اصول اولیه عکاسی صنعتی را بدانید!

اصول اولیه عکاسی صنعتی

اصول اولیه عکاسی صنعتی چیست؟

اصول اولیه عکاسی صنعتی را در این مقاله بخوانید!

عکاسی صنعتی به اندازه عکاسی مد پر زرق و برق نیست، یا مانند عکاسی خیابانی صادقانه نیست. اما، به همان اندازه جالب، مهم و چالش برانگیز است.

مفهوم عکاسی صنعتی عکاسی از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی از کارگران و مسئولان یک شرکت است.

با این حال، اغلب اوقات، موضوعات اصلی ماشین آلات یا تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، نیروگاه پایانه گاز یا سد آبی هستند.

یکی از دلایلی که شرکت ها یک عکاس صنعتی استخدام می کنند، نیاز به داشتن یک وب سایت خوب است که به طور موثر محصولات و خدمات آنها را به نمایش بگذارد.

مطمئناً، می‌توان تا حد امکان بروشور و پوستر چاپ کرد، اما حضور آنلاین قوی برای رونق کسب‌وکارها در جامعه مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی ما ضروری است.

عکاسان صنعتی کسانی هستند که وظیفه دارند با گرفتن عکس از محصولات، ماشین آلات ویا تجهیزاتی که می توانند به موفقیت یک کسب و کار کمک کنند، به وب سایت یک شرکت جان بخشند.

 

نمونه هایی از اصول عکاسی صنعتی

بیشتر عکس‌های گرفته شده توسط عکاسان صنعتی علاوه بر اینکه باید اصول اولیه عکاسی صنعتی را بدانید؛ باید بر روی بخش های ریز و درشت  تولید و صنعتی تمرکز داشته باشند. در اکثر این موارد، موضوع فقط تجهیزات و ماشین آلات است.

با این حال، مواردی وجود دارد که کارگران یا پرسنل شرکت در تصویر گنجانده شده اند.

در اینجا چند نمونه از سوژه های رایج عکاسی صنعتی آورده شده است:

اصول اولیه عکاسی صنعتی

 

  •  جوشکارها در محل کار
  •  یک کارخانه فرآوری
  • کارگران یک کارخانه کشتی سازی
  • کارگران داخل یک کارخانه یا کارخانه 
  • یک کارخانه پایانه گاز
  • راکتورهای هسته ای
  • تاسیسات تصفیه آب
  •  بند ها
  • تراکتورها
  • اپراتورهای پرس فلز در محل کار
  •  خط مونتاژ در یک کارخانه یا کارخانه

برخی از عکاسان صنعتی نیز عکاسی نزدیک از ابزارها در محل کار را دوست دارند.

یک مثال خوب می تواند یک نمای نزدیک از پیچ گوشتی باشد که سوراخی را از یک قطعه یا تکه های چوب سوراخ می کند.

مثال دیگر می تواند یک عکس داخلی از یک ماشین با چرخ دنده های آن در حال اسکن کردن بالا و پایین باشد.

 

گشت و گذار در یک کارخانه یا کارخانه نیز شما را در معرض موقعیت های جالبی قرار می دهد که برای عکاسی صنعتی عالی است.

یک مثال زمانی است که به شما نشان داده می شود تشک ها چگونه ساخته می شوند. شما به اتاق بزرگی هدایت خواهید شد که در آن دستگاهی که تقریباً کل اتاق را پر می کند، تشک ها را یکی پس از دیگری مونتاژ می کند.

یک عکاس صنعتی باتجربه می داند که چگونه این فرآیند را مستند کند، از ظاهر ژله مانند ماده مورد استفاده در ساخت تشک شروع می شود تا زمانی که دستگاه محصول نهایی را روی توده می اندازد.

البته عکاسان برای عکاسی در مکان‌هایی که قبل از هر چیز در معرض مواد و مواد شیمیایی خطرناک قرار می‌گیرند، باید مجوز مدیریت را داشته باشند.

 

بله، دلیل چالش برانگیز بودن عکاسی صنعتی، خطری است که با آن همراه است. برای عکاسان مهم است که تمام اقدامات احتیاطی لازم را هنگام عکاسی برای مشتری یا پروژه صنعتی انجام دهند.

 

چگونه ایمن بمانیم

یکی از بهترین اقدامات ایمنی برای عکاسان صنعتی داشتن تجهیزات مناسب دوربین است.که جزئ از اصول اولیه عکاسی صنعتی به حساب می آید، البته ضروری ترین اقدام در این میان حفاظت از لنزها است.

اگر هدف عکاسی از صحنه صنعتی به معنای واقعی آن است، باید چندین لنز سریع همراه خود داشته باشید.

این به شما کمک می کند تا متناسب با اندازه سوژه خود و همچنین وسعت منطقه ای که ممکن است نیاز به پوشش آن داشته باشید، تنظیم کنید. علاوه بر این، با لنزهای زوم خوب ، پیروی از قوانین ایمنی برای شما آسان تر خواهد بود زیرا نیازی به نزدیک شدن به سوژه هایی که از شما دور هستند نخواهید داشت.

عامل دیگری که برای ایمنی شما به عنوان یک عکاس صنعتی ضروری است، منطقه یا محل عکاسی و خود سوژه است.

شما باید قبل از عکسبرداری خود را با منطقه آشنا کنید تا بدانید کجا مجاز هستید و کجا مجاز نیستید. شما همچنین باید ماشین یا تجهیزات را قبل از عکسبرداری واقعی بررسی کنید.

از شخصی بخواهید که برای شما توضیح دهد که دستگاه چه کار می کند و چه اقدامات ایمنی را باید رعایت کنید تا از تصادف و خطا در طول عکسبرداری جلوگیری کنید.

به همین ترتیب، شما باید بدانید که دستگاه چگونه کار می کند.

ممکن است مجبور نباشید در طول عکسبرداری آن را روشن کنید، اما چنین اطلاعات اولیه ای از نظر ایمنی و احتیاط به شما کمک می کند.

آشنایی با مکان و موضوع قبل از عکاسی همچنین به شما کمک می کند تا با مواردی که نیاز به حرکت در اطراف و حمل وسایل خود دارید، مقابله کنید.

هنگامی که مکان، موضوع و هدف عکسبرداری را بررسی کردید، زمان آن فرا رسیده است که در مورد اقدامات ایمنی و اصول اولیه عکاسی صنعتی فکر کنید. مجدداً باید با شخصی از شرکت در این مورد صحبت کنید.

مدتی را صرف صحبت در مورد کارهایی کنید که باید انجام دهید و نباید انجام دهید. اگر چیزی را فراموش کردید بهتر است یک چک لیست داشته باشید.

در اینجا چند نکته ضروری که شامل اصول اولیه عکاسی صنعتی است را باید در نظر بگیرید:

چه نوع لباس محافظی بپوشم؟ اگر موضوع کارخانه پایانه گاز باشد، آیا به ماسک گاز نیاز دارم؟ اگر جوشکاری زیاد باشد، آیا باید از لباس محافظ چشم استفاده کنم؟

مهم نیست از چه ماشینی یا موضوعی عکس می گیرید. مهم نیست مکان شما کجاست، همیشه باید لباس مناسب بپوشید.

با پوشیدن بهترین پیراهن چوگان خود به محل فیلمبرداری نروید! شلوار جین یا شلوار بلند و ساده ترین تی شرتی که می توانید پیدا کنید بپوشید.

در کارخانه ترمینال فله بنزین، توصیه می شود که فقط پیراهن و شلوار بلند 100% پنبه بپوشید. ممکن است نیاز به خزیدن داشته باشید.

همچنین ممکن است در معرض گرد و غبار و سایر عناصر مشابه قرار بگیرید.

برای سایت‌های ساختمانی، کارخانه‌های کشتی‌سازی، کارخانه‌ها و گیاهان، جلیقه ایمنی، کلاه ایمنی، لباس محافظ چشم، دستکش، و چکمه‌های فولادی (یا هر کفش مشابه؛ فقط کفش‌های کتانی، کفش‌های چرمی یا چیزهای فانتزی نپوشید) بپوشید.

هرچه لباس شما بیشتر دیده شود، بهتر است. اگر شرایط اقتضا می کند باید به راحتی شناسایی شوید. لباس قابل مشاهده به معنای رنگ های روشن است.

از پوشیدن مشکی یا خاکستری خودداری کنید. نارنجی یک رنگ رایج برای کارگران صنعتی است، بنابراین شما می توانید آن را نیز بپوشید.

ضرورت لباس در عکاسی صنعتی 

جنس لباس شما نیز مهم است. فقط لباس های مقاوم در برابر آتش بپوشید، به خصوص زمانی که نیاز به عکسبرداری از پمپ بنزین، ترمینال گاز یا هر مکان مشابهی دارید.

تی شرتی که از 100% پنبه ساخته شده است، ایمن ترین و کاربردی ترین لباس برای استفاده است.

سایر محیط‌های صنعتی که می‌توانند خطر آتش سوزی باشند عبارتند از کارخانه‌های داروسازی، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، کارخانه‌های کاغذ و کارخانه‌های رنگ.

اگر لازم است از جایی بالا بروید یا آویزان شوید، مطمئن شوید که تجهیزات ایمنی مانند طناب یا تسمه در اختیار دارید (یا در اختیار دارید).

از اصول اولیه عکاسی صنعتی در هنگام عکس گرفتن از کارخانه بنزین، پمپ بنزین یا ترمینال فله بنزین، همیشه از شخصی از شرکت بخواهید که شما را همراهی کند.

اکثر شرکت ها یک مهندس ایمنی دارند. علاوه بر این، از نزدیک شدن بیش از حد به منطقه پر از گاز خودداری کنید. به همین دلیل است که باید یک لنز زوم همراه خود داشته باشید.

اگر از یک پمپ بنزین یا کارخانه عکس های نزدیک بگیرید، با کلیک بر روی شاتر، الکتریسیته ساکن ایجاد خواهید کرد. این می تواند باعث انفجاری شود که شبیه به اتفاقی است که برای زنی رخ داد که با دوربین DSLR خود هنگام ورود به ابر گاز عکس گرفت.

سخن آخر

اینها الزامات ایمنی اولیه هنگام انجام یک عکاسی صنعتی هستند. بسته به پروژه یا تکلیف، ممکن است قوانین و اقدامات احتیاطی دیگری وجود داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید.

به همین دلیل مهم است که قبل از عکسبرداری واقعی با نماینده شرکت یا مشتری صحبت کنید.

عکاسی صنعتی ممکن است با تمام اقدامات ایمنی و اصول اولیه عکاسی صنعتی که باید در نظر بگیرید چالش برانگیز باشد.

اما، همچنین یکی از جالب ترین ها است و روز به روز به طور قابل توجهی محبوب می شود.

اگر می‌خواهید عکاسی صنعتی را امتحان کنید، پیاده‌روی در پارک نخواهد بود، اما رضایتی که به دست می‌آورید ارزش تمام عزم، نظم و کار سخت را دارد .

عکاسی صنعتی در مدرن طرح !

نمونه های عکاسی صنعتی، مجموعه مدرن طرح 

مجموعه تبلیغاتی مدرن طرح سال هاست که در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی فعالیت دارد. این شرکت به دلیل داشتن استودیو اختصاصی و بهره مندی از تجربه بهترین عکاسان، تکنیک های عکاسی صنعتی متنوعی را در پروژه های خود بکار می برد.

از سوی دیگر، تجهیزات مدرن بکار رفته در این استودیوها امکان ثبت تصاویر شگفت انگیز از محصولات، کارخانه ها و محیط های صنعتی را فراهم می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *