عکاسی حرفه ای از منظره

عکاسی حرفه ای از منظره
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکات مهم عکاسی از منظره

عکاسی حرفه ای از منظره موضوع گسترده ای است، با این حال، عناصر کلیدی خاصی وجود دارند که در عکس های مختلف که توسط عکاسان مختلف گرفته شده است، ظاهر می‌شوند، زیرا به افزودن سطح بیشتری از علاقه یا ایجاد حالت و تاثیر بیشتر به عکس‌ها کمک می‌کنند.

  1. استفاده از دیافراگم میان برد در عکاسی از منظره

یکی از اهداف هنگام عکاسی حرفه ای از منظره، گرفتن یک تصویر فوق العاده واضح و شفاف است. تنظیمات نوردهی که انتخاب می‌کنید، از دیافراگم شروع می‌شود. برای دریافت واضح‌ترین و واضح‌ترین تصویر ممکن، بهتر است با عدد f-stop عکس بگیرید که حدود دو تا سه استاپ بالاتر از کمترین حد ممکن است (دیافراگم متوسط، مانند f/8 معمولاً خوب کار می‌کند). استفاده از دیافراگم بیش از حد در هر دو انتهای طیف، مانند f/2.8 یا f/22، می‌تواند باعث کاهش جزئی وضوح شود.

اگر عکاسی حرفه ای از منظره شما شامل عناصر بصری در پیش زمینه، میان زمینه و پس‌زمینه است، ممکن است بخواهید با دیافراگم بازی کنید تا به یک جلوه خلاقانه خاص برسید. به عنوان مثال، برای ایجاد عمق میدان بالا که در آن عناصر در پیش زمینه و پس زمینه در فوکوس هستند، باید از دیافراگم بالا استفاده کنید، چیزی مانند f/11 یا f/16. یا اگر عمداً می‌خواهید چیزی را در پیش زمینه تصویر محو کنید، می توانید دیافراگم خود را پایین تنظیم کنید، مانند f/2.8، برای عمق میدان کم. درباره نحوه استفاده از دیافراگم دوربین بیشتر بدانید

عکاسی از منظره

  1. ISO پایین را انتخاب کنید

راه دیگر برای اطمینان از بهترین کیفیت عکاسی حرفه ای از منظره این است که ISO را تا جایی که می توانید پایین بگذارید، در حالی که هنوز بتوانید با دیافراگم و سرعت شاتر که نیازهای شما را برآورده می کند عکس بگیرید. این کمک می کند تا تصویر از دانه دار شدن جلوگیری کند، که می تواند با تنظیمات ISO بالاتر اتفاق بیفتد. یک ISO در محدوده 100 تا 400 معمولاً برای این کار خوب عمل می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که نمی خواهید عکس خود را از دست بدهید، زیرا مصمم هستید با ISO پایین عکس بگیرید تا کیفیت تصویر را حفظ کنید. اگر باید ISO را بالا ببرید تا بتوانید از دیافراگم و یا سرعت شاتر خاصی استفاده کنید، این کار را انجام دهید.

  1. در صورت نیاز از سه پایه استفاده کنید

با مجموعه ایزو و دیافراگم شما، انتخاب سرعت شاتر می تواند به سادگی انتخاب هر سرعت شاتری باشد که نوردهی مناسبی به شما می دهد. برای اینکه این کار واقعاً آسان شود، هنگام انتخاب دیافراگم، دوربین خود را در حالت اولویت دیافراگم قرار دهید و دوربین شما به طور خودکار سرعت شاتری را انتخاب می کند که برای نوردهی مناسب بهترین کار را دارد. با این حال، اگر سرعت شاتر شما خیلی کم شود، ممکن است به یک سه پایه برای جلوگیری از تاری ناشی از لرزش دستانتان در عکاسی حرفه ای از منظره نیاز داشته باشید. دستورالعمل کلی برای تعیین کمترین سرعت شاتر دستی قابل استفاده این است که به فاصله کانونی لنز خود نگاه کنید و از سه پایه برای هر سرعت شاتری کمتر از متقابل آن عدد استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر فاصله کانونی لنز شما 50 میلی‌متر است، ممکن است بتوانید با 1/50 ثانیه بدون تار شدن دست دادن عکس بگیرید، اما می‌خواهید از سه پایه برای سرعت‌های کمتر از آن استفاده کنید. درباره سرعت شاتر بیشتر بدانید.

  1. از درختان منظره عکس بگیرید

موضوعی که در هر زمانی از سال فتوژنیک است، درختان، چه به تنهایی و چه در یک جنگل بزرگ ( شانه به شانه ) ایستاده اند، ساختارهای قوی ای هستند که به مناظر وسیع زیبایی می بخشند و وقتی از آن به تنهایی عکس می گیرید، غالب و چشمگیر می شوند. آنها می توانند به تصاویر حس مقیاس بدهند و وقتی از نزدیک عکس می گیرند، بافت های عالی برای اضافه کردن به عکس های دیگر در تاریخ های بعدی ایجاد می کنند.

  1. عکاسی حرفه ای از منظره آسمان

آسمان و هر آنچه که در کادر قرار دارد، فوکوس و احساس کلی تصویری را که می‌خواهید بگیرید، تغییر می‌دهد. ابرهای تیره و مملو از باران، حس درام را به شما اضافه می کنند، در حالی که ابرهای سفید در مقابل آسمان آبی، احساس کاملا متفاوتی را در عکاسی حرفه ای منظره ایجاد می کنند. حالت های جذاب آسمان می توانند در هر زمانی از سال و در هر زمانی از روز رخ دهند، بنابراین شما فقط باید از شرایط آگاه باشید و در جریان هر آنچه که در آسمان ها رخ می دهد قرار گیرید.

عکاسی حرفه ای منظره

تار کردن حرکت ابرها جلوه جالبی است که می تواند به ایجاد خطوط پیشرو برای هدایت چشم در عکس کمک کند. اگر در روزهای روشن عکاسی حرفه ای از منظره انجام می دهید، باید یک فیلتر ND نصب کنید تا بتوانید بدون رسیدن نور زیاد به سنسور، از سرعت شاتر پایین تر استفاده کنید. همانطور که در بالا به اختصار ذکر شد، اگر آسمان واقعاً چشمگیر است، افق را به سمت پایین تغییر دهید تا آسمان بر فریم تسلط یابد. هنوز هم وجود کمی زمین در تصویر کمک می کند، هرچند که این امر به جذابیت پیش زمینه و همچنین مقیاس عکس اضافه می کند.

  1. از آب در تمام اشکال آن استفاده کنید

دریاچه ها، رودخانه ها، نهرها یا برکه ها، آب اغلب نقش مهمی در مناظر دارد. می توان از آن برای افزودن حس حرکت به تصویر استفاده کرد، انعکاس روی سطح آن می تواند به عمق آن اضافه کند و در زمستان، آب یخ زده عنصر دیگری را به عکس های منظره اضافه کند.

  1. الگوها و بافت ها را ضبط کنید

وقت گذاشتن برای تأکید بر اشکال، الگوها و بافت‌هایی که در طبیعت ظاهر می‌شوند، می‌تواند به ایجاد تصویری قوی در زمانی که از آنچه در اطرافشان است، کمک کند. این به ویژه برای عکاسی حرفه ای از منظره به صورت سیاه و سفید خوب عمل می کند، زمانی که به روش هایی برای جداسازی عناصر مختلف در کادر خود نیاز دارید. وقتی مناظر را رنگی می‌گیرید، دیدن عناصر مختلف در منظره آسان است، اما وقتی رنگ‌ها حذف شوند، عناصر مختلف بیشتر با هم ترکیب می‌شوند، زیرا رنگ‌ها پس از تبدیل به سیاه و سفید شبیه به هم می‌شوند. به دنبال اشکال قوی در مناظر مانند دیوارها و درختان باشید که ممکن است یک خط پیشرو در چشم انداز ایجاد کنند. تشخیص و درک اشکال متمایز قوی حتی زمانی که تن ها شبیه هم هستند برای چشم آسان تر است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *