تکنیک های عکاسی صنعتی از صندلی و مبلمان

عکاسی دکوراسیون داخلی

تکنیک های عکاسی از صندلی و مبلمان

نکات مهم برای عکاسی از صندلی و مبلمان را در این مقاله بخوانید!

تجارت الکترونیک به عکاسی محصول بستگی دارد: بارها و بارها ثابت شده است که تصاویر محصول باعث فروش آنلاین می شود. در حالی که اصول راهنمای عکاسی زیادی وجود دارد که در بین دسته‌های محصولات به اشتراک گذاشته شده است، مراحل منحصر به فردی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی انواع مختلف فهرست‌ها بردارید.

  • مبلمان خود را آماده کنید

همیشه محصول خود را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه برچسب ها برای عکاسی از صندلی و مبلمان برداشته شده اند، اثاثه یا لوازم داخلی بکر هستند و موادی مانند چوب، چرم و فلز جلا داده شده اند. اگر قطعه شما نیاز به مونتاژ دارد، زمان و آمادگی کافی را برای ساخت آن بگذارید.

اگر مبلمان دست دوم می فروشید، عیوب را پنهان نکنید. اگر نمی‌توانید آنها را تعمیر کنید، خراش‌ها و آسیب‌های دیگر را در قاب بگذارید تا به مشتری اجازه دهید دید دقیقی از وضعیت محصول شما داشته باشد. دقت باعث افزایش رضایت مصرف کننده و شهرت شما به عنوان یک فروشنده معتبر می شود.

از طرف دیگر، اگر نمونه یا دمویی که از آن عکس می‌گیرید دارای خط و خش باشد و چندین قطعه مشابه را بفروشید، پس از تولید می‌تواند عیوب را برطرف کند. در این مورد اخلاقی و ارزشمند است، زیرا نقص در محصولی که مشتری شما دریافت می کند وجود نخواهد داشت.

 

  • استودیو خود را راه اندازی کنید.

 

عکاسی از صندلی و مبلمان

 

یک فضای بزرگ با اتاق را برای کار به عنوان استودیو خود انتخاب کنید. شما نمی خواهید هنگام کار با تجهیزات و محصولات بزرگ مانند مبلمان شلوغ باشید.

در برخی موارد خوش شانس، فضای شما مقدار زیادی نور طبیعی از پنجره ها خواهد داشت. در بیشتر موارد، برای تکمیل آنچه که در حال حاضر وجود دارد، به نور مصنوعی نیاز خواهید داشت.

اگر مطمئن نیستید که با تجهیزات و تکنیک های نورپردازی از کجا شروع کنید، راهنمای ما برای تجهیزات نورپردازی عکاسی محصولات را بخوانید.

در صورت امکان از یک پس زمینه سفید بدون درز برای عکاسی از صندلی و مبلمان استفاده کنید. منظور من از “بی درز” یک پس زمینه منحنی است که هیچ گونه چین و چروک ایجاد سایه ندارد. می توانید از کاغذ یا پارچه سفید مانند یک ورق به عنوان پس زمینه خود استفاده کنید.

 

  • لنز خود را انتخاب کنید

انتخاب لنز مناسب برای دوربین بسیار مهم است زیرا نمی خواهید صندلی ها مبلمان خود را به هیچ وجه مخدوش کنید. در این مواقع باید از زاویه ماکرو یا گسترده دوری کنید. به طور معمول، یک لنز همه کاره بین 50 تا 75 میلی متر است. این امکان حداقل اعوجاج را فراهم می کند.

لنزهای پرایم بسیار خوبی وجود دارند که کار خواهند کرد، اما به یاد داشته باشید که برای حرکت با لنز پرایم به فضایی نیاز دارید. با یک لنز زوم، مانند یک لنز 24 تا 70 میلی‌متری، می‌توانید در یک ناحیه کوچک‌تر بزرگ‌نمایی و بزرگ‌نمایی کنید.

 به یاد داشته باشید که دیافراگم خود را بالاتر از f8 و در حالت ایده آل روی f16 نگه دارید، بنابراین مبلمان شما برای عکاسی از صندلی و مبلمان کاملاً در فوکوس قرار می گیرند.

اگرچه توصیه می‌کنیم از دوربین و لنز حرفه‌ای استفاده کنید، اما می‌توانید با دوربینی که احتمالاً از قبل در جیب خود دارید عکس بگیرید. تلفن‌های هوشمند مملو از دوربین‌های باکیفیت هستند و امکان عکس‌برداری در حین حرکت را فراهم می‌کنند: این راهنمای عکاسی سریع، کارآمد و مقرون به صرفه از مبلمان را با تلفن خود بررسی کنید.

 

عکاسی از صندلی و مبلمان

 

  • سه پایه و دوربین خود را در موقعیت قرار دهید

استفاده از سه پایه هنگام عکاسی از صندلی و مبلمان یا هر محصول طبیعت بی جان بسیار مهم است. سه پایه دوربین شما را ثابت نگه می دارد و از یک عکس به عکس دیگر یکنواختی را تضمین می کند، در حالی که لرزش دوربین را حذف می کند و به شما امکان می دهد تنظیمات را بهینه کنید.

سه پایه خود را مستقیم در مقابل محصول خود قرار دهید و دوربین را تا حدی به سمت محصول خود زاویه دهید.

اگر از کاملاً مستقیم به سمت پایین عکاسی کنید، به جای زاویه دادن به پایین، ممکن است جنبه های مهم صندلی یا پشتی را نبینید.

 

  • بیش از حد خاص نشوید

ممکن است زمانی که مبلمان خود را طراحی می کنید زیبا و سرگرم کننده به نظر برسد، اما معمولاً این یک اشتباه است. ممکن است مشتری شما از سبکی که به قطعه خود می دهید خوشش نیاید و در بیشتر موارد باعث حواس پرتی یا پنهان کردن چیزی می شود که مشتری شما می خواهد ببیند.

عکاسی صنعتی مبلمان

 

  • از چندین زاویه عکس بگیرید

تا جایی که ممکن است محصول را به مشتری خود نشان دهید؛ نباید یک تصویر بگیرید و محصول را ترک کنید. توجه آنها را جلب کند از زوایای مختلف عکس بگیرید و روی جزئیات زوم کنید. عادت کنید از جلو، پشت، هر طرف و زوایای 45 درجه عکاسی کنید.

برای برجسته کردن جنبه‌های خاصی که احساس می‌کنید مبلمان شما را منحصر به فرد می‌کند و برای مشتری شما جالب خواهد بود، مانند الگوهای پارچه، دانه‌های چوب، حکاکی‌ها، تصاویری با جزئیات اضافه کنید.

هر چه بتوانید زوایای و جزئیات بیشتری را از مبلمان خود نشان دهید، مشتری در هنگام تصمیم گیری برای خرید احساس اطمینان بیشتری می کند.

 

  • بهینه سازی در پس از تولید

پس از عکاسی از صندلی و مبلمان، نوبت به پست پروداکشن می رسد. کمی جلوه بخشیدن به تصویر در برنامه ای مانند فتوشاپ کمک زیادی به افزایش کیفیت تصویر و ارائه بهینه محصول شما می کند.

گرد و غبار، اثر انگشت و سایر علائمی که بخشی از محصول شما نیستند را حذف کنید. هنگام عکاسی از مواد بازتابنده مانند فلز، هایلایت های ایجاد شده توسط چراغ های بارق را نرم کنید. هایلایت هنگام عکسبرداری از قطعات بزرگ اجتناب ناپذیر است، اما نرم کردن آنها و باز کردن سایه ها ظاهر تمیزتری ایجاد می کند. تمام کنتراست ها، هایلایت ها و سایه ها را از بین نبرید، زیرا آنها به مشتری کمک می کنند تا جنس مبلمان شما را تجسم کنند.

 

می توانید سایه هایی را به محصول خود اضافه کنید. سایه‌های طبیعی، قطره‌ای یا بازتابی می‌تواند یک اثر ظریف برای ایجاد عمق واقعی بدون پرت کردن مشتریان شما باشد. برای یادگیری نحوه استفاده از سایه ها با مبلمان، این راهنمای استفاده از سایه ها را بخوانید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با عکاسی محصول مانند عکاسی از صندلی و مبلمان آشنا کنیم و برخی نکات و تکنیک ها را برای شما عزیزان شرح دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. همواره توجه داشته باشید که گرفتن عکس های خوب از محصول در طراحی کاتالوگ جذاب تاثیر زیادی دارد.

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با سالها تجربه در زمینه عکاسی محصول و عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغای توانسته است، سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارها کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

 

ترجمه شده از سایت pixel

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *