ویژگی کاتالوگ های تبلیغاتی

ویژگی کاتالوگ های تبلیغاتی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]کاتالوگ های تبلیغاتی یکی از ابزار مهم برای تبلیغات هر کسب و کاری است. این کاتالوگ ها محصولات یک بیزینس را به مشتری ارائه می دهند. هر کاتالوگی باید به گونه ای طراحی شود که مشتری ترغیب به انتخاب و خرید از شما شود. همچنین تمامی صاحبان مشاغل می دانند که تبلیغات مهم ترین اصل برای شناخته شدن کسب و کار است. کاتالوگ ها باعث شدند تا بسیاری از بیزینس ها رشد چشمگیری را تجربه کنند. برای چاپ و طراحی باید ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی به صورتی باشد که جذاب به نظر برسد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند. بستگی دارد که شما چه کمپین تبلیغاتی را برای بیزینس خودتان در نظر گرفته اید. باید این سوال ها را از خودتان بپرسید که آیا می خواهید کاتالوگ تبلیغاتی چاپی داشته باشید یا آنلاین؟ دقیقا با چه فونتی متن چاپ شود؟ عکس ها از قبل عکاسی شده باشند؟ یا از عکس های آماده استفاده شود؟ این ها معدود سوالاتی هستند که لازم است حتماً با بررسی کسب و کارتان به آن ها پاسخ دهید.

انواع کاتالوگ های تبلیغاتی
انواع کاتالوگ های تبلیغاتی

انواع کاتالوگ های تبلیغاتی

همه هدف کاتالوگ های تبلیغاتی، افزایش فروش و رضایت مشتریان است. همچنین با وجود این کاتالوگ ها، مشتریان به یک دید کلی درباره محصول دست پیدا می کنند. کاتالوگ یک متن تبلیغاتی است که با آن محصولات را ارائه می دهند و تضمین می کنند که خروجی قرار است به چه صورت باشد. مشتری ها با وجود کاتالوگ ها احساس اعتماد بیشتری به شما پیدا می کنند. شاید فکر کنید که فقط و فقط کاتالوگ ها باید در قالب چندین صفحه ورقی باشند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت اپلیکیشن های به خصوص، شما با اسکن کردن یک بارکد می توانید به تمامی اطلاعات کاتالوگ تبلیغاتی دست پیدا کنید. اما چیزی که در همه این ها مهم است، ارائه محصول به مشتری است. فقط کافی است شما با دانستن چند  نکته کوچک کاتالوگی را طراحی کنید که مشتری شما را از بین رقبایتان انتخاب کند. بعد از انتخاب شما کار بسیار راحت پیش می رود و فقط باید تمرکز خود را بر روی کیفیت محصول بگذارید.

افزایش فروش با کاتالوگ تبلیغاتی

افزایش فروش رسالت اصلی کاتالوگ ها است. کافی است با دانستن و رعایت عواملی چون گفتن واقعیت های محصول، داشتن عکس های با کیفیت بالا، تولید محتوای متنی به طوری که نظر مشتری جلب شود و طراحی و دیزاین مناسب، یک تبلیغات موفق را پایه ریزی کنید. اگر بیزینس شما نوپا است، این نوع تبلیغات بسیار کمک کننده است. حتی اگر سالیان سال است که شما را می شناسند، برای افزایش چندین برابر محصولاتتان باید کاتالوگ تبلیغاتی داشته باشید. شما می توانید علاوه بر تبلیغ محصولات، سابقه کارتان، اطلاعات شرکت تان و هرچه را که فکر می کنید مشتری باید راجع به شما بداند را داخل کاتالوگ خود بگنجانید. علاوه بر تبلیغ محصولات، سابقه کارتان و اطلاعات شرکت تان را نیز بنویسید.

[promo_box image=”” title=”” btn_text=”” btn_link=”” target=”_blank” position=”” border=”0″ animate=””]نمونه های داخل صفحه طراحی کاتالوگ مدرن طرح را نیز ببینید[/promo_box]

واقعیت ها را نشان دهید

آگاهی داشتن درباره تمامی محصولاتتان نیاز اولیه و اساسی است و مهم است قبل از تهیه کاتالوگ به این فکر کنید که چقدر درباره محصول خود می دانید و مشتری لازم است چه چیزهای بیشتری درباره آن بداند. ویژگی یک کاتالوگ خوب این است که شما بتوانید راهنمایی برای مشتری باشید تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد؛ سپس باید تمام واقعیت های کالا را به مشتری نشان دهید. تمام مزایا و معایب آن را قید کنید. هرچه بیشتر با مشتری خود صادق باشید، احتمال این که مشتری به شما اعتماد کند، بیشتر است. حال برای این که بتوانید عملکرد مناسبی را در همین ابتدا انجام دهید باید خودتان را به جای خریدار بگذارید. چه چیزهایی برایتان مهم است که بدانید؟ چ اطلاعات اضافی باعث می شود که بهتر عمل کنید؟ این اطلاعات دقیقاً مانند یک نقشه به شما کمک می کند که یک کاتالوگ تبلیغاتی خوبی را ارائه دهید.

 

متنی جذاب برای کاتالوگ
متنی جذاب برای کاتالوگ

محتوای متنی که مشتری را جذب کند از مهم ترین ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی است. برای معرفی محصول باید تمام ویژگی ها را به صورتی که مشتری جذب شود، بنویسید. همچنین درج سایر اطلاعاتی چون نام شرکت، آدرس و هر اطلاعاتی که مشتری را کمک می کند که بهتر تصمیم بگیرد، مهم است. برای نوشتن کاتالوگ ها باید حواستان به حوصله مشتری نیز باشد. یعنی نباید به قدری طولانی بنویسید که مشتری دلش نخواهد که ادامه آن را بخواند. در زیر به صورت خلاصه مواردی که باید دقت کنید را دسته بندی کرده ایم.

  • بین 50 الی150 کلمه توضیحات درباره شرکت و هر اطلاعات دیگری که لازم است را در کاتالوگ خود شرح دهید.
  • برای هر قسمتی از کاتالوگ که می خواهید موضوعی بنویسید، از عنوان کمک بگیرید. این گونه به ذهن مشتری نظم می دهید که ادامه مطلب قرار است درباره چه چیزی بخواند.
  • محصول خود را با تمام ویژگی های خوب و بد توصیف کنید. از فونت زیبایی استفاده کنید و سعی کنید تا متنی جذاب بنویسید.
  • کاتالوگ ها نباید طولانی نوشته شده باشند. این کار مشتری را خسته می کند. همچنین باید به صورت کوتاه و مفید تمام منظور خود را برسانید. با رعایت این نکات ساده، کاتالوگی کاربردی خواهید داشت.
  • محصول خود را با تمام ویژگی های خوب و بد توصیف کنید.

استفاده از عکس هایی با کیفیت بالا

عکس با کیفیت یکی از پارامتر هایی است که اصلاً نباید از آن چشم پوشی کنید. شما با قرار دادن عکس در متن خود، حس بهتری را در مشتری ایجاد می کنید. همچنین هرکسی با توجه به عکس ها راحت تر می تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند و دقیقا می داند که چه محصولی به دستش خواهد رسید. از هر عکسی استفاده نکنید. سعی نکنید عکس ها را دستکاری کنید و ظاهر آن را طوری تغییر دهید که با کالای شما فرق داشته باشد. این گونه اعتماد مشتری را برای همیشه از دست خواهید داد. یک ایده خوب برای  کسب و کارها این است که که می توانند یک نمونه کوچکی از محصول را به صورت عینی در کاتالوگ خود قرار دهند.

کاتالوگ تبلیغاتی به شما کمک می کند که سریع تر روند کار را پیش ببرید. کاتالوگ فقط برای کمک کردن به تصمیم مشتری بوده و عملکرد شما نیز سریع تر می شود و در آخر به نتیجه بهتری می رسید. سعی کنید عکس های خود را با طرح های مینیمال درج کنید. تمام آیتم های غیر ضروری عکس را حذف کنید که تمرکز وی از محصول شما کم نشود. در عین سادگی از خلاقیت خود نیز استفاده کنید.

از کاغذ روغنی برای جنس کاتالوگ استفاده کنید

کاغذهای کاتالوگ علاوه بر براقی، کیفیت بسیار خوبی دارند و زود خراب نمی شوند. سعی کنید توجه مشتری را با کیفیت خوب کاتالوگ جلب کنید.

تعداد صفحات مناسب برای کاتالوگ
تعداد صفحات مناسب برای کاتالوگ

تعداد صفحات مناسب برای کاتالوگ

یکی دیگر از ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی این است که تعداد صفحات به اندازه باشد. نباید تعداد صفحات زیاد باشد و آن را با کتاب اشتباه بگیرید. همچنین نباید آن قدری کم باشد که با بروشور اشتباه شود. دقیقاً باید اطلاعات درست و کافی را در آن بگنجانید. همچنین به ازای هر یک محصول، یک صفحه مخصوص به خودش را در نظر بگیرید. برای این کار می توانید از کارشناسان و طراحان نظر خواهی کنید تا بتوانید بهترین کاتالوگ را برای بیزینس خود طراحی کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *