10نکته مهم در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل

آموزش عکاسی صنعتی با موبایل

آموزش عکاسی صنعتی با موبایل

عکاسی بخش مهمی از زندگی روزمره ما است و اما عکاسی صنعتی نقش مهمی در حوزه تبلیغات دارد. ما می خواهیم در این مقاله به آموزش عکاسی صنعتی با موبایل بپردازیم. این مقاله نکات ساده ای را با شما به اشتراک می گذارد تا بتوانید عکاسی فوق العاده و خاطره انگیزی از تلفن همراه داشته باشید.

در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل، عکاسی یک رسانه باورنکردنی برای ثبت، اشتراک گذاری و حفظ تمام آن لحظات زودگذر در زمان است که در واقع به نظر می رسد به سرعت می گذرد. در اینجا 10 نکته برای بهبود و آموزش عکاسی صنعتی با موبایل ارائه شده است.

لنز خود را تمیز کنید

این نکته در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل کاملا ابتدایی است و بسیاری از ما به دلیل برخورد دست با لنز گوشی تلفن همراه آن را کثیف می کنیم و لحظه ای که باید به سرعت تصویر برداری کنیم با لنز کثیف مواجه میشویم. بنابراین، به خودتان لطف کنید و عادت کنید قبل از گرفتن عکس، سریع لنز دوربین گوشی خود را پاک کنید. این یک دنیا تفاوت در کیفیت تصویر ایجاد می کند.

عکاسی صنعتی با گوشی

تنظیم دستی فوکوس

درست مانند یک دوربین واقعی، دوربین تلفن شما نیز یک قطعه فناوری پیچیده است. معمولاً وقتی دوربین تلفن خود را به سمت شیء می گیرید، تلفن در مورد چیزی که می خواهید عکس بگیرید حدس می زند. اگر چهره ها را تشخیص دهد، این همان چیزی است که انتخاب می کند. برای تغییر دستی فوکوس از یک موضوع به موضوع دیگر، کافی است روی صفحه گوشی ضربه بزنید و نقطه فوکوس خود را انتخاب کنید.

از فلاش استفاده نکنید

دوربین گوشی شما فلاش دارد و در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل استفاده از آن توصیه نمی شود. متاسفانه، راهی برای پوشاندن آن وجود ندارد. فلاش دوربین گوشی شما برای عکس ها جذابیتی ایجاد نمی کند و اگر از نور طبیعی استفاده می کنید که به آن نور روز یا نور خورشید نیز می گویند (در طول روز عکس بگیرید)، دلیلی برای استفاده از فلاش وجود ندارد.

به سادگی روی دکمه فلاش ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید و از نور طبیعی (نور خورشید یا نور محیط) به صورت خلاقانه استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از فلاش هستید، سعی کنید آن را مستقیماً به سمت سوژه نشانه نگیرید. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر این است که فلاش دوم تلفن، چراغ تلفن همراه یا حتی چراغ قوه از کنار به سوژه اشاره کند. به این ترتیب، از اشاره آن چراغ قوه با نور تیز به سوژه خود جلوگیری می کنید.

تنظیم دستی نور تلفن همراه

در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل گفته شده که می توانید نوردهی که به عنوان روشنایی عکس نیز شناخته می شود را به صورت دستی در دوربین تلفن خود تنظیم کنید. این به کنترل میزان تیره یا روشن بودن عکس با فشار دادن شاتر کمک می کند. برای تنظیم، کافی است روی صفحه ضربه بزنید و وقتی نماد آفتاب سوختگی یا نماد نور خورشید را مشاهده کردید، از انگشت خود برای تنظیم یا کاهش نوردهی به بالا یا پایین استفاده کنید.

عکس های خود را خلاقانه بنویسید

این به این معنی است که همیشه از قرار دادن سوژه خود در مرکز تصویر خودداری کنید. قوانین ترکیب خلاقانه مختلفی وجود دارد، اما معروف ترین آنها “قاعده یک سوم” است. در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل، سوژه فقط در یک سوم تصویر قرار می گیرد، بنابراین چشم به آن قسمت از تصویر کشیده می شود تا از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر شود.

آموزش عکاسی با موبایل

قانون شانس

نکته دیگر در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل، استفاده از قانون شانس است. به این معنی که وقتی سوژه های زیادی دارید، سعی کنید عددی فرد مانند 3، 5، 7 و غیره داشته باشید. همچنین تصور می شود که تعداد عجیبی از سوژه ها یا عناصر فوکوس از نظر زیبایی شناختی بیشتر از تعداد زوج عنصر در کادر است. به خاطر داشته باشید که این قوانین صرفاً مفاهیم پیشنهادی عکاسی هستند و رعایت آن ها الزامی نیست.

افق را صاف کنید

یکی از بدترین چیزها در یک تصویر زیبا، افق کج است. کل تصویر را از بین می برد. بنابراین یک لحظه وقت بگذارید و خطوط افق را در کادر صاف کنید. این را می توان با انتخاب عملکرد شبکه در تلفن خود و اطمینان از همسو بودن خطوط افقی با خطوط شبکه انجام داد.

از خطوط پیشرو استفاده کنید

خطوط اصلی راهی عالی برای هدایت بیننده به داخل کادر و جلب توجه به موضوع است. جاده‌ها، ساختمان‌ها یا حتی مبلمانی که خلاقانه قرار گرفته‌اند، می‌توانند به‌عنوان خطوط پیشرو در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل عمل کنند تا بیننده را به تصویر بکشانند؛ تقریباً از او دعوت می‌کنند لحظه ای مکث کنند و به چشمان خود استراحت دهند.

در نور طبیعی عکس بگیرید

چیزی بسیار خالص و تمیز در مورد عکاسی در نور طبیعی وجود دارد. نور طبیعی به سادگی نور فضای باز است. صرف نظر از زمان روز، نور طبیعی کیفیت بسیار متمایزی دارد. در ساعات مختلف روز در فضای باز عکاسی کنید و ببینید نور چگونه بر تصویر تأثیر می گذارد.

سعی کنید زوم نکنید

آخرین نکته در آموزش عکاسی صنعتی با موبایل این است که سعی کنید زوم نکنید. زوم دیجیتال دوربین تلفن خیلی قدرتمند نیست و مهم نیست که شرکت های سازنده تلفن همراه به چه چیزی اعتقاد دارند.

هنگامی که از زوم دیجیتال استفاده می کنید، نویز و اعوجاج زیادی در قاب ایجاد می شود. در صورت امکان، سعی کنید پاهای خود را به جای استفاده از زوم دیجیتال، حرکت دهید تا به سوژه نزدیکتر شوید.

آموزش عکاسی صنعتی با گوشی

نتیجه

10 نکته سریع و آسان که به شما کمک می کند تا عکاسی با تلفن همراه خود را بهبود بخشید و آن را ارتقا دهید. به یاد داشته باشید، اغلب اوقات بهترین دوربین دوربینی است که در دست دارید و همین نکته باعث شده تا آموزش عکاسی صنعتی با موبایل را برای شما نقل کنیم.

مطالعه شود: نکات مهم برای عکاسی با گوشی هوشمند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *