نکات عکاسی از چرم و بهترین روش های آن

عکاسی از چرم
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکات آتلیه عکاسی چرمی و بهترین روش های آن

یکی از چالش برتنگیز ترین سوژه های عکاسی در آتلیه، عکاسی از چرم است. عکاسی چرمی می تواند عکاسی از لباس، کیف، کفش و پوشاک دیگر باشد. اکثر سوژه های عکاسی بغیر از چرم ایراداتی دارند که با مراقبت رفع می شوند اما چرم در حالت عادی دارای ایراد است و باید در عکاسی از چرم، بتوان آن را پوشاند. عکاسی چرم کمی به نسبت دیگر محصولات سخت است، به همین علت این مقاله را تهیه کرده ایم تا به بررسی برخی از نکات مهم در رابطه با عکاسی از چرم بپردازیم.

چرم به دلیل طول عمری که دارد، ارزشمند است و گاهی این ارزش گذارید به دلیل طبیعی بودن لک و خراش و علامت های آن است. اما این علائم سایش، نشانه‌های دوام و استفاده هستند که در کیف یا چکمه‌های چرمی بسیار خوب به نظر می‌رسند، که می‌توانند مجموعه ای از مشکلات منحصر به فرد را در مورد نور، انعکاس، اشباع، کنتراست، بافت و رنگ در عکاسی از چرم ایجاد کنند.

عکاسی از کت چرماز انجایی که می خواهیم چرم حالت طبیعی خود را حفظ کند، بهتر است از روتوش کردن عکس و ادیت زدگی های آن جلوگیری کنیم. یک عکاس یا ویراستار بی تجربه احتمالاً می‌خواهد فقط تمام نشانه ها و لک های شخصیت را پاک کند و محصولی کسل کننده و مسطح را برای شما به ارمغان بیاورد و به طور کامل از این نکته غافل شود که چرا ما چرم را خیلی دوست داریم. در سایر محصولات، اغلب با کیف‌های چرمی رنگی، ما نسخه بدون لک را می‌خواهیم؛ بنابراین تصمیم‌های پاکسازی ویرایش تصویر به زیبایی‌شناسی ذهنی بستگی دارد که فقط یک چشم انسان آموزش دیده می‌تواند ارائه دهد.

نکاتی برای عکاسی عالی از چرم

  • تمیز کردن چرم قبل از شروع

اولین کاری که می‌خواهید قبل از شروع انجام دهید این است که محصول خود را از تمام گرد و غبار و لک ها تمیز کنید، مگر اینکه به طور خاص به این دلیل عکس می گیرید که می‌خواهید قدیمی یا قدیمی به نظر برسد. علاوه بر این، برخی از محصولات چرمی، به ویژه کفش ها و احتمالاً برخی از کیف ها نیز باید جلا داده شوند، اما نه همه. کت ها، کیف های شانه و کوله پشتی های ساخته شده از چرم اغلب به طور خاص طراحی می شوند که خشن و ناقص به نظر برسند. اینکه چقدر تمیز، جلا و بی نقص باشند بستگی به نوع ظاهری دارد که در عکاسی از چرم می خواهید.

  • نورپردازی مناسب

نور نرم: وقتی نور ملایمی را انتخاب می کنیم بیشتر به سوژه فکر می کنیم و کمتر به سایه و انتقال از یک سطح به سطح دیگر نگاه می کنیم. با نور ملایم، منبع نوری که نور تولید می کند از نظر فیزیکی بسیار بزرگ است. به سایه های عمیق و کنتراست ایجاد شده توسط یک فلاش کوچک تلفن فکر کنید. نورهای بزرگ با لبه های محو شده مشخص می شوند و بنابراین انتقال بین نور و سایه ها صاف است و خود سایه تاریک و عمیق است.

اگر به دنبال این هستید، می‌توانید با نزدیک تر کردن نور دیگری، همه چیز را صاف کنید و سایه ها را حتی بیشتر کاهش دهید. اصلاح کننده های چتر بازتابی معمولاً نور ملایم جهت دار می دهند و سافت باکس ها همچنین می توانند پراکندگی نور ملایم را در حالی که هنوز جهت دار هستند به شما ارائه دهند.

نور سخت: در حالی که نور ملایم سایه‌هایی پراکنده ایجاد می‌کند که خیلی تاریک نیستند، نور سخت برعکس است، سایه‌های سخت متراکم با انتقال بسیار واضح از سطح به سطح و جسم به شی در عکاسی از چرم ایجاد می‌کند.

نور پراکنده: وقتی به نور پراکنده فکر می کنید، به خورشیدی فکر کنید که از میان ابر نازکی یک صبح بهاری می آید. این از یک منبع مرکزی و متمرکز می آید، اما از چیز دیگری (در این مورد قطرات آب در ابر) منعکس می شود و باعث می شود که به طور یکنواخت پخش شود. این باعث می شود که کم و بیش کاملاً از شر هر سایه خلاص شوید، زیرا به نظر می رسد نور به دور جسم می پیچد. اگر می خواهید از محصول چرمی خود بدون سایه قابل مشاهده و انعکاس کمتر خیره کننده عکس بگیرید، عالی است.

نکات عکاسی از چرم

اگرچه می توان این جلوه را به صورت مصنوعی در استودیو دریافت کرد، اما ممکن است ساده تر باشد که محصول چرمی خود را در مقابل یک پنجره بزرگ قرار دهید و مجموعه ای از پرده های شفاف سفید را روی آن ببندید. احتمالاً به نوار چسب و چیدمان دقیق نیاز دارید تا مطمئن شوید که پرده ها جمع نمی شوند یا رگه هایی از نور ایجاد نمی‌کنند. بسته به زمان و روز، نور خورشید همچنان مستقیم خواهد بود، اما پرده ها به پخش نور خشن در عکاسی از چرم کمک می کنند.

این تنظیمات را می توان با افزودن یک اصلاح کننده چتر شفاف shoot-through  که به تنظیم منبع نور اضافه شده است، بهبود بخشید و از بیش از یک مورد در زوایای مختلف استفاده کنید. این کار نور را بهتر از یک اصلاح کننده چتر بازتابنده سنتی پخش می کند. توجه داشته باشید که در تصویر زیر، سایه‌های تیز حواس ما را پرت نمی‌کند، محصول به خوبی روشن می‌شود و نور به طور یکنواخت پراکنده می‌شود، به جای ایجاد یک انعکاس قوی.

  • عکاسی از تغییرات در محصول شما

بر خلاف یک جفت کفش کتانی یا تی شرت، هنگام عکاسی از چرم، تغییر زاویه یا نور به طور ناگهانی تغییرات متفاوتی را در کنتراست، رنگ نمایان می کند. به همین دلیل است که وقتی می‌نشینید تا از یک کیف یا شلوار چرمی عکس بگیرید، باید زوایای مختلف و تغییرات نور و موقعیت‌های نور را امتحان کنید تا بیشترین تاثیر را از سوژه خود داشته باشید.عکاسی چرم

 

جلو و عقب: معمولاً این زاویه ای است که ما هنگام عکاسی از ژاکت و شلواراستفاده می کنیم، زیرا ساده است و به مشتری ایده واضحی از اینکه محصول واقعاً چگونه است می دهد. بنابراین برای ساده و واضح نگه داشتن همه چیز، معمولاً پس زمینه را سفید یا روشن نگه می داریم و تصویر را از زاویه نزدیک می گیریم و مطمئن می شویم که کل محصول در فوکوس است.

عکس های داخلی: ممکن است بخواهید از داخل یک کیف یا کیف پول چرمی عکس بگیرید تا کاربردهای بالقوه و چیزهایی را که می توانید در آن قرار دهید و همچنین نشان دادن طرز کار یک محصول با کیفیت بالا نشان دهید. به دلیل تاریک بودن طبیعی آن، می تواند یک عکس دشوار باشد. هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد نورپردازی خود زیاد فکر کنید و به تلاش برای زوایای مختلف و منابع نور ادامه دهید تا زمانی که چیزی را بیابید که محصول شما را به خوبی روشن کند بدون اینکه سایه های عمیقی ایجاد کنید که قسمت های دیگر را به تاریکی کامل می اندازد.

نمای نزدیک و نماهای بافت: ما در عکاسی از چرم از نمای نزدیک بسیار استفاده می‌کنیم، زیرا نشان می‌دهد چه چیزی چرم را به یک محصول جالب تبدیل می‌کند، عیوب، لکه‌ها و نشانه‌هایی که منحصربه‌فرد بودن آن را نشان می‌دهند، به‌علاوه مواد، آرم‌ها، دوخت‌ها، نشانه‌هایی که همراه با آن هستند. ما از نور و زاویه بسیار با دقت استفاده می کنیم تا جزئیات بافت را به تصویر بکشیم و ممکن است بخواهید از یک لنز ماکرو برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید. این تکنیک ها به ویژه در اشیاء کوچکتر مانند کفش، کیف پول، کمربند یا ساعت خوب به نظر می رسند.

در تصویر بالا، عکاس یک نمای نزدیک از بافت محصول را نشان می‌دهد، در حالی که رنگ و سبک زیپ را نیز نشان می‌دهد، و برای نشان دادن یک مشتری بالقوه در وب‌سایت تجارت الکترونیک، نمای نزدیک تری را ایجاد می‌کند.

  • زاویه خود را انتخاب کنید

هنگام عکاسی از چرم، زاویه و نوری که انتخاب می کنید بهترین دوستان شما هستند. همانطور که در این شات (در زیر) مشاهده می کنید، عکاس زاویه و نورپردازی را انتخاب کرده است که بر دکوراسیون بالا و پایین روی چرم تاکید دارد. سپس آن را روی یک تکه شیشه نیمه بازتابنده قرار دهید تا دوباره علائم از زیر نشان داده شود. سپس پس‌زمینه را محو کرد تا حواس‌پرتی حذف شود. علاوه بر این، آنها آن را به خوبی درجه بندی کرده اند تا طلایی در برابر چرم سیاه ظاهر شود.

مطالعه شود: 5 نکته در عکاسی محصول برای بهبود تصاویر[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *