفحات آن را خواهید دید.

از آنجا، هر صفحه ای را که نیاز دارید به کاتالوگ خود اضافه کنید، انتخاب کنید. روی Insert کلیک کنید و یک صفحه قالب بعد از صفحه جلد خود دارید. ساده است! به افزودن صفحات، سفارشی کردن یا طراحی آنها ادامه دهید تا زمانی که کاتالوگ محصول شما آماده شود. اگر از ابتدا با الگو شروع کرده‌اید، می‌توانید سرعت کار را افزایش دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که نماد، متن و عنصر طراحی را که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید انتخاب کنید و ویرایش را بزنید. سپس فونت، طرح، رنگ و … را تغییر دهید. همانطور که در بوم خالی، شما این گزینه را دارید که صفحات را از الگو اضافه و حذف کنید. هنگامی که یک صفحه جدید اضافه می کنید، مجدداً می توانید یک صفحه خالی، یکی از یک الگوی دیگر و یکی از همان الگو را اضافه کنید. در اینجا بیشتر در مورد نحوه ایجاد اسناد با استفاده از الگوها در Visme آمده است.

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

انتشار کاتالوگ صنعتی

پس از اتمام، روی دانلود در سمت راست بالای داشبورد Visme خود کلیک کنید. برای دانلود فایل خود، سند (PDF) را در اینجا انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید یک کاتالوگ محصول آنلاین ایجاد کنید که می‌توانید با استفاده از یک پیوند به اشتراک بگذارید، روی اشتراک‌گذاری در کنار گزینه دانلود کلیک کنید.

اکنون می توانید پیوند اشتراک گذاری را دریافت کنید یا سند را به صورت خصوصی توزیع کنید، اگر فقط یک کاتالوگ محصول داخلی است. یا می توانید آن را در سایت خود جاسازی کنید. به علاوه، با انتخاب گزینه Advanced Option، می توانید از این کاتالوگ به عنوان آهنربای سرب استفاده کنید.

به سادگی، روی Privacy ضربه بزنید و سپس روی Require Registration تغییر دهید تا بازدیدکنندگان سایت فقط پس از به اشتراک گذاشتن آدرس ایمیل خود با شما به سند دسترسی داشته باشند. از Visme Analytics برای بررسی اینکه چه کسانی کاتالوگ محصولات شما را مشاهده می کنند، چه صفحاتی را مشاهده می کنند و زمانی که برای سند شما صرف می کنند، استفاده کنید. از این داده های بازخورد برای صیقل دادن کاتالوگ خود در صورت نیاز استفاده کنید.

معرفی قالب کاتالوگ صنعتی

حالا برای قالب های وعده داده شده. شما به راحتی می توانید هر یک از این موارد را با وارد کردن عکس های محصول و نام تجاری خود سفارشی کنید.

  • الگوی کاتالوگ مدرسه

این الگو برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند با گفتن داستان خود از طریق کلمات بدون کلام، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، انتخابی عالی است.

  • الگوی کاتالوگ خدمات چاپ

این قالب نمونه ای عالی از استفاده از تصاویر، رنگ ها و الگوها برای فروش خدمات شما است. متن را به حداقل می رساند و با نمایش محصولات با طرح طرح دار توجه مخاطب را به خود جلب می کند. همچنین یک صفحه مبتنی بر تصویر در قالب وجود دارد که آن را منحصر به فرد می کند.

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

  • قالب کاتالوگ محصولات

این قالب مینیمالیستی در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی زیبا برای معرفی محصولات با جزئیات کافی بهره می برد. صفحه TOC آن دارای یک تصویر محصول است. در مقایسه با TOC جدول‌بندی شده معمولی، خلاقانه است.

  • قالب کاتالوگ آرایش

این الگوی بصری کاتالوگ محصول نه تنها برای مشاغل آرایشی بلکه برای سایر مشاغل مانند مارک های کیف دستی عالی است و با رعایت اصول طراحی کاتالوگ صنعتی عالی تر هم می شود. برای اینکه بسیار عالی باشد، به تصاویر محصول با کیفیت بالا نیاز دارید زیرا این الگو از تصاویر تمام صفحه برای نمایه محصولات استفاده می کند.

  • قالب کاتالوگ جواهرات

این الگو بهترین انتخاب برای افرادی است که نه تنها تصاویر محصول را دارند، بلکه تصاویر افرادی را که از محصولات خود استفاده می کنند نیز دارند.

  • قالب کاتالوگ هنری

این قالب پر جنب و جوش از رنگ ها و الگوهای روشن برای برجسته کردن محصولات استفاده می کند. اما برای استفاده از آن نیازی نیست که صاحب یک کسب و کار محصول باشید. مشاغل مبتنی بر خدمات می توانند با جایگزین کردن تصاویر گالری با تصاویر یا تصاویر ماکت کار خود از آن استفاده کنند.

  • قالب کاتالوگ طراحی داخلی

این الگوی شیک کاتالوگ محصول نه تنها از تصاویر برای جلب توجه خوانندگان بهره می‌برد، بلکه پس‌زمینه‌ای با طرح برگ را نیز به کار می‌گیرد. به یاد داشته باشید: شما می توانید به راحتی این الگوی برگ را با نماد یا عنصر در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی  دیگری انتخاب کرده و جایگزین کنید تا برند شما را منعکس کند.

مطالعه شود: اصول طراحی کاتالوگ

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *