تکنیک های عکاسی از مه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تکنیک های عکاسی از مه

عکاسی از مه را رد این مقاله بخوانید!

منظره های مه آلود معمولا بسیار جذاب و اسرارآمیز هستند و می توان تصاویر زیبایی از این مناظر ثبت کرد. در عکاسی از مه، پرتوهای نور می توانند تکامل پیدا کنند، در حالی که سایه ها و جزئیات می توانند به صورت برجسته ظاهر شوند. می‌توانید عکس‌های چشم‌انداز دراماتیک یا عکاسی پرتره خاطره‌ انگیز را در طول عکاسی از مه ثبت کنید. عکس های حیوانات و ساختمان ها نیز با مه عالی به نظر می رسند. عکس های منظره از کوه های مه آلود یا جنگلی در میان مه چرخان خیره کننده هستند. اما از اصول اولیه شروع کنید.

مه تمایل به رسیدن به سطح زمین دارد و بسیار متراکم تر از غبار است. هر دو به دلیل مخلوطی از تراکم و دما تشکیل می شوند. حتی انواع مختلف مه و غبار وجود دارد که در شرایط دیگر ظاهر می شوند. ما فهرستی از مواردی که باید در هنگام گرفتن بهترین عکس های مه در نظر گرفته شوند، گردآوری کرده ایم. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، نکات ما بهترین راه برای دستیابی به عکاسی از مه است.

عکاسی از مه

 

نکات عکاسی در مه

مه یک توده چرخان و متحرک است و با تغییر شرایط جوی، مه نیز تغییر خواهد کرد. ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا پاک شود یا شکل بگیرد تا عکسی عالی بگیرید پس باید به تماشای آن بنشینید. هنگام عکاسی از مه، تصاویر شما می توانند ثانیه به ثانیه تغییر کنند. باید صبور باشید اما بهتر است مداوم در حال عکاس از مه باشید و بهترین تصویر را انتخاب کنید. اگر در جنگل عکاسی 

می کنید یا مشرف به خلیج یا کنار صخره هستید، از تغییر زاویه عکاسی خود نترسید. می تواند عمق، حالت و بافت عکس های شما را تغییر دهد.اگر از سوژه ای عکس می گیرید، ممکن است توسط مه چرخان پوشانده شود. صبور باشید، اما ارتفاع بالاتر یا تغییر جزئی زاویه ممکن است ترکیب شما را بازگرداند.

برنامه ریزی برای عکاسی

به عنوان یک پدیده آب و هوایی، مه برای تشکیل، شرایط خاصی نیاز دارد. با این حال، راه‌ هایی برای دانستن زمان و مکان مه وجود دارد. برخی از مکان‌ها مانند سواحل، دره‌ها و دریاچه‌ها اغلب دارای مه هستند. با بررسی آب و هوا از قبل، می توانید کم و بیش ظاهر شدن مه را پیش بینی کنید. شاخص های کلیدی فشار و رطوبت بالا در طول شب و صبح زود است. این در ترکیب با دمای پایین به این معنی است که احتمال تشکیل مه وجود دارد. اکثر برنامه های اصلی هواشناسی این اطلاعات را در دسترس خواهند داشت.

اگر مطمئن نیستید که نقاط مه آلود کدام مکان ها هستند، سایر عکاسان محلی یا حتی تلویزیون را بررسی کنید. اگر در حال سفر هستید، با مردم محلی صحبت کنید. ممکن است یک نقطه عالی صبح زود برای گرفتن عکس های عالی از مه و حیات وحش وجود داشته باشد.بهتر است از قبل از محل عکاسی از مه دیدن فرمایید.

لایه بندی عکس ها

از آنجایی که مه یک توده غلیظ و چرخان است، اشیا در داخل و خارج از دید محو می شوند. این یک فرصت عالی برای لایه بندی اشیاء در عکس های شما است. مه لایه بندی عالی را به خصوص در مکان هایی مانند جنگل ایجاد می کند. مه می‌تواند به عکس‌های شما بعد ببخشد و فاصله و عمق را در پس‌زمینه ایجاد کند. همچنین می تواند بین اشیا تضاد ایجاد کند و آنها را واضح تر نشان دهد. اگر بین اشیاء در پیش زمینه و پس‌زمینه مه قرار دهید، جلب توجه خواهد کرد. نور و اشیا میتوانند تصویر را در کنار هم و در مه جذاب تر کنند.شما باید رویکرد خود را بدانید، زیرا عکس های مه ساده می توانند صاف، شسته شده و کم عمق به نظر برسند. نمونه‌ های قانع ‌کننده‌ ای از لایه ‌بندی و عمق را در عکس‌ های قله ‌های کوه و درختانی که بر فراز ابرها و مه بیرون زده‌ اند، خواهید دید.

عکاسی در مه

 

مطالب مرتبط »آموزش ویرایش تصاویر منظره با روش های مختلف

فاصله کانونی را در نظر بگیرید

قبل از ایجاد عکس مه، مهم است که از لنز مناسب استفاده کنید. لنز به چگالی مه و نوع تصویری که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد. لنزهای تله فوتو عکس های شما را فشرده می کنند، بنابراین بهتر است هنگام عکاسی در مه غلیظ از فاصله کانونی بیشتر خودداری کنید.

برعکس، لنزهای واید اثر گشادکننده‌ای روی صحنه‌های شما دارند، بنابراین مه را نازک‌تر نشان می‌دهند. بنابراین، لنزهای زاویه باز برای مه غلیظ‌تر در مواقعی که باید روی سوژه خود فوکوس کنید، خوب هستند و لنزهای تله‌فوتو برای مه‌های سبک‌تر و مه آلود ایده‌آل هستند، زیرا آن را در دوربین بیشتر قابل مشاهده می‌کنند. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید از مه با تلفن همراه عکاسی کنید، منتظر مه غلیظ‌تر باشید، زیرا دوربین‌های موبایل با فاصله کانونی لنزهای زاویه باز ساخته می‌شوند.

به صورت دستی عکس بگیرید

تنظیمات دوربین عکاسی مه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا عکاسی در مه با چند ویژگی فنی جالب همراه است. قطرات آب در هوا پراکنده می شوند و نور را منعکس می کنند و آن را بسیار نرم تر از حد معمول می کنند. اگرچه نورپردازی ملایم و جهت دار چیزی است که عکاسان دوست دارند، بافت نرم و مه آلود آن کنتراست را به شدت کاهش می دهد. علاوه بر این، مه معمولاً با نور ابری و کم همراه است و نورسنج دوربین شما می‌تواند توسط مه بازتابنده در هوا گیج شود و باعث کاهش نوردهی شود. بنابراین همیشه باید در حالت دستی در مه عکاسی کنید.

تنظیمات دوربین عکاسی مه

هنگام عکاسی از مه، در حالت ایده‌آل باید از دیافراگم متوسطی مانند f/5.6 استفاده کنید، زیرا این دیافراگم کاملاً به دید طبیعی ما نزدیک است و بنابراین تمرکز واقع بینانه‌ای روی آب و هوا ایجاد می‌کند. به دلیل بافت مه تار، باید سرعت شاتر خود را در حدود 1 ثانیه نگه دارید، اما اگر می‌خواهید تصویر واضح‌تری داشته باشید، سرعت شاتر سریع‌تر را انتخاب کنید. از نظر ISO، باید آن را بسیار پایین نگه دارید تا از کیفیت دانه دار جلوگیری کنید.

از سه پایه استفاده کنید

 

عکاسی از مه

هنگام تمرین عکاسی از مه، عکاسی با سه پایه را توصیه می کنیم. این برای پایداری دوربین برای جلوگیری از لرزش دوربین مهم است. اگر از نوردهی طولانی برای ایجاد عکس خود استفاده می کنید، این امر به ویژه مهم است.

 از فوکوس دستی استفاده کنید

عکاسی از مه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مه با ترکیبی غیرمعمول از نور ملایم و کم همراه است که کنتراست را در صحنه کاهش می‌دهد و بدون سایه یا هایلایت عمیق می‌ماند. علاوه بر این، میزان اشباع نیز بسیار کم خواهد بود و انتخاب سوژه برای فوکوس برای دوربین شما دشوار خواهد بود. بنابراین، برای صرفه جویی در زمان در مه، همیشه باید فوکوس دستی را انتخاب کنید.

نور در عکس مه

یکی از بهترین متحدان شما در عکاسی از مه، نور است. نور توسط مه پراکنده می شود و به طور کامل ویژگی های یک عکس را تغییر می دهد. شما می توانید با تسلط بر نور، عکس های اثیری و سینمایی پر از درام بگیرید. باید خود را طوری قرار دهید که نور از پشت مه بیاید و شاید این طبیعی یا مصنوعی باشد. این تضمین می کند که بهترین خواص نور را دریافت کنید. عکس شما بسته به کیفیت نور و چگالی مه تغییر می کند. شما ممکن است سایه های عمیق، نور ملایم، لایه لایه یا درخشش شدید را ثبت کنید. با انجام این کار متوجه تفاوت بزرگی خواهید شد.

می‌توانید عکس‌هایتان را با درخشش صورتی سحر یا غروب آتشین آفتاب آغشته کنید. مقاله راهنمای درک نور در عکاسی ویژه مبتدیان را جهت آشنایی بیشتر مطالعه فرمایید. با برخورد نور و رنگ به مه، کل صحنه روشن می شود. در جنگل‌ها، دره‌ها و توده‌های آبی تضاد بسیار خوبی خواهید داشت. برای بهترین عکاسی از مه به صورت فانتزی، صبح زود بهترین زمان است. اغلب گرفتن این عکس ها ارزش این را دارد که قبل از سحر از خواب بیدار شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *