نکات مهم برای عکاسی صنعتی از طلا

عکاسی از طلا

بازار عکاسی از طلا روز به روز در حال رشد است. عکاسی صنعتی از طلا می تواند یک تلاش سرگرم کننده، پر ارزش و سودآور باشد. اگر به دنبال راهی برای فروش بهتر طلا و جواهرات در کسب و کار خود هستید، با ما همراه باشید تا با عکاسی صنعتی از طلا آشنا شوید.

انواع عکاسی از طلا و جواهرات

قبل از شروع، خوب است به خاطر داشته باشید که دو نوع مختلف عکاسی صنعتی از طلا و جواهرات وجود دارد. برخی از عکس های جواهرات به منظور تجارت و عکاسی از محصول گرفته می شوند و برخی از عکس ها که به آن عکاسی تحریریه می گویند، با خلاقیت بیشتری گرفته و ثبت می شوند. هر دوی این تکنیک ها، الزامات و تکنیک های متفاوتی دارند.

الزامات عکاسی صنعتی از جواهرات و طلا

  •     استفاده از سه پایه برای عکاسی

برای تصاویر محصولات طبیعت بی جان مانند جواهرات، باید از سه پایه استفاده کنید. ثابت نگه داشتن دوربین روی سه پایه دو مزیت دارد؛ اول، تنظیم نقاط فوکوس و عمق میدان (دیافراگم) را آسان تر می کند و دوم، برای جلوگیری یا کاهش نویز می توانید سرعت شاتر و ISO را بسیار بیشتر کاهش دهید.

  •     دوربین مناسب برای عکس طلا جواهرات

خوشبختانه برای عکاسی صنعتی، دوربین به اندازه سایر زمینه ها مهم نیست. عکاسی از لوازم جانبی یک تلاش بی جان است. شما از محدودیت ها یا مرزهای دوربین خود عبور نخواهید کرد.

عکاسی صنعتی از جواهرات

تجارت الکترونیک با عکاسی صنعتی از جواهرات

برای تجارت الکترونیک و تصاویر محصولات استاندارد، تعداد مگاپیکسل خیلی مهم نیست. این تصاویر از طلا و جواهرات احتمالا کوچک یا فقط برای استفاده آنلاین خواهند بود. برخی از عکاسان جواهرات، حتی از استفاده از دوربین های نقطه ای و عکاسی با کامپکت دور شده اند. اگر می خواهید کار حرفه ای انجام دهید، ما این را پیشنهاد نمی کنیم. اکثر دوربین های DSLR سطح متوسط ​​برای این دسته مناسب هستند.

برای عکاسی صنعتی از طلا و جواهرات، نوع دوربینی که استفاده می کنید مهم است. شما به یک دوربین سطح متوسط ​​یا یک DSLR حرفه ای با کیفیت بالا نیاز دارید. بستگی به این دارد که عکاسی شما برای چاپ باشد یا آنلاین، در فضای باز یا در استودیو. همچنین باید در نظر بگیرید که نیازهای مشتری شما چیست.

وقتی وارد کار تجاری می شوید، تعداد مگاپیکسل دوربین شما می تواند بسیار مهم باشد. هرچه تعداد مگاپیکسل بیشتر باشد، چاپ بزرگتر و با کیفیت تر خواهد بود. خوشبختانه، بسیاری از دوربین‌های جدیدتر دارای مگاپیکسل بالا با هزینه کمتری هستند.

  •     انتخاب لنز مناسب برای عکاسی صنعتی از طلا

بدنه دوربین ممکن است چندان قابل توجه نباشد، اما انتخاب لنز نکته بسیار مهمی است که باید رعایت شود و آن را مناسب عکاسی صنعتی از طلا انتخاب کنید. وقتی از یک محصول عکس می گیرید، باید تا حد امکان واقعی باشد و واقعیت را با جزئیات نشان دهد.

در عکاسی تحریریه، آزادی عمل بیشتری برای خلاق بودن وجود دارد. معمولا، شما می خواهید به سراغ یک لنز استاندارد بروید. لنزهای استاندارد که به عنوان لنزهای معمولی نیز شناخته می شوند، تصویری را تولید می کنند که تقریباً با آنچه چشم انسان می بیند مطابقت دارد و تصویر برای بیننده طبیعی به نظر می رسد. لنزهای استاندارد دارای زاویه دید در حدود 50 تا 55 درجه به صورت مورب هستند. این لنزها یکی از ساده ترین لنزها برای استفاده در عکاسی صنعتی از طلا هستند.

لنزهای ماکرو یک انتخاب محبوب برای عکاسی با جزئیات جواهرات هستند. لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه های کوچک در فواصل بسیار نزدیک است. یک مزیت بزرگ برای لنز ماکرو این واقعیت است که حد فوکوس آنها بسیار نزدیک به شیشه است.

  •     تنظیم نور برای عکاسی از طلا

دقیقاً مانند لنز، تنظیم نور نیز بر تصویر جواهرات شما تاثیر می گذارد. یک سافت باکس حلقه ای یا نور پیوسته را برای عکاسی صنعتی از طلا آماده کنید. این به این دلیل است که من دوست دارم نور را هنگام تنظیم آن ببینم تا اینکه به طور مداوم فلاش کنم. نور حلقه ای برای نورپردازی عکاسی از جواهرات بسیار عالی است زیرا لبه های جسم را روشن می کند. سافت‌باکس‌ها، ظاهری زیبا، نرم و یکنواخت دارند.

نورپردازی دقیق در هر نوع عکس محصول حیاتی است. با این حال، در عکاسی تحریریه آزادی عمل خلاقانه وجود دارد. می توانید از نور طبیعی برای این موارد استفاده کنید و اگر رنگ‌ها کاملا درست نباشند، قابل درک است.

  • تنظیمات لازم برای عکاسی صنعتی از طلا و جواهرات

مانند عکاسی از طبیعت بی جان، تنظیمات عکاسی صنعتی از طلا هم نسبتاً ساده است.

  1.   حالت فوکوس: چون محصولات حرکت نمی‌کنند، می‌توانید دوربین خود را روی حالت One-Shot تنظیم کنید. One Shot به شما امکان می دهد بدون ترس از تغییر فوکوس، تصاویر خود را تنظیم کنید و فوکوس کنید.
  2.   سرعت شاتر: به طور کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که نویز کمتری وجود دارد. یک سه پایه اضافه کنید و می توانید از یک عدد ISO و سرعت شاتر کمتر برای کاهش نویز استفاده کنید.
  3.   دیافراگم: اینجاست که همه چیز کمی پیچیده تر می شود. برای عکس های محصول، به طور کلی عمق میدان عمیق تری می خواهید و این جزئیات پیچیده را آشکار می کند.

عکاسی صنعتی از طلا

اگر عکاسی دقیق تری انجام می دهید، می توانید از عمق میدان کم استفاده کنید. این کار، جزئیاتی را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید برجسته می کند و اجازه می‌ دهد بقیه به یک بوکه خامه ‌ای تبدیل شوند. برای عکاسی تحریریه، تنظیمات بسته به چیزی که عکاسی می‌ کنید متفاوت خواهد بود. با یک مدل، احتمالاً با الزامات عکاسی پرتره هماهنگ خواهید بود.

  •     از انعکاس نور در عکاسی از طلا جلوگیری کنید

عکاسی از جواهرات سخت است زیرا سطوح بازتابنده نور را به روش های آزاردهنده ای به اطراف منعکس می کنند. آنها با تنظیم نور شما مشکل دارند و باعث بازتاب می شوند. شما نمی‌خواهید انعکاس وسایل یا چراغ هایتان، عامل حواس پرتی باشد.

عکاسی صنعتی از طلا بدون بازتاب چگونه می شود؟ به انعکاس ها توجه کنید و برای جابجایی نورها در اطراف آماده شوید تا پیکربندی کامل را پیدا کنید. در غیر این صورت، در اتاق ویرایش می نشینید و تمام آن بازتاب های مزاحم را حذف می کنید. می توانید از نور حلقه ای هم استفاده کنید. آنها لبه جسم را روشن می کنند و می توانند پنهان کردن انعکاس ها را آسان تر کنند.

مطالعه شود: عکاسی تبلیغاتی از طلا

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *