تاری حرکت (Motion Blur) چیست؟ (و نحوه استفاده از آن برای عکس های عالی)

تاری حرکت
[vc_row][vc_column][vc_column_text]تاری حرکت یا Motion Blur غالباً عکاسان جدیدی را که خواهان تصاویر واضح هستند ناامید می کند. اما درک دلایل ایجاد آن می تواند به شما این امکان را بدهد که آن را کنترل کرده و از آن برای اهداف خلاقانه استفاده کنید.

بیایید جزئیات عکسبرداری از تاری حرکت را بیاموزیم و نحوه استفاده از آن را در سناریوهای مختلف بیابیم.

 

 

 

 

تاری حرکت چیست؟

برخلاف تیرگی پس زمینه ، لنز مسئولیتی در ایجاد تاری حرکت در عکاسی ندارد.

تاری حرکت وقتی اتفاق می افتد که شاتر برای مدت طولانی باز بماند. با تکمیل نوردهی توسط دوربین ، هر حرکتی که سنسور ثبت می کند به صورت رگه ها و مسیرهای نوری ظاهر می شود.

همچنین بخوانید : ۶ روش برای استفاده از حالت Bulb در عکاسی برای نوردهی بهتر

به طور معمول ، عکاسان سعی می کنند از حرکت تار به هر قیمتی اجتناب کنند. اما گاهی اوقات ، آنها می توانند از آن برای انتقال عمل استفاده کنند ، دقیقاً مانند نحوه کاریکاتوریست ها برای نشان دادن حرکت شخصیت های خود خط می کشند.

بهتر است بگوییم که عکاسان از تاری حرکت در عکاسی برای ایجاد صحنه های سورئال استفاده می کنند. آنها از دوربین های خود استفاده می کنند ، دقیقاً مانند هنرمندان با استفاده از براش خود برای نقاشی عناصر انتزاعی.

 

 

 

تاری حرکت یا motion blur
تاری حرکت یا motion blur

 

 

 

تجهیزات برای Motion Blur در عکاسی

برای تار کردن حرکت ، به یک دوربین با حالت دستی نیاز دارید تا بتوانید دیافراگم را برای مدت طولانی باز نگه دارید.

گرفتن تاری حرکت خلاقانه در عکاسی نیز اغلب به سه پایه احتیاج دارد. استفاده از آن برای ثابت نگه داشتن دوربین به شما در کنترل تصویر تار کمک می کند.

توجه داشته باشید که هر بار نیازی به سه پایه ندارید. سه پایه در بیشتر شرایط ضروری است ، اما در سایر موارد فقط مفید است. ما در چه زمان و چه مواردی از آنها استفاده نخواهیم کرد.

در برخی از عکس های تار ، سرعت شاتر نمی تواند به اندازه کافی پایین بیاید و سطح تاری مناسب را بدون قرار گرفتن در معرض نور زیاد در تصویر ایجاد کند.

در این موارد ، برای برش نور ورودی به لنز به فیلترهای چگالی خنثی نیاز دارید. انجام این کار باعث می شود نوردهی طولانی تری حتی در نور روز وجود داشته باشد.

سرعت شاتر را تنظیم کنید تا تاری ایجاد شود

برای ایجاد تاری حرکت هنری ، باید سرعت شاتر را به اندازه ای کم تنظیم کنید که عملکرد تصویر را تار کند. به یاد داشته باشید ، شاتر قسمتی از لنز است که باز و بسته می شود تا تصویر نمایان شود.

هر چیزی که در حین باز بودن کرکره حرکت کند تار می شود. سرعت شاتر سریع عملکرد را متوقف می کند ، در حالی که سرعت شاتر کمتر یا زمان نوردهی بیشتر حرکت را تار می کند.

با استفاده از اولویت شاتر یا حالت دستی می توانید سرعت شاتر را برای عکس های تار حرکت تنظیم کنید. یادگیری اولی آسان تر است و دومی کنترل بیشتری را ارائه می دهد.

بهترین سرعت شاتر برای ایجاد تاری حرکت هم به سرعت حرکت عمل و هم به میزان تاری شما بستگی دارد. سرعت شاتر 1/60 اغلب برای ایجاد تاری در سریع ترین سوژه ها ، مانند یک ورزشکار یا کودکی که بازی می کند ، کافی است.

اما همچنین می توانید از نوردهی طولانی تر برای ایجاد تصاویر رویایی استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید برای چند ثانیه نوردهی را امتحان کنید تا تاری حرکت را در یک آبشار نشان دهد.

برای مثال زیر ، من می خواهم حداکثر تاری در آب باشد. بنابراین من از سه پایه و سرعت شاتر 1/4 ثانیه استفاده کردم. آیا متوجه شده اید که آب چقدر خامه ای به نظر می رسد؟

 

 

 

در این تصویر از دخترم ، من می خواستم چهره او را شارپ نگه دارم در حالی که حرکت در توتو را تار می کند. برای این شات دستی ، من از سرعت شاتر 80/1 استفاده کردم.

 

 

ایجاد تاری عمدی از طریق سرعت شاتر اغلب شامل آزمایش است. اگر من با حرکت سریع سوژه ای را عکاسی می کنم ، معمولاً با 1/60 شروع می کنم.

همچنین مطالعه کنید : نمودار سرعت شاتر و نکاتی در مورد چگونگی تسلط بر آن

سپس عکس را مشاهده کرده و از آنجا به بالا یا پایین تنظیم می کنم. برای یک چشم انداز طولانی مدت ، من اغلب با 20 ثانیه شروع می کنم (اگر هنوز هم می توانم نوردهی مناسبی داشته باشم) ، سپس عکس را مرور کرده و زمان را از آنجا تنظیم می کنم.

اگرچه تنظیم سرعت شاتر برای ایجاد تاری هنری و عمدی ضروری است ، اما باید موارد بیشتری را در نظر گرفت. آیا می خواهید سوژه متحرک را تار کنید یا پس زمینه را تار کنید؟

برای گرفتن تاری حرکت از Panning استفاده کنید

حرکت عمدی دوربین (ICM) شامل حرکت دوربین شما در یک جهت خاص برای ایجاد تاری است. Panning مشهورترین مثال در این زمینه است.

برای اجرای عکس متحرک ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که جهت یک سوژه در حال حرکت را با دوربین خود دنبال کنید. در بیشتر شرایط ، فقط باید به صورت افقی حرکت کنید. یعنی چپ به راست یا بالعکس.

برای انجام حرکت متحرک ، حرکت دادن دوربین کافی نیست. شما باید سرعت شاتر خود را روی 1 / 30th ثانیه یا کندتر تنظیم کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، سوژه شما فوکوس و واضح خواهد بود. در همان زمان ، پس زمینه تاری حرکتی شدیدی خواهد داشت.

 

 

 

لنزهای دور تله برای این نوع عکاسی بهترین هستند. آنها به شما امکان می دهند ضمن تأکید بر تاری حرکت ، قاب را با سوژه پر کنید.

 

همچنین می توانید از ICM برای ایجاد عکسهای انتزاعی عالی مانند عکس زیر استفاده کنید.

 

 

 

این را در جنگل سونیان نزدیک بروکسل (بلژیک) با سونی RX100 Mark II گرفتم. قبل از فشار دادن شاتر ، دوربین را بالا و پایین کردم.

با استفاده از فیلتر حرکت تاری در فتوشاپ می توانید این نوع تصویر انتزاعی را بدست آورید. اما این اثر ممکن است کمتر طبیعی به نظر برسد.

حرکت ابرها را برای تصاویر منحصر به فرد motion blur ثبت کنید
گرفتن ابرها روش دیگری برای افزودن حرکت به منظره ها و معماری است.

این روش اغلب به استفاده از فیلترهای تراکم خنثی (ND) برای کاهش سرعت شاتر نیاز دارد. به این ترتیب ، دوربین شما می تواند ابرها را به صورت تار در حین حرکت در صحنه ثبت کند.

 

 

استفاده از لنزهای کیت 14-42 با فیلترهای B + W ND106 و ND110 روی هم قرار گرفته است.

 

 

در تصویر بالا ، من در هنگام نور ظهر ابرهای پف کرده را تار کردم. من برای رسیدن به نوردهی 60 ثانیه ای یک فیلتر ND 10 و 6 توقف را با هم جمع کردم.

 

این قرار گرفتن در معرض طولانی مدت مادون قرمز (حدود 20 ثانیه) در یک باغ شهر با لنز Panasonic DMC-GF2 ، کیت 12-42 و فیلتر مادون قرمز HOYA R-72 انجام شد.

 

 

 

برای عکسبرداری از منظره شبانه از Motion Blur استفاده کنید
ستاره ها ، سیارات و کهکشان ها همه با سرعت بالایی در آسمان حرکت می کنند.

برای ایجاد مسیرهای ستاره ای و راه شیری می توانید از نوردهی طولانی استفاده کنید.

 

 

کهکشان راه شیری در آسمان بالای Cap-Blanc-Nez ، فرانسه. سونی RX100 Mk2 ، زمان کلی حدود 3 دقیقه.

 

 

برای ایجاد دنباله های ستاره ای ، شما حداقل حداقل به سرعت شاتر 15 ثانیه یا بیشتر نیاز دارید. این فرآیند همچنین به سه پایه نیاز دارد زیرا شما فقط می خواهید عناصر خاصی مبهم باشند ، اما نه کل عکس.

من توصیه میکنم که عکاسی در شب را در اینجا بخوانید.

با Motion Blur برای اجسام آب آزمایش کنید

هنگام تصرف آبشارها ، رودخانه ها و دریا ، با سرعت شاتر خود آزمایش کنید.

می توانید از سرعت شاتر کوتاه برای یخ زدن ، شکستن امواج در ساحل ، استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

motion blur
motion blur

 

 

 

حتی می توانید از نوردهی های طولانی تر برای صاف کردن کامل امواج برای بدست آوردن دریایی مسطح و ساکن استفاده کنید.

 

motion blur
motion blur

 

 

من از سحر در این اسکله در ساحل کالاماکی (کرکیرا ، یونان) استفاده کردم. امواج با قرار گرفتن در معرض طولانی صاف می شوند. این منجر به ایجاد یک تصویر مینیمالیستی بی حرکت ،  شد. من از Canon 50D با Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM استفاده کردم.

جریان های سریع آب مانند آبشارها و رودخانه ها نیز می توانند ظاهری ابریشمی داشته باشند.

 

آبشار Ferrara ، ایتالیا (اعتبار عکس: Alessandro Torri) Canon EOS 50D با Tokina 11-16 f / 2.8 AT-X 116 Pro DX).

 

motion blur
motion blur

 

ضبط Motion Blur با نور ها

هنگامی که عناصر در حال حرکت مانند اتومبیل ها سریعتر از زمان نوردهی حرکت می کنند ، در تصویر نهایی ناپدید می شوند و اثری از نورها را به جا می گذارند.

 

motion blur
motion blur

 

 

 

با گرفتن ترافیکی که در حال عبور است و یا یک دوربرگردان، یک چرخ فلک شهری ایجاد کنید.

 

 

تاری حرکت
تاری حرکت

 

 

با ثبت مسیرهای نوری در جلوی آنها ، مکانهای دیدنی مشهور را به روشی جایگزین ارائه دهید.

 

تاری حرکت
تاری حرکت

 

 

نتیجه
Blur حسی از حرکت را در داخل تصاویر ثابت منتقل می کند. از آن برای جلب توجه  پس زمینه کسل کننده استفاده کنید.

اگر تکنیک هایی که به شما نشان دادیم هنوز ترسناک هستند ، می توانید آن را در فتوشاپ نیز امتحان کنید!

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *