تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به عنوان یک پلت فرم بازاریابی جهانی است.

با تکامل فناوری های وب در دهه 1990، اینگونه تبلیغات به عنوان یک معادل مجازی برای روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد. در سال 2019 بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها پول بیشتری را برای تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی خرج کنند.

بیایید دریابیم که چرا تبلیغات اینترنتی تا این حد محبوب شده است و متداول ترین انواع آن: بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات بومی و غیره را بررسی کنیم.

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد. این به تبلیغات اینترنتی رونق زیادی می دهد. مردم با استفاده از موتورهای جستجو، دنبال کردن برندهای مورد علاقه خود در رسانه های اجتماعی و اشتراک در کمپین های خود از طریق ایمیل و اعلان های فشار، به دنبال محصولات می گردند. فرصت های تبلیغاتی بسیار زیاد است، اما استفاده صحیح از آنها به این راحتی نیست. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی

 

 

 

 

پوشش جهانی آسان امروزه، مردم عادت دارند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و دیگران جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی برای نمایش پیشنهادات خود در برابر بیش از 4.3 میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما به راحتی می توانید تمام دنیا را از طریق اینترنت هدف قرار دهید.

مقرون به صرفه برای هر بودجه. طبق گفته‌ی Seriously Simple Marketing ، حداقل هزینه برای دستیابی به یک مخاطب 2000 نفری سه برابر ارزان‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی است، بنابراین هر شرکتی از یک کسب‌وکار خانوادگی کوچک گرفته تا یک شرکت بزرگ می‌تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.

ترافیک را به یک وب سایت هدایت می کند. هر چه تعداد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت که منجر به افزایش فروش می شود. تبلیغات اینترنتی با هدف جلب توجه کاربران و ارسال آنها به وب سایت شما انجام می شود. پیشنهادات نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتال باید حس کنجکاوی را برانگیزد و به مردم دلیل خوبی برای کلیک کردن در سایت شما بدهد.

اجازه هدف گیری را می دهد. برخلاف رسانه‌های بازاریابی سنتی که بدون فیلتر کردن برای همه تبلیغ می‌کنند، تبلیغات اینترنتی پیام را برای مخاطبان هدف‌گذاری شده مشخص می‌کند – افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال، یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغات برای کاربرانی که علاقه مند به سفر هستند، استفاده کند و لایک ها و اشتراک گذاری ها را تشویق کند.

هدف گذاری مجدد را فعال می کند.  تبلیغات اینترنتی راهی برای گفتن این جمله است: «هی، به نظر می رسد چند روز پیش این توستر را بررسی کردی. من در اینجا یک مورد شگفت انگیز برای شما دارم! اگر بسیاری از مشتریان بالقوه بدون خرید چیزی از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما بازدید می‌کنند، با تبلیغات بنری که در وب‌سایت‌هایی که آنها را مرور می‌کنند نمایش داده می‌شوند، برند خود را به آنها یادآوری کنید.

به شما این امکان را می دهد که نقاط تماس مختلفی را با مخاطبان خود ایجاد کنید. تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند تا در مکان مناسب و در زمان مناسب برای ارتباط با مخاطبان خود ظاهر شوید. اگر صاحب یک نانوایی کوچک هستید، از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست برای نمایش محصولات استفاده کنید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار و ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان خود، آنها را با بازاریابی ایمیلی تقویت کنید. با ترکیب عاقلانه انواع مختلف تبلیغات دیجیتال، می توانید نشان دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده خدمت رسانی است.

تبلیغات اینترنتی قابل اندازه گیری است. برخلاف بازاریابی آفلاین، که هزینه و اثربخشی آن تا حدودی تقریبی است، می‌توانید دقیقاً بازده تلاش‌ها و کارایی بازاریابی اینترنتی خود را با پلتفرم‌های تحلیل وب مانند Google Analytics پیگیری کنید .

معایب تبلیغات اینترنتی

چالش های اصلی مرتبط با تبلیغات آنلاین شامل رقابت شدید، هزینه اشتباهات، تجزیه و تحلیل پیچیده و کوری تبلیغات است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

رقابت بالا در تبلیغات اینترنتی: این امر به جایگاه شما بستگی دارد، اما اگر چیز جدیدی برای ارائه ندارید، باید برای جلب توجه مشتریان رقابت کنید. این بازار به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک بیش از حد اشباع شده است، بنابراین باید نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و به طور منظم محصول خود را بهبود بخشید تا آن را در چالش رقابتی وارد کنید.

اشتباهات گران هستند.: اجرای کمپین های تبلیغات اینترنتی بدون شناخت مشتریان هدف خود با وجود رقابت سنگین در میان کلمات کلیدی می تواند هزینه ی سنگینی و بی نتیجه ای برای برند شما داشته باشد.

برای مثال: می خواهید کاتالوگ دیجیتال خود را در فضای مجازی ارائه دهید اما کانال هایی را انتخاب می کنید که افراد عضو در آن علاقه یا نیازی به محصولات شما ندارند؛ اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم تصور کنید شما محصولی مناسب دختران نوجوان ارائه می کنید اما کاتالوگ آنلاین را در یک کانالی ارائه می کنید که دنبال کنندگان آن به محصول شما نیازی ندارند، به همین جهت علاوه بر اینکه کاتالوگ شما دیده نخواهد شد محصولاتتان نیز معرفی نمی شوند و یک هزینه بی بازگشت خواهید داشت.بنابراین برای از بین بردن اینگونه اشتباهات، یا به یک متخصص برتر یا تجربه زیادی نیاز دارید.

مطالب مرتبط » کاتالوگ چیست؟

تجزیه و تحلیل پیچیده برای تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات اینترنتی خود، به یک پلتفرم شخص ثالث مانند Google Analytics و کمی تجربه برای تفسیر صحیح نتایج نیاز دارید. شرکت‌های متوسط ​​و برندهای بزرگ، تحلیل‌گرانی دارند تا تبلیغات را هدفمند تر و موثرتر کنند.

کوری تبلیغات. این اصطلاح مربوط به بنر کوری است. کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب را باز میکنند تبلیغات اینترنتی بی شماری را مشاهده می کنند. به همین دلیل، آنها به سادگی بنرها را بدون توجه به آنها نادیده می گیرند. برای مبارزه با این موضوع، مطمئن شوید که بنرهای شما افراد مناسبی را که به پیشنهاد شما نیاز دارند، هدف قرار دهند.

تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تبلیغات بخشی از بازاریابی است. برای روشن شدن موضوع، اجازه دهید هر دو اصطلاح را تعریف کنیم.

بازاریابی، فرایندی برای تبلیغ محصولات شما به مخاطبان هدف . این شامل تحقیقات بازار، شناسایی شخصیت خریدار شما و تجزیه و تحلیل است. این شامل فعالیت هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان ارائه می دهد.

تبلیغات یکی از آن فعالیت‌هایی است که به گسترش نام تجاری شما کمک می‌کند. تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی است. سایر موارد عبارتند از روابط عمومی ، ترویج فروش ، فروش مستقیم، فروش شخصی.

بنابراین، تبلیغات بخشی از بازاریابی است، در حالی که بازاریابی صرفاً تبلیغات نیست.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم و مثال هایی از آن را برای درک بهتر شما در مقاله بگنجانیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. سپاسگذاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید.

 

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *