چک لیست کامل طراحی لوگو

چک لیست کامل طراحی لوگو
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

لوگوها چیزی هستند که نشان دهنده برند شما هستند. و شما می خواهید مطمئن باشید که لوگوی شما با مشتریان شما طنین انداز می شود و پیام درست را منتقل می کند. با این همه سنگینی روی ترازو، ایجاد یک لوگو می تواند چالش برانگیز و گاهی اوقات اعصاب خردکن باشد. به همین دلیل است که چک لیست کامل طراحی لوگو مفید است. طراحان خبره مدرن طرح، با استفاده از تجربه خود، طراحی لوگو حرفه ای را برای شما انجام می دهند.

10 نکته برای چک لوگو طراحی شده

1. با ارزیابی برند خود شروع کنید

گاهی اوقات، زمانی که شما نیاز به طراحی یک لوگو دارید، ممکن است نتوانید دقیقاً آنچه را که آنها به دنبال آن هستند، بیان کنید. به همین دلیل است که همیشه باید این سوالات در چک لیست کامل طراحی لوگو خود بپرسید.

  • هدف شما از لوگوی مورد نظر چیست و آیا مشکلی وجود دارد که بخواهید راه حلی برای آن ارائه دهید؟
  • چگونه می توانید برند خود را شخصیت و توصیف کنید؟
  • برند شما چه نوع صدایی دارد؟ خنده داره؟ معمولی یا فصیح؟
  • برند شما از چه ارزش هایی حمایت می کند؟
  • کدام ارزش پیشنهادی برند شما را از رقبای شما متمایز می کند؟
  • دوست دارید مشتریانتان برند شما را برای دوستان و خانواده خود چگونه توصیف کنند؟
10 نکته برای چک لوگو طراحی شده
10 نکته برای چک لوگو طراحی شده

2. تحقیق خود را انجام دهید

اطلاعات بیشتری در مورد صنعتی که در آن درگیر هستید بیابید. به پیشینه یا تاریخچه و روندهای نوظهور در بازار نگاه کنید. تحقیقات بصری را انجام دهید و آرم های رقابت خود را بررسی کنید. اگر توانستید نوعی گرایش را در اینجا پیدا کنید، باید با این روند تماس بگیرید یا فقط نوآور و خلاق باشید.

 3. طرح لوگو را ترسیم کنید

همیشه باید کمی ذهن خلاقانه روی کاغذ بیاورید و ایده هایی را که برای طراحی لوگو دارید ترسیم کنید. به این ترتیب شما کارهای اساسی انجام داده اید، که می توانید از آن کار کنید. شما می توانید از چیزی مانند Adobe Illustrator برای بهبود و اصلاح استفاده کنید، اما از روند طراحی نادیده نگیرید. این همچنین به شما کمک می کند تا به خوبی مفهوم سازی کنید. شما باید به ترجیحات مخاطب هدف فکر کنید، اینکه آیا لوگو باید مد روز باشد یا جاودانه، اینکه آیا شخصیت برند را منتقل می کند و اینکه آیا باید طنزآمیز یا سختگیرانه به نظر برسد.

4. یک نسخه سیاه و سفید انجام دهید

تعجب می کنید که چرا این مهم است در حالی که چاپ رنگی اصلاً گران نیست؟ خوب، برای یک چیز شما به این برای تجارت خود نیاز خواهید داشت. داشتن یک نسخه سیاه و سفید از لوگو در صورت شرکت در هر گونه حمایت مالی شرکتی و موارد مشابه مهم است، زیرا اطمینان حاصل می کند که لوگوی شما می تواند در هر طرحی به خوبی کار کند. اگر موردی وجود داشته باشد که بخواهید از لوگو بر روی منسوجات، حکاکی های لیزری و مواردی از این قبیل که دارای ماشین آلاتی هستند که رنگ را انجام نمی دهند، استفاده کنید، این نیز مفید خواهد بود.

5. آن را همه کاره نگه دارید

یکی از مواردی که هرگز نباید در چک لیست کامل طراحی لوگو نادیده گرفته شود، تطبیق پذیری است. این به این معنی است که استفاده از لوگوی جدیدی که می‌خواهید طراحی کنید باید از هر نظر کارایی داشته باشد. باید به‌خوبی به‌صورت آنلاین، روی بیلبورد، در کنار سایر آرم‌های کسب‌وکارها، روی سطوح و مواردی مانند منسوجات نیز کار کند.

6. اشکال و اشکال بیشتر

شما باید با احتیاط در مورد اشکالی که در حال گنجاندن هستند فکر کنید، حتی اگر یک علامت حروف یا علامت کلمه باشد. اشکالی که در کنار هم قرار می گیرند تا لوگو را تشکیل دهند، چیزی است که به آن شخصیت می بخشد. به دایره قرمز تارگت یا 2 قوس در M مک دونالد فکر کنید. حتما این موضوع را با طراح خود در میان بگذارید.

7. رنگ ها و اصالت

ما چند بار در وبلاگ خود در مورد روانشناسی رنگ ها، انتخاب پالت رنگ ها و تئوری رنگ ها صحبت کرده ایم. به این دلیل که انتخاب رنگ های مناسب که مکمل یکدیگر هستند، بخش بسیار مهمی از کار هر طراح است. شما می توانید از یک رنگ، دو یا سه رنگ استفاده کنید، اما آنها باید تأثیر بگذارند. به عنوان مثال به رنگ های گوگل، پپسی و فایرفاکس فکر کنید. در مرحله بعد، همچنین به فکر کردن خارج از چارچوب ادامه دهید. به عنوان مثال، اگرچه اپل تماماً در مورد فناوری پیشرفته است، لوگوی آنها، به معنای واقعی کلمه سیب، هیچ ربطی به فناوری پیشرفته ندارد. هنوز هم یک لوگوی به یاد ماندنی است که تقریباً همه آن را می شناسند.

8. تایپوگرافی

درست مانند رنگ، انتخاب فونت مناسب نیز بسیار مهم است. این مرحله را در چک لیست کامل طراحی لوگو نادیده نگیرید. و برای 1 لوگو بیش از 2 یا 3 فونت انتخاب نکنید. حتی اگر بیش از 1 فونت انتخاب کنید، همه آنها باید از یک خانواده فونت باشند یا به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند و کنتراست بصری خوبی را حفظ کنند. از هیچ فونتی استفاده نکنید که خواندن آن دشوار است یا بیشتر از آنچه کاربردی است تزئینی است. آنها همچنین باید هویت برند را منتقل کنند و با تمام عناصر لوگو به خوبی بازی کنند. از طراح خود بخواهید فونت های مختلف را امتحان کند و ببیند که کدام فونت ها بهترین کارایی را دارند.

9. خط بین اصالت و مبهم

در حالی که ما توصیه می کنیم که اصلی بمانید و غیر متعارف فکر کنید، نباید از یک نقطه عبور کنید. آن نقطه جایی است که مخاطبان شما نمی دانند لوگوی شما قرار است چه چیزی را منتقل کند. برای جلوگیری از این اتفاق، لوگو را مرتبط کنید. یک لوگوی مرتبط عمدی، واضح در مورد پیام و به خوبی هدفمند است.

خط بین اصالت و مبهم
خط بین اصالت و مبهم

10. ترکیب

ایجاد تعادل مناسب به این معنی است که شما کیفیت های متناسب و متقارن را به طرحی که ایجاد می کنید اضافه می کنید. برخی از زیباترین لوگوها همیشه این ویژگی ها را دارند. شما باید وزن را در هر دو انتهای افقی و عمودی متعادل کرده و توزیع کنید. به بیان بهتر منجر می شود و مردم نیز آن را بهتر می خوانند.

از طراح خود بخواهید لوگوی جدید شما را بردارید 

هنگامی که یک لوگو را بردارید، آن را برای استفاده های مختلف قابل استفاده می کند. اگر یک گرافیک مبتنی بر برداری دارید، می توانید آن را تقریباً به هر اندازه ای تغییر دهید بدون اینکه تصویر کیفیت خود را از دست بدهد. فرمت های مختلفی برای کار لوگو استفاده می شود و دانستن آنها به شما کمک می کند.

به استفاده از فضای سفید یا منفی نگاه کنید 

به عناصر طراحی لوگوی خود اتاق تنفس کافی بدهید. هنگامی که عناصر زیادی دارید که با یکدیگر رقابت می کنند یا با یکدیگر شلوغ می شوند، درک لوگوی شما برای مشتریان شما دشوار خواهد بود. از طراح خود بخواهید چند تغییر با مقادیر مختلف فضای بین عناصر به شما بدهد تا بتوانید بهترین کار را انتخاب کنید.

سخن پایانی

لوگوها نشان دهنده برند شما هستند. و شما می خواهید مطمئن باشید که لوگوی شما با مشتریان شما طنین انداز می شود و پیام درست را منتقل می کند. به همین دلیل است که چک لیست کامل طراحی لوگو بسیار کاربردی و لازم است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *