طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی نیز مانند دیگر طراحی ها نیاز به تجربه و تخصص دارد، شما باید حس سلامتی و اطمینان را به صورت بصری طراحی کنید.

از لوگو پزشکی می­توان در حوزه های دیگر نیز استفاده کرد برای مثال می­توان  آنها را برای بیمارستان ها، پرستاران، داروخانه ها، فروشگاه های لوازم پزشکی و… مورد استفاده قرار داد.

معمولا خدمات پزشکی جزء مهم ترین و ضروری ترین نیاز های یک جامعه است. در­واقع  می­توان گفت خدمات  پزشکی جزو دسته شغل های حساس در هر کشوری است بنابراین  برای طراحی لوگو دستتان خیلی باز نیست زیرا برای به تصویر کشیدن حس تجربه، نیاز به تخصص و دانستن اصول اولیه طراحی لوگو، روانشناسی رنگ، شناسایی نماد ها و سمبل ها و… دارید.

لوگو پزشکان

همانطور که در بالا اشاره کردیم خدمات پزشکی یکی از پر چالش ترین مشاغل است. بنابراین اگر کسب و کاری در این زمینه دارید یا به هر دلیلی به دنبال طراحی لوگو پزشکی هستید برند سازی برای حرفه شما دشوار نیست اما برای طراحی لوگو پزشکی باید نکات و اصولی را رعایت کنید که ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین و اصول و نکات طراحی لوگو را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر می خواهید یک لوگو موثر و جذاب طراحی کنید باید بتوانید پیام برند خود را به خوبی منتقل کنید به همین دلیل است که توصیه می ­شود به سراغ  یک طراح حرفه ای بروید زیرا اگر در طراحی موفق نباشید و فقط سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید و نتوانید اصول را رعایت کنید آن لوگو هیچگاه موثر در کسب و کار شما نخواهد شد و احتمالا بعدها مجبور به طراحی مجدد می­شوید.

لوگو پزشکی

المان های طراحی لوگو پزشکی

در طراحی لوگو تمامی المان های موجود مهم هستند و باید با دقت و ظرافت انتخاب شوند. بنابراین رنگ ، فونت، نمادها باید طبق یک استانندارد و اصولی انتخاب شوند زیرا تمامی آنها حائز اهمیت هستند همچنین در هنگام طراحی لوگو باید بدانید که شما می خواهید نظر اکثر عموم جامعه را جلب کنید بنابراین نمی توانید از برخی نماد ها و رنگ ها استفاده کنید.

 

رنگ لوگو

معمولا افرادی که به مراکز خدمات درمانی مراجعه می­کنند به دنبال اعتماد و سلامتی هستند این دقیقا همان چیزی است که شما باید به مراجعه کننده یا همام بیمار نشان دهید. طبق گفته روانشناس و تجربه معمولا یف رنگ های سبز و آبی حس ارامش و اطمینان را در افراد ایجاد می­کنند.

برای مثل آیا دقت کرده­اید که چرا لباس پرسنل بیمارستان ها معمولا به رنگ سبز و آبی و سفید است؟ زیرا حضور افراد  در مراکز درمانی معمولا به علت بیماری و درد است و کادر خدمات پزشکی و درمانی تلاش میکنند از طریق چشم ها و رنگ ها آنان را به آرامش دعوت کنند.

نوشتار فونت

در انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو پزشکی باید از یک فونت روان استفاده کنید که در هر سایزی خوانا باشد تا تمامی اقشار با هر سطح از بینایی بتوانند به راحتی متن شما را بخوانند.

فونت سنس سریف بولد انتخاب مناسبی برای لوگوهای بیمارستان و سلامت است که در عین خوانا بودن احساس اعتماد را در بیماران ایجاد می‌کند.

استفاده از نماد ها در لوگو

سعی کنید نماد ها ی مرتبط به شاخه فعالیت خود را انتخاب کنید برای مثال سعی کنید از گوشی، آمپول، لوازم جراحی و.. استفاده کنید.

ممکن است یک پزشک بخواهد از اشکالی استفاده کند که به طور ویژه معرف تخصص وی است، به عنوان نمونه یک جراح قلب و عروق، قطعاً تمایل دارد؛ در طراحی لوگوی شخصی‌اش از شکل صنوبری قلب یا اشکال مشابه استفاده کند. تمام این ظرایف در طراحی لوگوی پزشکی در نظر گرفته می شود.

لوگو پزشکی
طراحی و  ویرایش  لوگو

برای طراحی لوگو پزشکی نیاز به تجربه و یا تخصص کافی دارید زیرا یکی از مهم ترین توصیه در زمینه برند سازی و مارکتینگ استفاده از یک لوگو ثابت است زیرا نباید قدرت حافظه و ضمیر ناخودآگاه انسان ها را دست کم گرفت.

اما گاهی به دلایل مختلف مثل همسو نبودن لوگو با هدف طی تصمیم آنی، نداشتن المان های مرتبط، رعایت نکردن اصول اولیه و… باعث می­شود شما تمایل پیدا کنید که یک لوگو جدید طراحی کنید.

برای این امر نیاز نیست کلیت  لوگو را تغییر دهید فقط کافیست آن را کمی ادیت یا ویرایش  کنید و بهتر است از یک طراح چیره دست کمک بگیرید تا دیگر مجبور به تعویض و یا تغییر لوگو نباشید.

توصیه  مهم: اگر قصد طراحی لوگو د هر زمینه را دارید بهتر است قبل از شروع چندین نمونه کار ببینید و تصمیم بگیرید شما به چه سبک لوگو علاقه مند هستید: لوگو تایپ، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و …   سپس لوگو افراد یا سازمان هایی که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند را نیز بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید البته تقلید و کپی کردن عینی علاوه بر اینکه می­تواند برای شما دردسر ساز شود خیلی هم دلچسب نیست بنابراین الهام گرفتن را با تقلید اشتباه نگیرید.

کلام آخر

بهترین راه برای طراحی لوگو پزشکی خلاقانه و حرفه ای سپردن کار به افراد متخصص در این زمینه است.  زیرا ایده هایی که در طراحی آن به کار گرفته می شود منحصر به برند شما بوده و از انعطاف پذیری و ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.

منظور از انعطاف پذیری آن است که به مرور زمان در صورتی که بخواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید این تیم های خلاق به راحتی می توانند تغییرات جدید و باب میلتان را ارائه نمایند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *