مراحل طراحی کاتالوگ و بروشور

مراحل طراحی کاتالوگ و بروشور
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

5 گام برای طراحی بهتر کاتالوگ و بروشور

در عصر دیجیتال مارکتینگ، به سختی می توان اهمیت و ارزش یک بروشور یا کاتالوگ چاپ شده با کیفیت را نادیده گرفت. یک بروشور حرفه ای طراحی شده یک ابزار فروش حیاتی است و در جلسات فروش و انتقال خدمات شما به بازار هدف شما چندین هدف را برای شما برآورده می کند. یک بروشور یا کاتالوگ چاپ شده با کیفیت می تواند اعتبار، شهرت، قابلیت ها، محصولات و پیام برند شما را نشان دهد.

دقیقاً مانند مجلات، بروشورها “ماندگاری” طولانی دارند و به عنوان یک “محل گذار” متقاعدکننده برای حرکت مشتری بالقوه شما به سمت پایین قیف فروش شما عمل می کنند.

اگر شما مسئول طراحی یک بروشور یا کاتالوگ جدید برای شرکت خود هستید، در اینجا 5 مرحله آورده شده است که به شما کمک می کند پیام خود را منتقل کنید، تیم خود را سازماندهی کنید، بودجه خود را مدیریت کنید و یک بروشور جذاب و متمرکز بر برند درست کنید.

1-     هدف از طراحی بروشور چیست؟

قبل از شروع به کار، مدتی را صرف فکر کردن در مورد بروشور و کاتالوگی که می‌خواهید طراحی کنید بگذرانید. به عنوان مثال، می خواهید مشتری احتمالی شما پس از اولین بار دیدن کاتالوگ و بروشور، چه چیزی را از آن زیادی بدانند؟ بروشور برای چه افرادی مناسب است؟ در چه مواردی در آن لحاظ خواهد شد؟ امکان مشاوره حضوری؟ تاریخ نمایشگاه تجاری؟ ایمیل مستقیم شرکت؟ ابتدا مشخص کنید که بروشور یا کاتالوگ شما چه هدفی دارد.

شما باید ایده بسیار خوبی از شخصیت خریدار داشته باشید و بدانید که چگونه بروشور یا کاتالوگ شما با آنها ارتباط برقرار می کند. آیا جمعیت‌ هدف، دوست‌داشتن یا نداشتن، نقاط حساس و بزرگترین چالش‌های آن‌ها را می‌دانید؟ آیا کاتالوگ و بروشور قرار است به عنوان یک عامل فروش بالای قیف یا پایین قیف استفاده شود؟

[info_box title=”” image=”” animate=””]چاپ و طراحی کاتالوگ یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

2-     بودجه خود را تعیین کنید

بودجه خود را تعیین کنید
بودجه خود را تعیین کنید

چقدر می توانید برای طراحی کاتالوگ و بروشور و به طور کلی تبلیغات چاپی هزینه کنید؟ قیمت گذاری برای طراحی می تواند مفید باشد. اضافه کردن جزئیات می تواند هزینه را افزایش دهد. ممکن است بخواهید یک کاغذ با کیفیت بالاتر یا شاید یک کاغذ بافت دار را برای چاپ کاتالوگ و بروشور انتخاب کنید. حتی ممکن است بخواهید آرم خود را برجسته کنید یا یک لاک (روکش جوهر براق) روی لوگوی خود اضافه کنید. چندین مورد تزئینی وجود دارد که می توانید برای افزایش ارزش و ارائه برند که باید بر اساس شخصیت خریدار شما باشد، به کاتالوگ یا بروشور خود اضافه کنید. اگر در حال بازاریابی برای قشر مرفه هستید، ممکن است برای انتقال زیبایی و شایستگی، عکاسی با کیفیت بالا و کاغذ با کیفیت لازم باشد.

در اینجا یک پروسه معمولی طراحی کاتالوگ و بروشور مثال زده شده است:

  • تحقیق (در صورت نیاز)
  • انتخاب طرح
  • کپی رایتینگ و ویرایش متن
  • اینفوگرافیک
  • عکاسی
  • چاپ و مدیریت پروژه

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]تفاوت کاتالوگ با بروشور[/info_box]

3-     به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه دارید

قبل از نوشتن طرح کلی خود، ممکن است در تصور اینکه چگونه می خواهید کاتالوگ و بروشور شما ظاهر و احساسی داشته باشد مشکل داشته باشید. پیشنهاد می کنم از سایت های ارائه دهنده خدمات طراحی کاتالوگ مانند مدرن طرح دیدن کنید تا نگاهی به کارهایی که شرکت های دیگر انجام می دهند انداخته باشید. بر اساس اندازه، فرمت، رنگ ها، عکاسی، تایپوگرافی و سبک، ایده ای از آنچه دوست دارید را دریافت کنید.

به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه دارید
به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه دارید

4-     طرح کلی محتوای کاتالوگ و بروشور خود را بنویسید

گام بعدی این است که طرح کلی محتوای خود را شروع کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه زمانی می شود که زمان استخدام یک طراح گرافیک یا متخصص برندسازی فرا می رسد. با داشتن یک نسخه تأیید شده و متنی از بروشور، می توانید در هزینه تجدید نظر و در زمان صرفه جویی کنید. قبل از تماس با متخصص، هر گونه تأییدیه ای را که نیاز دارید از سطوح بالاتر شرکت تان دریافت کنید. می‌توانید قیمت‌گذاری دقیق‌تری دریافت کنید و جدول زمانی تولید بروشور خود را کاهش دهید، چه در حال نوشتن محتوا در داخل شرکت باشید چه برون سپاری آن به یک متخصص برندسازی.

5-     عکس و گرافیک مورد نیاز تان را تعیین کنید

آیا عکسی با وضوح بالا دارید که بتوانید از آن در بروشور خود استفاده کنید؟ عکس ها برای استفاده در عکس به منظور چاپ باید عکس ها حداقل 300 نقطه در اینچ باشند (در مقابل 72 نقطه در اینچ برای وب). آیا عکس شما از گوشی آیفون گرفته شده است؟ اگر چنین است، اصلاً خوب نیست. عکاسی حرفه ای می تواند بر تصمیم خرید خریداران تاثیر بگذارد. مشخص کنید چه عکس هایی دارید که می خواهید در طراحی بگنجانید، تعیین کنید که آیا به اندازه کافی بزرگ هستند و آیا پیام درستی را منتقل می کنند یا خیر. طراحی بروشور عالی با تصاویر عالی شروع می شود. همچنین می توانید جستجوی خود را برای عکس در Getty، Corbis، Veer، Offset یا iStock انجام دهید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کنید.

گرافیک مورد نیاز تان را تعیین کنید
گرافیک مورد نیاز تان را تعیین کنید

اینفوگرافیک ها همچنین به کاتالوگ و بروشور شما افزوده می شوند و نکات اصلی شما را سریعتر منتقل می کنند. انتخاب کنید چه حوزه هایی از اطلاعات را می توانید به اینفوگرافیک تبدیل کنید. آمار شرکت و صنعت، فرآیندها، دسترسی محلی، درآمد یا هر چیز دیگری که بتوان به صورت بصری نمایش داد، “تزیینات و جزئیات گرافیکی” عالی را ایجاد می کند.

 

6-     متخصص برند حرفه ای انتخاب کنید

متخصص برند حرفه ای انتخاب کنید
متخصص برند حرفه ای انتخاب کنید

اکنون که بودجه خود را تعیین کرده اید، محتوای خود را نوشته اید، ایده هایی از رقبا به دست آورده اید و تعدادی عکس و ایده برای اینفوگرافیک جمع آوری کرده اید، زمان آن رسیده است که بهترین متخصص برندسازی را برای انجام کارتان پیدا کنید. یک جستجوی ساده در گوگل یا بینگ برای “طراحی بروشور” کافی است. به دنبال یک آژانس برندینگ با تجربه در زمینه چاپ و دارای مجموعه ای چشمگیر از کارهای گذشته در وب سایتش باشید.

با آنها تماس بگیرید و درباره روند کارشان سوال کنید، از جمله نحوه کار آنها با شما و نحوه اعمال سیاست های تأیید و بازنگری طرح. اکثر آنها قبلاً برای تولید کاتالوگ و بروشور با تعدادی چاپ خانه ارتباط دارند. بپرسید که قیمت چاپ آنها چگونه تعیین می شود. اکثر آژانس‌ها تنها طرح شما را ویرایش می کنند و برخی با هزینه‌ای اندک پروژه را برای شما مدیریت می‌کنند.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]5 مرحله مهم در کاتالوگ مارکتینگ[/info_box]

نتیجه گیری درباره مراحل طراحی کاتالوگ و بروشور

در پایان، ایجاد یک کاتالوگ و بروشور عالی باید با شناسایی اهداف و بودجه خود، یافتن ایده ها، تعیین بودجه بر اساس انتظارات پرسونای خریدار، انتخاب عکاسی حرفه ای و انتخاب متخصص برندینگ حرفه ای شروع شود. با دنبال کردن این 5 مرحله، روند طراحی بهتر و نتیجه بهتری خواهید داشت. طراحی حرفه ای بروشور زمانی که به درستی اجرا شود می تواند ارزش زیادی به برند شما، تاثیرگذاری و فروش اضافه کند.

مقاله ای که با عنوان مراحل طراحی کاتالوگ و بروشور مطالعه نمودید، از منبع خارجی با این لینک ترجمه شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *