انواع جنس لیبل

انواع جنس لیبل

معرفی 7 جنس لیبل مختلف

لیبل زدن نه تنها شناسایی برند و محصول را آسان می کند، بلکه به هدایت، دادن اطلاعات لازم و انتقال هشدار های لازم به مشتری نیز کمک می کند. در زیر لیستی از انواع جنس لیبل مختلف که اغلب در صنعت استفاده می شود آورده شده است.

1- رول های پلی استر فلزی، شفاف یا سفید از مواد برچسب

پلی استر متالیزه دارای روکش کروم یا آینه مانند است که آن را شبیه فولاد ضد زنگ می کند. پلی استر شفاف و سفید در دو سطح مات و براق موجود است  و از انواع جنس لیبل به شمار می رود. به دلیل ثبات ابعادی و توانایی آن در تحمل شرایط آب و هوایی سخت، هم در داخل و هم در خارج از منزل، به عنوان لیبل لوله یا لیبل پنل کنترل استفاده می شود. معمولاً برای علامت گذاری ابزار و واحدهای تهویه مطبوع استفاده می شود. به طور کلی به همراه یک چسب قوی عرضه می شود.

در ادامه دو نمونه کار طراحی لیبل مدرن طرح را به همراه لینک مشاهده بیشتر طرح ها تقدیم حضورتان کرده ایم.

نمونه لیبل 2

نمونه لیبل 1
نمونه لیبل

[info_box title=”” image=”” animate=””]طراحی لیبل یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

2- وینیل صنعتی

وینیل صنعتی ماده ای است که برای انواع جنس لیبل های فضای باز استفاده می شود. با تعیین  9 الی 11 سال برای مقاومت در برابر محو شدن UV، مقاوم در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی است. این ماده دارای ویژگی های کششی است که امکان استفاده از آن را روی پرچ ها و سطوح منحنی تیز می دهد. لیبل های وینیل را می توان برای لیبل  گذاری خطوط لوله، لیبل گذاری ناوگان، تجهیزات اجاره ای، ابزار آلات، سینی کابل و غیره استفاده کرد.

3- وینیل تخریب پذیر، ایمن و ضد دستکاری

وینیل تخریب پذیر را نمی توان به صورت یک تکه جدا کرد و برای محصولات اختصاصی ایده آل است. لیبل های امنیتی یا ضد دستکاری یا لیبل های آشکار در صورت حذف کلماتی مانند VOID یا SECURITY یا DANGER اعتبار خود را از دست می دهند. جنس هر کدام ممکن است بسته به سطوحی که روی آنها اعمال می شود متفاوت باشد. موارد استفاده رایج عبارتند از مهر و موم برای ظروف غذا، داروها، لوازم الکترونیکی، گارانتی، ایمنی، و لیبل های اجرای قانون.

لیبل
لیبل

4- پلی پروپیلن شفاف یا سفید

پلی پروپیلن جایگزینی برای وینیل و عالی برای مقاومت در برابر حلال است. همچنین در مقایسه با لیبل های پلی استر مقرون به صرفه است. معمولاً در رنگ شفاف یا سفید با روکش براق یا مات موجود است. انعطاف پذیری و وضوح بالایی دارد. نوع چسب بستگی به نوع به کار گرفتن انواع جنس لیبل دارد.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]آموزش طراحی لیبل محصولات[/info_box]

5- وینیل چسبنده استاتیک

وینیل چسبنده استاتیک برای ساختن برگردان های پنجره که نیازی به چسب ندارند استفاده می شود. این نوع از برچسب ها از الکتریسیته ساکن برای چسبیدن به سطح استفاده می کند. معمولاً برای سطوح شیشه ای، فلزی و سایر سطوح صاف و یکدست استفاده می شود. یک استفاده رایج آن برای لیبل های تعویض روغن (شیشه جلو) می باشد. این لیبل ها را می توان با چاپگرهای لیزری یا انتقال حرارتی (روبان) چاپ کرد.

6- کاغذ فلورسنت و فویل

فلورسنت ها می توانند لیبل های وینیلی با رنگ روشن یا آنهایی باشند که روی مواد مصنوعی پوشانده شده اند. به طور معمول در رنگ های برجسته مانند قرمز، سبز، صورتی و نارنجی موجود است. آنها اغلب برای لیبل های ایمنی استفاده می شوند زیرا به مردم هشدار می دهند. مواد لیبل کاغذ فویل در هر دو رنگ روشن یا مات، نقره ای یا طلایی موجود است. هر دو نوع فلورسنت و فویل دارای چسب دائمی قوی هستند.

7- کاغذ لیتو، نیمه براق و براق

کاغذ لیتو بدون روکش و مات است. این در پرینترهای لیزری ورق و لیبل های حمل و نقل با پین کامپیوتری استفاده می شود. کاغذ اغلب از طریق چاپگرهای لیبل حرارتی مستقیم در دفاتر برای بسته بندی لیبل استفاده می شود. دارای چسب دائمی و قابل جابجایی است. کاغذ نیمه براق و کاغذ براق با چسب پایه لاستیکی و چسب اکریلیک دمای سرد ارائه می شود. همچنین برای لیبل زدن مواد غذایی کاربرد دارد. چسب قابل جدا شدن نیز برای شرایط خاص موجود است.

محتوای مقاله انواع جنس لیبل از منبع خارجی با این لینک گرد آوری و ترجمه شده است.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *