باید و نباید های طراحی کاتالوگ

باید و نباید های طراحی کاتالوگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

رعایت نکات مهم در طراحی کاتالوگ

یک کاتالوگ با طراحی خوب و اصولی، نقش بسیار مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش شما کاهش می یابد. همانطور که متخصصان بازاریابی می‌دانند، طراحی کاتالوگ فقط استفاده از مجموعه ‌ای از قالب‌های کاتالوگ شما نیست، بلکه دانستن باید و نباید های آن در  برای یادگیری نحوه یافتن ایده برای طراحان مبتدی کاتالوگ، ادامه مطلب را بخوانید.

چه بازی های ویدیویی موبایلی طراحی کنید و چه ماشین آلات صنعتی، قرار دادن کاتالوگ آنلاین یا چاپی در اختیار مشتری شما را در جذب آن ها کمک بسیاری خواهد کرد. انتشار کاتالوگ با جزئیات محصولات یا خدمات، نه تنها برای اطلاع رسانی خوب است، بلکه به مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی شما کمک می کند تا چیزی در مورد برند شما بیاموزند. طراحان کاتالوگ مبتدی یا حرفه ای، آنچه که برای شما طراحی می کنند، یک کارت ویزیت یا کتابچه راهنما نیست بلکه راهنمای دقیقی از محصولات است که شما باید ارائه دهید.

در باید و نباید های طراحی کاتالوگ ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از طراحی کاتالوگ چیست؟ اولین قدم برای طراحی کاتالوگ هدف گذاری و درک نیاز به کاتالوگ در تبلیغات است. طراحی کاتالوگ معمولا برای معرفی برند یا محصولات طراحی می شود.اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید خدمات طراحی را پیدا کنید تا در چیدمان به شما کمک کند. اما هیچ مشکلی وجود ندارد که یک شرکت کوچک به سادگی از تصاویر محصول، الگوهای کاتالوگ و عناصر از پیش ساخته شده برای نمایش پیشنهاد خود استفاده کند. اگر احساس خلاقیت نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده از یک الگو و ابزارهای ساده مانند Word یا PowerPoint یک کاتالوگ محصول را با رعایت باید و نباید های طراحی کاتالوگ ایجاد کنید.

قوانین طراحی کاتالوگ

شرکت های کوچکتر می توانند به راحتی محصولات، قیمت ها و نقاط قوت کلیدی خود را تنها در چند صفحه به نمایش بگذارند. شما می خواهید مشتری جذب کنید، نه خلق آثار هنری. اگر به یک بروشور کوتاه نیاز دارید، می توانید از یک قالب کاتالوگ از پیش ساخته شده استفاده کنید

توضیحات محصول خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. در کاتالوگ محصول جایی برای شعر وجود ندارد. برخی از قالب‌های طراحی فقط جعبه‌های کوچکی را برای متن ارائه می‌دهند، اما زمانی که مهارت‌های طراحی خلاقانه تری را به دست آورید (یا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید)، نحوه استفاده مؤثر از آنها را یاد خواهید گرفت. در هر صورت، شما نمی خواهید خواننده را با دیواری از متن غرق کنید(این نکته مهمی است که باید در باید و نباید های طراحی کاتالوگ رعایت شود). سعی کنید از استفاده از زبان تخصصی و عامیانه خودداری کنید، حتی اگر باعث می شود حرفه ای تر به نظر برسید، همه ایده های جدید باید برای افراد عادی توضیح داده شود تا به آنها کمک کند محتوای شما را پیدا کنند.

نوع دیگری از متن که می توانید با موفقیت از آن استفاده کنید نقل قول است. بیانیه ماموریت شما، نظرات برجسته در مورد شما، محصولات و خدمات شما می تواند کاتالوگ شما را زنده کند، به خصوص اگر عناصر گرافیکی هیجان انگیز زیادی در قالب خود نداشته باشید و باید و نباید های طراحی کاتالوگ رارعایت کرده باشید. حروف غیرمعمول در تضاد با فونت معمولی طرح، مطمئناً توجه خواننده را به خود جلب می کند. برای نشان دادن اینکه این یک نقل قول است، از قالب بندی ارائه شده توسط الگوهای کاتالوگ خود استفاده کنید، مانند کادرها، نوارها، علامت نقل قول و نام نویسنده. البته به خاطر داشته باشید که برای تایید شما از آنها اجازه بگیرید.

متخصصان واقعی همچنین می دانند که از چه سبک های فونت استفاده کنند. گاهی ممکن است از فونت درستی استفاده کنید و گاهی از فونت های نادرست می‌توانید در جاهای دیگر درباره آنها بیشتر بخوانید، اما به طور کلی، دو نوع اصلی فونت وجود دارد. نوع اول خواندن آسان‌تر است، اما نوع دوم مرور متن را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر از sans-serif برای متن اصلی خود استفاده می کنید، باید از فونت های سریف برای عنوان استفاده کنید یا برعکس. فونت ها باید در کل با محتوای شما یکسان و مشابه باشند.

باید و نباید طراحی کاتالوگ

باید و نباید های قالب های طراحی

از منابع گرافیکی آنلاین برای یافتن الگوی طراحی کامل خود استفاده کنید. از ارائه هر چه بیشتر تصاویر از محصولات خود نترسید. مشتریان شما می خواهند کار شما را قبل از پرداخت هزینه ارزیابی کنند و اگر خدمات یا محصولات غیر مادی ارائه می دهید. همیشه راه حل هایی وجود دارد که می توانید در کاتالوگ محصول قرار دهید. اگر مربی تناسب اندام هستید، برخی از الگوهای طراحی ممکن است گزینه پس از آن را ارائه دهند، نتایج کار شما یا تصاویری از دستاوردهای خلاقانه شما را به نمایش بگذارند.

در کاتالوگ خود، می‌توانید از تصاویر به روش‌های مختلفی استفاده کنید. بسیاری از الگوهای کاتالوگ از جعبه‌هایی استفاده می‌کنند که می توانید عکس‌های محصول خود را در آن قرار دهید، اما می‌توانید با رعایت باید و نباید های طراحی کاتالوگ آن‌ها را گسترش دهید تا بر کل طرح بندی شما تسلط داشته باشند. غالباً، تصاویری که به عنوان «صفحه پاشیده» طراحی می‌شوند، می‌توانند توجه را به کل طراحی شما جلب کنند. مردم تمایل دارند ابتدا روی تصاویر و سپس متن چاپ شده تمرکز کنند.

مطالعه شود: فونت های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *