فون عکاسی چیست؟

فون عکاسی چیست؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 فون یا پس‌زمینه‌های عکاسی بخش کلیدی هر تصویری هستند. آنها می‌توانند عکس شما را بسازند یا خراب کنند. انتخاب بهترین مواد پس زمینه بسیار مهم است، اما دانستن اینکه از کدام یک استفاده کنید می تواند مشکل باشد. برای اینکه به شما کمک کنم بهترین استفاده را از تصویر خود ببرید، نکات کلیدی را که باید در هنگام انتخاب پس‌زمینه به آنها فکر کنید، بیان کرده‌ام. و به سوال فون عکاسی چیست شما پاسخ داده ایم. استفاده از فون در عکاسی صنعتی حرفه ای نیز، جزء تجهیزات تخصصی و لازم این نوع از عکاسی به حساب می آید.

فون عکاسی چیست؟

چه در حال عکاسی از افراد یا محصولات باشید، طیف گسترده ای از پس زمینه های عکاسی برای انتخاب وجود دارد. از رنگ های ساده گرفته تا بوم خالدار، آسمان محدودیت است. انواع مختلف پس‌زمینه‌ها شامل کاغذ، پارچه‌هایی مانند موسلین یا بوم، ورق‌های ام دی‌اف، پس‌زمینه‌های پاپ‌آپ یا یارو (سیکلوراما) می‌شود.

انواع پس زمینه برای فون عکاسی
انواع پس زمینه برای فون عکاسی

انواع پس زمینه برای فون عکاسی

پارچه

گزینه ای عالی برای فون عکاسی. فون های پارچه ای مانند بوم یا موسلین به دلیل تنوع و قابل حمل بودن محبوب هستند. پس‌زمینه‌های بوم معمولاً حجیم‌تر و سنگین‌تر از پس‌زمینه‌های موسلین هستند، اما می‌توانند عمق و رنگ زیادی را ارائه دهند. پس‌زمینه‌های موسلین از پنبه ساخته می‌شوند و در نتیجه سبک‌تر از بوم هستند، اگرچه آنها نیز در سبک‌های مختلفی هستند.

رول های کاغذی، سبک ولی حساس

رول های کاغذی دارای عرض های مختلفی هستند و در رنگ های مختلف موجود می باشند. مزایای رول های کاغذی تنوع و مقرون به صرفه بودن آن است، اما نگهداری آنها ممکن است دشوار باشد. یکی دیگر از اشکالات رول های کاغذی این است که به راحتی چروک می شوند.

تخته های چوبی

اغلب از تخته‌های چوبی برای عکاسی از محصولات استفاده می شود. شما می توانید انواع زیادی از تخته های چوبی را پیدا کنید و تهیه آنها می تواند نسبتاً ارزان باشد. می‌توانید صفحه‌های میز قدیمی را به‌عنوان تخته تغییر دهید و به راحتی می‌توانید قطعاتی با شخصیت واقعی را در بازارهای دست دوم یا عتیقه‌فروشی‌ها پیدا کنید. اگر به دنبال ظاهری خلاقانه تر و مناسب تر هستید، حتی می توانید تابلوهای خود را بسازید.

رول های کاغذی، سبک ولی حساس
رول های کاغذی، سبک ولی حساس

پس زمینه پاپ آپ

پس زمینه های پاپ آپ برای عکاسانی که در مکان یا فضاهای کوچک کار می کنند ایده آل هستند. این پس‌زمینه‌های جمع‌شونده در رنگ‌های مختلف، از خاکستری خنثی گرفته تا آبی خال‌دار، در دسترس هستند و اغلب یک سمت قابل برگشت را ارائه می‌دهند. آنها سبک وزن، حمل و نقل آسان و مقرون به صرفه هستند. با این حال، اندازه آنها می تواند محدود باشد، که اگر می خواهید پرتره های تمام طول انجام دهید، استفاده از آنها را دشوار می کند. نوع پس‌زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید به چیزی که در حال عکاسی هستید بستگی دارد و باید در مورد اینکه کدام پس‌زمینه برای عکس شما بهترین است فکر کنید. مواردی که هنگام انتخاب پس زمینه باید به آنها فکر کنید شامل رنگ، بافت و اندازه است. در نظر بگیرید که هر یک از اینها چگونه با عکس شما کار می کند . آیا آنها آن را تعریف می کنند یا حواس را از آن پرت می کنند؟

انتخاب فون عکاسی

رنگ فون 

رنگ بخش مهمی از یک تصویر است. می تواند به تنظیم خلق و خو و همچنین هدایت چشم کمک کند. تئوری رنگ چیزی است که نقش مهمی در کار من ایفا می کند و به عنوان عکاس چیزی ارزش درک دارد. هنگام انتخاب پس‌زمینه، به این فکر کنید که آیا رنگ‌های روشن و متضاد (رنگ‌های رایگان) یا رنگ‌های ظریف‌تری می‌خواهید.

بافت فون عکاسی

بافت نیز در عکاسی مهم است. گاهی اوقات کمی بافت واقعاً می تواند به یک تصویر اضافه کند، اما گاهی اوقات فقط به عنوان یک حواس پرتی عمل می کند. اگر پس زمینه شما از تصویر شما منحرف شود، بیننده خود را از دست خواهید داد. در مورد محصول خود فکر کنید، آیا این محصول به یک پس زمینه صاف و تمیز نیاز دارد یا روی سطح بافت بیشتری کار می کند.

اندازه پس زمینه

آخرین اما نه کم اهمیت، به اندازه پس زمینه خود فکر کنید. اگر از یک پرتره تمام طول عکاسی می کنید، احتمالاً یک ورق ام دی اف کار نخواهد کرد. با این حال، اگر از یک بطری ویسکی یا یک کیف دستی عکس می گیرید، به راحتی می توانید با یک ورقه از آن خلاص شوید. نمی‌خواهید برای گسترش پس‌زمینه خود به فتوشاپ تکیه کنید. اگر می‌توانید، آن را درست در دوربین دریافت کنید. همانطور که گفته شد، اجازه ندهید که به اندازه پس زمینه خود نیز محدود شوید. خلاق باشید و ببینید چه راه حل هایی می توانید پیدا کنید. 

کجا می توان پس زمینه عکاسی را پیدا کرد؟

به دست آوردن پس زمینه های عکاسی کار سختی نیست. می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین از شرکت‌هایی مانند  Lastolite یا Colorama  ، Savage Universal ، B&H ، Wex Photo Video Amazon یا eBay ، فقط چند مورد را نام ببرید. برای ورق‌های ام‌دی‌اف یا تخته‌های چوبی، می‌توانید از فروشگاه سخت‌افزار محلی خود دیدن کنید، که باید گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. اگر می خواهید خلاق باشید و خودتان را بسازید، این مکان عالی برای شروع است. من همچنین اغلب از میزهای قدیمی به عنوان سطوح پایه و پس زمینه نیز استفاده می کنم. این موارد را می توان به راحتی در فروشگاه های دست دوم یا عتیقه فروشی ها پیدا کرد.

بافت فون عکاسی
بافت فون عکاسی

همان طور که تاکنون فهمیدید فون یا پس‌زمینه‌های عکاسی بخش کلیدی هر تصویری هستند. آنها می‌توانند عکس شما را بسازند یا خراب کنند. انتخاب بهترین مواد پس زمینه بسیار مهم است. ما در اینجا سعی کردیم شما را با فون عکاسی و انواع آن آشنا کنیم تا نهایت استفاده را از هنر عکاسی ببرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *