نحوه طراحی کاتالوگ از ایده تا چاپ

نحوه طراحی کاتالوگ

امروزه همه ی شرکت ها برای تبلیغ یا شناسایی محصولات خود به کتالوگ نیاز دارند در نتیجه نحوه طراحی  کاتالوگ دارای اهمیت فراوانی می باشد.

در واقع کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی است که صاحبان شرکت ها برای تبلیغ محصول و برند خود در کنار سایر تبلیغات از آن استفاده می کنند.

این ابزار برای اولین بار در سال 1498 در ونیز چاپ شد.این کاتلوگ دست نویس و برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه شهر چاپ شد.در این مقاله ما قصد داریم نحوه طراحی کاتالوگ را بررسی کنیم.

مزایای استفاده از کاتالوگ

مهم ترین علت استفاده از کاتالوگ معرفی شرکت,برند ,محصولات و خدمات است.برای افزایش میزان تاثیر گذاری بر روی مشتریان باید به طراحی و نوع چاپ ان توجه نمود.اگر طراحی و چاپ کاتالوگ به شکل صحیحی انجام شود ،می تواند اثرات مثبت انگیزی در فروش ومعرفی ان کسب و کار داشته باشد.

برنامه ریزی برای مدل سازی کاتالوگ

یکی از مهم ترین کار ها برای مدل سازی کاتالوگ برنامه ریزی صحیح و آماده سازی موارد، مورد نیاز می باشد.همچنان باید بدانیم تا شرکت یا کار فرما چه انتظار هایی در طراحی کاتالوگ خود می خواهد تا بتوانیم بهترین کاتالوگ را برای او طراحی کنیم.

نکات مهم برای طراحی و چاپ کاتالوگ چیست؟

  1. داشتن جلد زیبا و مناسب
  2. انتخاب محتوای مناسب برای آن
  3. معرفی صحیح و دقیق محصولات
  4. انتخاب اندازه ی مناسب برای کاتالوگ
  5. استفاده از تصاویر و پس زمینه های جذاب

برای طراحی و اجرای کاتالوگ زیبا و جذاب به پنج نکته ی بالا باید توجه کنیم و پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا یک نمونه از آن را قبل از تولید انبوه چاپ کنید و خروجی خود را به کار فرما نشان دهید تا نقص ها و ایرادات کار خود را بر طرف کنید .

 

هزینه های طراحی کاتالوگ

این امر با توجه به عوامل مختلف هزینه های متفاوتی دارد به طور مثال زمانی که برای طراحی آن صرف می شود و همچنان سطحی که برای آن انتخاب می کنید متفاوت است.

طراحی کاتالوگ به سه دسته ی طراحی  معمولی ،طراحی  حرفه ای و طراحی  صنعتی و لوکس تقسیم می شود.

طراحی کاتالوگ

با توجه به نکات بالا روند طراحی کاتالوگ را شروع کرده که شامل چندین مرحله می باشد و عبارتند از:

جمع آوری اطلاعات

در ابتدا باید یک فهرست کامل از مواردی و محصولاتی که در کاتالوگ به آن اشاره می کنیم ، تهیه شود .همچنان کاتالوگ باید اطلاعاتی از قبیل پیشینه ی شرکت و رزومه آن داشته باشد.

استفاده از نگارش حرفه ای

متنی که در کاتالوگ استفاده می شود باید به طوری باشد که ساده ، روان و خوانا باشد. طراحان کاتالوگ با کمک گرفتن از نویسنده های متخصص و حرفه ای ، متن مناسب برای کاتالوگ خود ایجاد می کنند.

برنامه ریزی مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ

موارد  مهمی از جمله اندازه ، سبک طراحی رنگ ، و ستیز کاتالوگ در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

ویژگی های یک کاتالوگ حرفه ای چیست ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ویژگی های یک کاتالوگ چیست ما در اینجا به بررسی ویژگی هایی کاتالوگ می پردازیم که اولین موردی که به آن توجه می کنیم تناسب رنگ در کاتالوگ می باشد به طور مثال برای طراحی کاتالوگ طلا و جواهرات باید ظرافت و زیبایی را در نظر گرفت.

از فونت مشخصی استفاده کنید. گاهی برای هماهنگی بین متن و طرح های کاتالوگ باید از دو یا چند نوع فونت استفاده نمود. همچنان ابعاد و رنگ فونت های مشخص و معین در زیبایی و جذابیت کاتالوگ اثر بخش خواهد بود.

از عکس های مناسب استفاده کنید. عکس ها بخش مهمی از کاتالوگ را دارند که مخاطب بیشتر جذب عکس های کاتالوگ می شود. در نتیجه وضوح و کیفیت عکس در کاتالوگ بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. شما می توانید با کمک از عکاسان حرفه ای ، عکس با کیفیت در کاتالوگ خود قرار دهید .

آخرین مورد از طراحی کاتالوگ که باید به آن توجه کنید ، از ایجاد یکنواختی در طراحی خودداری کنید . به طور مثال از افکت های جذاب ومناسب در طراحی کاتالوگ خود استفاده کنید و طوری محصولات را با دقت توصیف کنید تا خواننده مشتاق به خواندن متن و کاتالوگ شما شود.

 

 

معرفی انواع کاتالوگ از نظر کاربرد

کاتالوگ انواع متفاوتی دارند که بر اساس کاربرد هایشان چاپ می شود که شامل :

دیجیتالی

این نوع کاتالوگ ها بیشتر به درد کسانی می خورد که کسب وکار اینترنتی داشته باشند.

چاپی

کسب و کار های خاصی که نیاز به کاتالوگ فیزیکی دارند مانند لوازم خانگی و…که به دو دسته تقسیم می شوند و عبارتند از:

1.     صنعتی

کاتالوگ صنعتی شامل اطلاعات فنی ،توضیحات و جدول هایی از محصولات ،کالا ها یا برند هایی هستند که به مشتری اطلاعات کامل را می دهند.

2.     تبلیغاتی

این نوع از کاتالوگ ها برای تبلیغات تخصصی از محصولات ،کالا ها و برند می باشد.

چاپ کاتالوگ

بعد از اینکه کاتالوگ مورد تایید کارفرما یا شرکت قرار گرفت ، طرح مورد نظر به لیتو گرافی جهت فرم بندی ، تهیه پلیت و چاپ کاتالوگ ارسال می گردد و فرایند چاپ کاتالوگ آغاز می گردد.

 

کاتالوگ یک بزار تبلیغاتی است که می تواند تمامی محصولات یک کسب و کار یا شرکت را به طور کامل ثبت نماید تا مخاطب بتواند در خرید خود راحت تر تصمیم گیری کند.پس با چاپ کاتالوگ می توانید به کسب وکار خود رونق دهید.

شما می توانید انواع طرح های مختلف کاتالوگ را در هر صنفی ، جست و جو و مشاهده کنید و  و با استفاده از مشاوران طراحی کاتالوگ ایده های منحصر به فرد را به دست بیاورید.

طراحی کاتالوگ در مدرن طرح !!

در این متن با مراحل و اهمیت طراحی کاتالوگ آشنا شدید. برای مشاهده نمونه طراحی های کاتالوگ از مجموعه مدرن طرح کلیک نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *