مزایا و معایب کاتالوگ دیجیتال

مزایا و معایب کاتالوگ دیجیتال

مزایا و معایب کاتالوگ سنتی و دیجیتال

کاتالوگ ها هم برای فروش و هم برای بازاریابی بسیار مهم هستند. مزایا و معایب کاتالوگ سنتی و دیجیتال سبب می شود تا در موارد مختلف از آنها استفاده کنند. کاتالوگ سنتی توسط بسیاری از افراد به عنوان یک منبع ثابت اطلاعات در نظر گرفته می شود. با این حال، با تغییر تکنولوژی، بسیاری از کسب و کارها در حال بررسی این هستند که آیا به کاتالوگ سنتی پایبند باشند یا به سراغ نسخه دیجیتال بروند.

هر دو نوع کاتالوگ مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، آنها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که آیا خدمات یک شرکت طراحی کاتالوگ دیجیتال را استخدام خواهید کرد یا از کاتالوگ سنتی برای تجارت خود استفاده می کنید. در این مقاله برخی از مزایا و معایب کاتالوگ سنتی و دیجیتال را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

مزایای کاتالوگ سنتی

در اینجا لیستی از مزایایی است که کاتالوگ سنتی ارائه می دهد، می پردازیم.

  • چیزی است که مردم می توانند نگه دارند.

کاتالوگ سنتی چیزی است که افراد می توانند آن را نگه دارند و به دنبال اطلاعات باشند. ورق زدن صفحات تجربه ملموسی به شما می دهد که کاتالوگ دیجیتال نمی تواند با آن رقابت کند. اگر منابع لازم را دارید، می توانید کاتالوگ خود را واقعاً برجسته کنید. می‌توانید از کاغذهای باکیفیت، صفحات معطر و حتی سایه‌هایی استفاده کنید که وقتی تحت نور و دماهای مختلف دیده می‌شوند، می‌توانند رنگ آن را تغییر دهند.

  • ما عادت کرده ایم به اطلاعات اعتماد کنیم.

اعتماد مردم به تبلیغات چاپی بسیار آسان تر از تبلیغات دیجیتال است. تحقیقات نشان داده است که تبلیغات چاپی در مقایسه با چاپ دیجیتال می تواند منجر به اقدامات مثبت تری شود.

  • محدودیت به اینترنت وجود ندارد.

یکی از مزیت های بزرگ کاتالوگ سنتی این است که می توانید آن را در هر جایی با خود ببرید. علاوه بر این، گاهی اوقات می توان محتوای دیجیتال را در چندین ابزار و دستگاه های متفاوت مشاهده کرد. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای مشاهده در تلفن هوشمند شما بهینه شده است ممکن است در رایانه و یا آیپد یکسان نباشد. در مورد کاتالوگ سنتی چنین موضوعی وجود ندارد.

معایب کاتالوگ سنتی

در حالی که مزایای متعددی در ارتباط با کاتالوگ های سنتی وجود دارد، هر شرکت طراحی کاتالوگ دیجیتال به این نکته اشاره می کند که معایب متعددی نیز دارد.

  • پس از چاپ، نمی توانید تغییراتی ایجاد کنید.

هنگامی که کاتالوگ سنتی را چاپ کردید، نمی توانید هیچ تغییری ایجاد کنید. اگر اشتباهات جدی وجود دارد، پس از انجام تغییرات لازم، باید کاتالوگ را دوباره چاپ کنید. بنابراین، حتی اشتباهات کوچک می تواند بسیار پرهزینه باشد.

  • فضای محدود

فضای محدودی در کاتالوگ چاپی موجود است. بنابراین، باید به دقت در نظر بگیرید که کدام تصویر یا متن واقعاً مهم است تا جایی در صفحات کاتالوگ پیدا کند. این برای یک کاتالوگ دیجیتال صادق نیست.

  • محدودیت های تحقیقات بازار

تجزیه و تحلیل اثربخشی کاتالوگ سنتی شما در انتقال اطلاعات مهم دشوارتر می شود. این محدودیت آماری بهینه سازی محتوا را در آینده دشوار می کند زیرا نمی دانید کدام قسمت را باید بهینه کنید.

افزایش فروش با کاتالوگ دیجیتال

 

مزایای کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های دیجیتال توسط شرکت ها ترجیح داده می شوند زیرا مزایای زیادی را ارائه می دهند. به  برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • می توانید به روز رسانی های مکرر انجام دهید.

به گفته شرکت طراحی کاتالوگ دیجیتال ، یکی از بزرگترین  مزیت های کاتالوگ دیجیتال این است که می توانید آن را طبق آخرین اطلاعات و طراحی به روز کنید. بنابراین کاتالوگ شما حتی پس از گذشت چند سال همیشه به روز و تازه می ماند.

  • آنها به راحتی در دسترس هستند.

شما مجبور نیستید بخش عظیمی از کاتالوگ را برای مشتریان خود با خود حمل کنید. کاتالوگ های شما می توانند به راحتی از طریق ایمیل برای مخاطبان هدف شما ارسال شوند و آنها می توانند آنها را در هر دستگاهی مشاهده کنند.

  • تجزیه و تحلیل موفقیت کاتالوگ دیجیتال آسان است.

همانطور که می توانید تعداد پیشنهادات یا ترافیک را از منبعی که کاتالوگ دیجیتال خود را ارسال کرده اید پیوند دهید، می توانید به راحتی موفقیت آن را تجزیه و تحلیل کنید. از این داده های تحلیلی می توان برای ایجاد تغییرات لازم در کاتالوگ دیجیتال به منظور جذاب تر و موثرتر کردن آن استفاده کرد.

 

معایب کاتالوگ دیجیتال

در حالی که کاتالوگ های دیجیتال دارای چندین مزیت هستند، دارای معایبی نیز می باشد.

  • هر کاتالوگ برای دیجیتال شدن ایده آل نیست.

کاتالوگ های خاص زمانی که در مدل سنتی چاپ می شوند موثرتر هستند. به عنوان مثال، کاتالوگ لباس ها در چاپ سنتی در صفحات باکیفیت در مقایسه با کاتالوگ دیجیتال به مراتب بهتر به نظر می رسند. در اینجا مشتری بالقوه می تواند از مشاهده لباس های زیبا، سایه های شگفت انگیز و بافت های برتر بیشتر از کاتالوگ های دیجیتال لذت ببرد.

  • به اینترنت نیاز خواهید داشت.

برای دسترسی به یک کاتالوگ دیجیتال، مشتری شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. بنابراین، اگر اتصال Wi-Fi به دفتر شما خوب نباشد، ارسال یک کاتالوگ دیجیتال به مشتری بالقوه برای شما دشوار خواهد بود.

اگر برای شرکت شما، کاتالوگ ها ضروری هستند، پیشنهاد می کنیم هم نسخه چاپی و هم نسخه دیجیتالی آنها را ایجاد کنید. داشتن هر دوی این نسخه ها مزیت های اضافه ای را به شما می دهد که اگر تنها با یکی از فرمت ها کار کنید، نخواهید یافت. علاوه بر این، هر نوع کاتالوگ مخاطبان خاص خود را دارد و به طور بهینه به آنها خدمات ارائه می دهد.

بنابراین، به یک شرکت طراحی کاتالوگ دیجیتال برای طراحی کاتالوگ زیبا با تمام اطلاعات و جزئیات تماس بگیرید. همچنین باید یک نسخه چاپی از آن تهیه کنید و آن را برای مشتریانی که به دنبال لمس سنتی هستند نگه دارید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کاتالوگ سنتی و دیجیتال پرداختیم. کاتالوگ دیجیتال دارای مزیت های جذابی است که می توانید از آن بهره ببرید. از طرفی کاتالوگ های سنتی هم مزیت های منحصر به خود هستند. برای انتخاب اینکه طراحی کاتالوگ دیجیتال انتخاب کنید یا طراحی کاتالوگ سنتی، باید به نوع سبک کار خود و مشتریانی که از شما خرید می کنند، توجه کنید.

مجموعه مدرن طرح ارائه کننده کلیه خدمات طراحی کاتالوگ می باشد. برا آگاهی از تعرفه های طراحی کاتالوگ و مشاهده نمونه ها با مجموعه تماس بگیرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *