طراحی کاتالوگ رنگ مو

کاتالوگ مویی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اهمیت کاتالوگ رنگ مو 

کاتالوگ رنگ مو یکی از کاربردی تر کاتالوگ ها در میان فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی است. از آنجایی که مشتریان برای خرید رنگ مو اعتماد کامل ندارند و نمی توانند به درستی رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنند، کاتالوگ مویی به آن ها کمک خواهد کرد. البته همه کاتالوگ ها جهت کمک به انتخاب درست مشتری طراحی می شوند اما کاتالوگ مویی به دلیل اینکه از نمونه موها رنگ شده با کد های مشخص طراحی می شود کاربردی تر است. برای آشنایی بیشتر با طراحی کاتالوگ رنگ مو با ما همراه باشید.

همه رنگ موها از برند های مختلف یک رنگ نیستند بلکه هر برند رنگ های بخصوص خودش را دارد و آن ها را در کاتالوگ مویی مخصوص خود به نمایش می گذارد. ممکن است دو کاتالوگ از یک کد مشترک استفاده کنند اما رنگ ها مختلف باشد و ترکیبات آن ها با هم برابر نباشد.

طراحی کاتالوگ رنگ مو

طراحی کاتالوگ برای رنگ مو

برای طراحی کاتالوگ رنگ مو باید دو جزء اصلی آن آماده باشد، ابتدا طراحی و چاپ کاتالوگ و سپس تهیه نمونه های رنگ مو که اصطلاحا با آن کالیته رنگ مو می گویند. کالیته رنگ انواع مختلفی دارد و کالیته رنگ مو یکی از آن ها است. کالیته برای نشان دادن تنوع رنگی یک محصول با برند خاص آن تهیه می شود.

اینکه چرا باید رنگ مو را به صورت کالیته و نمونه روی مو در کاتالوگ رنگ مو به نمایش گذاشت دلیل ساده ای دارد.  رنگ در چاپ از حالت اصلی خود دور می شود و رنگ مو به صورت طبیعی، رنگ را به درستی نشان می دهد.

طراحی کاتالوگ مویی به صورت مجزا هزینه دارد اما تهیه نمونه های مویی جدا از طراحی کاتالوگ محسوب می شود. از آنجایی که این نمونه ها در ایران تهیه نمی شود و از خارج از کشور وارد می شود، هم محدود است و هم هزینه زیادی خواهد داشت.

 از آنجایی که تهیه کاتالوگ رنگ مو هزینه برای استفاده مستقیما به دست مشتری نمی رسد بلکه از جانب تولید کنندگان به دست شعب آن برند یا فروشگاه های لوازم آرایشی و متخصصان رنگ مو می رسد. انتشار این کاتالوگ ها بسیار محدود است. برخی از برند ها برای فرار از هزینه ها به کاتالوگ های تماما چاپی روی می آورند و از نمونه های مویی استفاده نمی کنند و به همین دلیل هم مشتری رنگ واقعی مو را متوجه نمی شود. این کار باعث می شود تعداد بیشتری چاپ داشته باشند و انتشار آن هم بیشتر می شود، حتی به صورت دیجیتالی.

کم هزینه ترین راه ها برای تهیه کاتالوگ های رنگ مو

عکاسی صنعتی یکی از راه هایی است که نیازی نیست برای کاتالوگ رنگ مو از نمونه های واقعی در آن استفاده کنید و می توانید به بهترین شکل ممکن، با کیفیت ترین کاتالوگ را به مشتری تحویل دهید اما باز هم نمی توان گفت به اندازه کالیته ها کیفیت دارد.

 عکاسی صنعتی از نمونه رنگ ها 

از ساشه های خود عکاسی صنعتی کنید، این کار را به اهلش بسپارید، چون فاکتور های بسیار مهمی برای درست انجام دادن دارد و فراموش نکنید که این عکاسی علاوه بر اینکه باید فاکتور های کیفی یک عکاسی صنعتی درست را داشته باشد، می بایست در شرایطی کالیبره صورت گیرد تا رنگ ها همانگونه که در واقعیت هستند، در عکس ثبت شوند. پس اگر از شرایط الزامی انجام درست این کار ناآگاه هستید، کار را به کاردان های عکاسی بسپارید.

طراحی کاتالوگ رنگ مو به صورت اسمارت هم، کم هزینه تر از کالیته است و می توانید آن را با تیراژ بالا به دست مشتری برسانید اما ایرادی هم بر این نوع کاتالوگ وارد است. در این کاتالوگ اختلاف رنگ مو وجود دارد و رنگ موی اصلی با رنگ موی کاتالوگ متفاوت است به همین دلیل نمی توان گفت بهترین جایگزین برای کالیته های مویی هستند و فقط می توان به عنوان کاتالوگ رنگ موی چاپی از آن استفاده کرد.

کاتالوگ رنگ مو

کاتالوگ اسمارت 

اسمارت کاتالوگ می تواند یکی از نمونه های پیشرفته کاتالوگ باشد. شاید به عنوان کاتالوگ رنگ مو گزینه مناسبی نباشد اما همچنان جای بحث دارد. یکی از نکاتی که می توان از مزیت های اسمارت کاتالوگ مویی دانست این است که اکثر مصرف کنندگان می خواهند کاتالوگ در دستشان باشد و اگر می خواهید کاتالوگ شما در عین حال که کیفیت دارد، در تعداد بالا هم در دست مشتری باشد می توانید QR کد اسمارت کاتالوگ را در کاتالوگ اصلی در فروشگاه ها چاپ کنید و بگذارید مصرف کنندگان هم کاتالوگ مویی شما را داشته باشند. کار دیگری که می توانید با اسمارت کاتالوگ رنگ مو انجام دهید این است که QR کد را در جعبه محصولات هم چاپ کنید. این کد می تواند روی جعبه یا داخل آن باشد.

طراحی کاتالوگ مویی به شکل چاپی با کیفیت ترین نوع کاتالوگ است اما استفاده از کاتالوگ های دیجیتالی هم به پیشرفت شما در تبلیغات کمک خواهد کرد.به روز بودن در این عرصه در درآمدزایی و جذب مشتریان کمک بسیاری می کند و موجب موفقیت شما می گردد.

مطالعه شود: ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *